Tijdelijke telefoonblokkades nieuwe abonnees Online.nl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 22:02
Per 27 maart zijn we overgegaan naar Online.nl als internet+bellenprovider. We hadden ook nummerportering aangevraagd. In afwachting daarvan verstrekte Online.nl een tijdelijk nummer.

De internetverbinding werkte de 27e meteen. Dat kan helaas niet van de telefoon worden gezegd: zowel bellen als gebeld worden was onmogelijk. Mensen die ons belden kregen de in-gesprektoon. Wanneer wij probeerden te bellen kregen we bericht: "bellen naar dit nummer is niet toegestaan."

Hierover heb ik gebeld met de klantenservice. Daarbij bleek dat Online de eerste maand een blokkade heeft op bellen naar servicenummers en naar het buitenland.
Bovendien wordt bellen naar vaste nummers én naar mobiele nummer geblokkeerd zolang de eerste incasso niet heeft plaatsgevonden. Tot op heden heeft men niet getracht te incasseren, omdat ik zeker weet dat er meer dan genoeg op de rekening staat. Er is dus geen enkele betalingsachterstand (geweest).

De Klantenservice vertelde mij echter dat dit vast beleid is omdat men bang is voor hoge rekeningen van nieuwe abonnees. Misschien ten overvloede: wij wonen niet in een of andere achterstandsbuurt.

Wat mij betreft is dit absurd.
Ten eerste betaal ik gewoon voor mijn abonnement en verwacht dan de beloofde tegenprestatie van Online.

Ten tweede neem ik een abonnement uiteraard niet voor de grap, maar omdat ik dat ook werkelijk nodig heb. Het is te gek voor woorden dat Online.nl dat simpelweg blokkeert

Ten derde. Wanbetalers zullen zeker voorkomen, maar het is onacceptabel dat elke abonnee daar collectief voor wordt "gestraft", of al bij voorbaat als zondanig wordt behandeld.

Ten vierde. Tevoren ben ik hier ook niet van op de hoogte gebracht; integendeel op de 27e kregen we bericht dat we vanaf dat ogenblik alles gebruiken konden, inclusief een tijdelijk telefoonnummer!

Ik heb een klacht ingediend bij Online.nl. Als men niet onmiddellijk onze blokkades opheft, zeg ik meteen ons abonnement weer op per eerstvolgende vervaldatum.

Ik vraag me af of dit bij andere providers ook normaal beleid is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat wil je met dit topic bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:02:
offtopic:
Misschien hebben meerdere tweakers hier evaring mee en een mogelijke oplossing met Online gevonden? Niet zo kortzichtig!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:02:
Dat lijkt me volstrekt duidelijk: dit aan de kaak stellen en horen of dit usance is bij andere providers. Lees de laatste regel even voordat je dit soort vragen stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 17:42
Dat bellen naar het buitenland en servicenummers geblokkeerd zijn tot de eerste incasso, kan ik nog wel geloven.
Maar alle nummers, dat kan niet. Want je betaalt al immers voor de dienst.

Zet via Twitter of Facebook je probleem online op hun account en kijk wat ze daar zeggen.

Voor alle duidelijkheid; bel je nu via je oude nummer of via je tijdelijke nummer van Online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 08:45
Ik lees eigenlijk alleen maar negatieve dingen over Online.nl, dus ik zou als oplossing aanraden een andere provider te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Je betaalt voor een dienst toch? Bellen naar servicenummers enzo hoort daar toch bij? Zijn ze nu niet gewoon in gebreke?
Als je nog kan, kun je beter weg bij die partij, er wordt/werd zelfs door de consumentebond voor ze gewaarschuwd. Dat is niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Het tijdelijke Online.nl-nummer heb ik niet gebruikt. Het ging dus over ons eigen nummer na portering.
Ik heb een jaarcontract, dus opzeggen zal wel een heleboel heisa geven.

Maar er is ook goed nieuws: inmiddels heeft Online.nl de blokkades er toch maar af gehaald. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 17:42
Nou ja, top? Je betaalt voor iets wat geblokkeerd is.
Dan vertellen ze je totale onzin via de helpdesk.
En dan komen ze erachter dat er iets fout ging of dat ze op heel zwak ijs staan.
En dan is op magische wijze alles weer in orde....

Bij mij is dat geen top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Top is het dat ik weer kan bellen. Het overige is inderdaad geen top!
cornfed99111 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:00:
Nou ja, top? Je betaalt voor iets wat geblokkeerd is.
Dan vertellen ze je totale onzin via de helpdesk.
En dan komen ze erachter dat er iets fout ging of dat ze op heel zwak ijs staan.
En dan is op magische wijze alles weer in orde....

Bij mij is dat geen top...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Online verhoogt de prijzen voor alle klanten per 1 juni, dat kan je gebruiken om het contract op te zeggen als uiterste middel.
Je bent op 27 maart geactiveerd, dit nieuws werd pas 5 april bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 11-04-2017 18:39 ]

Pagina: 1