Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe slecht is deze nieuwe laptop van €200?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Medion Akoya S4219 (30020605, Qwerty)

Ik zoek een supergoedkope laptop om mee te browsen, youtuben op 1080p, en mijn fotocollectie mee te ordenen (geen grafische zware dingen, alleen wat schuiven, plakken en deleten) en af en toe iets downloaden van uitzending gemist. Kan dat allemaal enigzins okay/vloeiend op dit ding? Het is een overbruggingslaptop voor een jaar, meer dan €200 wil ik ook echt niet uitgeven, vandaar...

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik denk dat dat wel zal gaan eigenlijk. Echter stel je bij deze SSD niet te veel voor, veelal kiezen ze in deze goedkopere laptops voor een "SSD" welke eigenlijk meer te vergelijken is met een usb stick.

Verder, ja je krijgt wat je betaald een beetje foto's verschuiven bekijken/deleten zal gaan. Met de standaard applicatie op windows zul je eventueel ook nog simpele bewerkingen kunnen doen. Maar ga er niet op photoshoppen met meerdere lagen en ingewikkelde bewerkingen, dan is hij wel even bezig. Voor mijn moeder heb ik iets soortgelijks gekocht die was ietsje duurder met een normale HDD en die dan zelf verwisseld voor een SSD.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ideale laptop voor de door jou genoemde taken.
Verwacht niet een levens duur van 3+ jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Zou die 2Gb nog te upgraden zijn? Denk het niet... Ik hen zelf nog een harde schijf die er evt inkan lees ik... naast de SSD...

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Nee, die zit eigenlijk altijd vast op de logic board.
In principe, overigens, zal dat niet uitmaken; zolang je maar niet wil gaan multitasken (of veel tegelijk open wil hebben... bijvoorbeeld een presentatie samenstellen op basis van informatie uit vijf browsertabs en drie PDFjes oid :P ).
Op zich is zelfs 'traag' eMMC "SSD" flash méér dan snel genoeg om redelijk 'soepel' te kunnen bufferen; Windows gaat daar tegenwoordig ook best slim mee om.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vooral de CPU en RAM zijn snel een probleem. RAM zit binnen no-time vol en de CPU loopt heel snel op 100%. In beide gevallen word de laptop onwerkbaar langzaam.

Ik zou iets zoeken voor net wat meer geld met een i3 of vergelijkbaar met 4GB RAM of meer. Op dit moment loopt deze laptop met sommige dingen al op de max, laat staan over 2 jaar. Goedkoop is duurkoop in zo'n geval. Ik zou het niet kopen.
NO_Excuses schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:48:
Ideale laptop voor de door jou genoemde taken.
Ben ik niet met je eens. Er zijn gevallen waarbij 1080p op YouTube niet eens vloeiend loopt met die CPU. Hier op Tweakers was er een tijdje terug ook een topic over waarbij de meest simpele dingen al niet vloeiend gingen. Ik zou hier geen geld aan uitgeven.

Edit: RAM is ook echt wel een probleem. Bij een kale Windows zit je al heel snel op 2GB, laat staan als je programma's gaat openen en geen herinstallatie doet en alle Medion meuk er op zit. Wat betreft de CPU gaat inzoomen op foto's van 4000x3000 ook een groot probleem worden. Zelfs mijn 6700K schiet even naar 20% CPU gebruik met het openen en inzoomen op grote foto's. Ik vind deze laptop ongeschikt voor wat de TS er mee wil doen. Voor alleen internetten en emailen kan het nog wel, maar foto's en video's zijn echt wel een probleem. Kan alles ok en vloeiend zoals de TS vraagt ? Nee, zeker niet.

[ Voor 60% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2017 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een alternatief met een ips scherm 1920x1080 voor max €250?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07
Ik heb een vergelijkbare laptop als 2e laptop. Zelfde processor, evenveel geheugen en ook zo'n gesoldeerde SD-kaart als 'SSD'.

