Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag betreft een incidentje met een Windows 7 64bits PC en een niet meer werkend toetsenbord. :(

Aanleiding, ik stak een tweede ethernet kabel in mijn PC. (twee poorten aanwezig)
(Eerste netwerkpoort is geconfigureerd voor een domein)
Mijn PC bevroor en viel uit. Ik heb deze opnieuw opgestart en was daarna verbaasd omdat het toetsenbord niet meer werkt. Voor aanmelden werkt CTRL+ALT+DELETE niet.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik; Windows 7 64bits volledig bijgewerkt i.c.m. een ASUS Sabertooth moederbord. (versie/ revisie begin 2014)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;

Meerdere toetsenbord- modellen/ merken geprobeerd.
Zelfs een PS2 toetsenbord aangesloten omdat deze poort nog aanwezig is.

In de BIOS werken de toetsenborden normaal.
Het zit in de Windows software niet goed.

Systeemherstelpunt terugzetten met de Windows CD rom was niet mogelijk / aanwezig.
(of wordt niet herkend) :o

In Windows 7 is een screentoetsenbord aanwezig maar de combinatie om aan te kunnen melden wordt niet ondersteund.

Het lijkt mij dat als ik op de een of andere manier de USB drivers zou kunnen verwijderen, deze daarna automatisch opnieuw geïnstalleerd worden, dit probleem hopelijk weg is.
Vind het bizar dat ik een herinstallatie / nieuwe installatie om deze reden moet uitvoeren.

Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is een update op het moederbord doorvoeren en hopen dat Windows door deze andere bios stand alles na gaat lopen en zo de software weer goed komt.

Iemand suggesties?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2017 16:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Bij het aanmeldscherm rechtonderin zit de toegankelijkheid optie om het schermtoetsenbord te gebruiken voor het aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
benniep schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:58:
Bij het aanmeldscherm rechtonderin zit de toegankelijkheid optie om het schermtoetsenbord te gebruiken voor het aanmelden
Benniep, bedankt voor je antwoord en dat had ik al geprobeerd. (staat er met een andere omschrijving bij)

De toetsencombinatie ctrl + alt + del is hiermee niet in te geven.
Had ergens gelezen dat je dan de rechter alt toets (alt gr) moet gebruiken maar dat werkt ook niet.

Ik ga vandaag een Linux cd-rom proberen. Had dit, in het verleden om een andere reden een keer toegepast. Ben zelf niet thuis in Linux maar kon mij herinneren dat je daarmee ook wat herstel opties voor Windows had. Zie dat snel genoeg.
Daarna zal ik een bios update proberen, in de hoop dat de relevante drivers bij het opstarten misschien opnieuw goed gezet worden en anders wordt het een nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als hij in de bios wel werkt, kan je proberen de safe-mode op te starten, kijken of het dan wel werkt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:10:
Als hij in de bios wel werkt, kan je proberen de safe-mode op te starten, kijken of het dan wel werkt.
Haha, dat is wel een goede. :P
Stom.
Op zoek naar de splinter en niet beseffen dat je deze niet ziet vanwege een balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Mijn vraag betreft een incidentje met een Windows
En daarom hoort hij ook in WOS.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:10:
Er was ergens meer aan de hand, opstarten in safe mode, werd afgebroken en daarna startte deze weer normaal op. Was er klaar mee en ik heb deze opnieuw geïnstalleerd.

Bedankt voor het meedenken en de tips
Pagina: 1