Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus P8H61-M PRO problemen met HDD via Sata

Pagina: 1
Acties:

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-11 21:47
Beste Tweakers,

Vorige week heb ik een nieuw moederbord (Asus P8H61-M PRO) gekocht en een nieuwe intel processor (i5 3570K). Ik had wat problemen met het opstarten van mijn schijf en dacht dat de schijf misschien wat fouten had en het toevallig had begeven tijdens de upgrade. Ik heb een nieuwe schijf gekocht en dezelfde problemen blijven aanhouden. De verkoper zei dat het wellicht aan de voeding kan liggen en ik had nog een oude voeding liggen waarmee de problemen hetzelfde zijn. Wanneer ik Windows opstart met de oude schijf crasht de pc. Bij de herstel modus heb ik alle mogelijke opties geprobeerd, ook een nieuwe installatie en die crashen stuk voor stuk. Bij de nieuwe schijf die volledig leeg is heb ik geprobeerd Windows opnieuw te installeren, zodra de installatie begint crasht het gelijk. Ik heb verschillende sata kabels geprobeerd en verschillende aansluiting van de voeding. Ik heb het geprobeerd met AHCI modus. Ook met zo weinig mogelijk I/O devices. Maar de problemen blijven aanhouden. Zijn er nog opties die ik kan proberen of is dit moederbord defect?

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:11
Als je het met een ander moederbord kunt testen, dan weet je of jouw moederbord het probleem is. Heeft de verkoper het moederbord getest? Het kan ook aan je voeding liggen, maar dan zou de PC gelijk uit moeten vallen. Je geeft aan dat Windows "crasht", kun je iets specifieker vertellen wat de foutmelding is en wat er gebeurd?

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-11 21:47
Ik heb bijvoorbeeld een lege geformatteerde schijf in de pc gedaan. Als ik Windows 10 via een cd wil installeren, crasht de pc gelijk bij de tweede stap als de installatie begint op de harde schijf. Er is helemaal geen foutmelding, de muis bevriest, en ik zie artifacts op het scherm. De eerste stap is volgens mij het lezen van gegevens van de cd dat gaat wel goed.
Ook bij het formatteren van de schijf crasht de pc gelijk. Al deze componenten komen uit mijn oude pc, ik wilde van een AMD moederbord met een tragere cpu een upgrade doen met een snellere intel cpu. De componenten deden het allemaal voordat ik de upgrade gedaan heb. Ik ga morgen nog wel even proberen of het mijn AMD moederbord wel allemaal werkt, maar ik ga er vanuit dat dat het geval is.