Je kan hem gebruiken voor basistaken, maar meer ook echt niet. Als de laptop moet gaan updaten of scannen is de laptop niet meer te gebruiken.

Laat je hem echter even aanstaan dan is het op zich prima te doen maar verwacht geen wonderen. Firefox starten duurt gewoon secondenlang net zoals andere programma's. Als het eenmaal draait werkt het op zich wel.

Persoonlijk vind ik het te doen, maar het is wel minimaal.

UNOX: The worst operating system

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:47:
Je zal toch een afweging moeten maken. Full-HD IPS en ook nog snel ga je gewoon niet vinden voor 250 euro. Of je levert in op het scherm, of op de snelheid, beide kan gewoon niet voor zo'n laag bedrag.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb een 11,6 inch gekocht met atom en full-hd ips voor 200 euro, maar ik ben er zeker tevreden mee!
Is nu 229 euro.

Lekker compact, gaat lang mee met de accu, en is werkbaar voor de simpelste taken, youtube gaat ook nog wel 1080p.
Het enige nadeel is voor mij dat Linux niet echt lekker outofthebox werkt, problemen met drivers enzo.

Ik vermoed wel, omdat hij zo sterk afgeprijsd is jouw model, dat het om een retour gaat van een klant.
Maar dan is het nog steeds een mooi ding.

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05:28
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:47:
Tweedehands geen mogelijkheid? Ik denk dat je voor dit budget het beste een laptop van een jaartje of 2 oud kan kopen via de V&A zijn er genoeg te vinden.

Verwijderd

Ik zou in deze prijsrange wat biedingen doen op tweedehands i3 laptops of iets dergelijks. Een celeron met 2GB ram wil je eigenlijk niemand aandoen. Zelf zat ik ook te kijken voor een laptop en kwam dit tegen op marktplaats, misschien heb je er wat aan. https://www.bva-auctions....25&paginator.pageNumber=1

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:51

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

PilatuS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:15:
Vooral de CPU en RAM zijn snel een probleem. RAM zit binnen no-time vol en de CPU loopt heel snel op 100%. In beide gevallen word de laptop onwerkbaar langzaam.

Ik zou iets zoeken voor net wat meer geld met een i3 of vergelijkbaar met 4GB RAM of meer. Op dit moment loopt deze laptop met sommige dingen al op de max, laat staan over 2 jaar. Goedkoop is duurkoop in zo'n geval. Ik zou het niet kopen.

[...]
Ik werkt veel in office programma's op een N3150 met 4GB. Zelfs een flinke sketchup model gaat er prima mee. Dus voor dit gebruik zal een N3050 voorlopig wel genoeg zijn.
Ben ik niet met je eens. Er zijn gevallen waarbij 1080p op YouTube niet eens vloeiend loopt met die CPU. Hier op Tweakers was er een tijdje terug ook een topic over waarbij de meest simpele dingen al niet vloeiend gingen. Ik zou hier geen geld aan uitgeven.
Natuurlijk, maar ik denk dat dat wel uitzonderlijke gevallen zijn.
Edit: RAM is ook echt wel een probleem. Bij een kale Windows zit je al heel snel op 2GB, laat staan als je programma's gaat openen en geen herinstallatie doet en alle Medion meuk er op zit. Wat betreft de CPU gaat inzoomen op foto's van 4000x3000 ook een groot probleem worden. Zelfs mijn 6700K schiet even naar 20% CPU gebruik met het openen en inzoomen op grote foto's. Ik vind deze laptop ongeschikt voor wat de TS er mee wil doen. Voor alleen internetten en emailen kan het nog wel, maar foto's en video's zijn echt wel een probleem. Kan alles ok en vloeiend zoals de TS vraagt ? Nee, zeker niet.
Foto editing zal inderdaad wel lastig worden... Daar heb je een iets krachtiger model voor nodig.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1