Gedeelte van een afbeelding inkleuren in illustrator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik ben echt een beginneling met illustrator
Ik heb zelf een tekening gemaakt van 2 personen met in het midden een hart en in illustrator omgezet in een vectorafbeelding. . Nu wil ik het hart een roze kleur gegeven. Als ik het hart selecteer kan ik een kleur kiezen. Maar als ik roze heb gekozen maakt hij de tekening grijs behalve het hart dat blijft wit. Wie kan mij helpen??

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanf
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 13:59
window > color

Klik vervolgens op het uitklapmenu > RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Nog wat info ter aanvulling. Je hebt een trace gedaan van een tekening. Die trace is waarschijnlijk 1 object, of in ieder geval een groep. Afhankelijk van je instellingen is wit een 2e kleur, of (en daar heeft het hier de schijn van) wit is uitgespaard (ignore white als optie aangezet).
Bij trace is het belangrijk om het Image trace optievenster goed door te nemen. Standaard zal hij zwart-wit tracen met wat standaard instellingen, die vaak niet optimaal zijn. Je kan met de Voorbeeldfunctie eerst wat spelen (okee, we zijn bij tweakers, dus laten we het tweaken noemen) voor je de boel daadwerkelijk omzet.
Zonder het origineel gezien te hebben zou ik adviseren om een zwart-wit trace te doen met de optie negeer wit (ignore white) uit. Zo krijg je een omliggend wit vlak, maar die kan je latr weggooien.
Na de trace (vergeet niet om expand te doen) klik je met de gewone pijl een keer op het object, degroepeer (Object, Ungroup). Als je dan even buiten de afbeelding klikt ben je je sselectie kwijt. Als het goed is kan je daarna het wit van het hartje aanklikken, waarbij je alleen op de omlijning van het hartje lijnen ziet van je selectie. Die kun je nu een kleur geven en klaar is klara. (Let inderdad ook op dat het document op RGB (of CMYK) staat.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)