Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2e build van het jaar, Game pc van 850,-

Pagina: 1
Acties:

• Rejoen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-11 23:47
Hoi Allemaal

Pas geleden heb ik met jullie hulp mijn eigen pc zelf gebouwd _/-\o_
Aangezien ik nu wat meer ervaring hiermee heb (en het goed gegaan is) heeft het broertje van mijn vriendin mij gevraagd hem te helpen. Om te weten wat hij graag wilt heb ik een middag met hem op Tweakers gezeten om eea door te nemen en daar is dit topic op gebaseerd. Daar gaan we!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De build is gericht op gamen en huiswerk maken. De build moet goed presteren met GTA V. Dit is de hoofdreden van de build.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs moet rond de 850,- blijven Ik heb al aangegeven dat een dichte kast meestal iets goedkoper is
en hij vind performance belangrijker dan looks. De prijs moet inclusief verzend kosten zijn. Het in elkaar zetten doen we zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, dvdspeler, muis en toetsenbord zijn reeds aanwezig. Tevens heeft hij al een licentie voor Windows. Op dit moment heeft hij een HDD van 500GB, graag zouden we een SSD toevoegen maar als het beter uitkomt kan deze evt ook later aangeschaft worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We hebben het onderstaande lijstje opgesteld als benodigde hardware. Zijn monitor is op dit moment nog alleen met VGA aansluiting dus de deze zal in de toekomst vervangen moeten worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 183,95€ 183,95
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 279,-€ 279,-
1Sharkoon VG4-W Blauw€ 32,95€ 32,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 51,95€ 51,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,-€ 79,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,70€ 92,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,45

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Intel maar als er suggesties zijn die de performance ten goede komen (in combinatie met de prijs) dan staan we open voor suggesties. Belangrijk is dat GTA V op de hoogste instellingen gespeeld kan worden (uiteraard binnen het budget).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voornamelijk niet teveel lawaai maken en hij zou graag een open kast willen in combinatie met led verlichting. Ik heb deze laatste 2 voorkeuren in de wenslijst weg gelaten bij het MOBO en RAM omdat dit de prijs drukte. De kast gaat nog aangepast worden waarschijnlijk.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Graag zouden we advies krijgen met de wenslijst
- Kan het evt beter/goedkoper?
- Met welke instellingen/resoluties kan hij GTA V spelen?
- Kan hij uberhaupt GTAV spelen met deze build zonder een andere monitor aan te schaffen (in verband met zijn VGA aansluiting, het MOBO heeft VGA de GPU niet)?
- Heeft de SSD nu een grote meerwaarde of kan hij beter investeren in een nieuwe monitor?

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
Rx480 is goedkoper en heeft betere performance.

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Om geld te besparen zou je voor een AMD RX 480 8GB kunnen gaan. Deze presteert nagenoeg gelijk op DirectX 11, en over het algemeen iets beter op DirectX 12.Echter zul je wel een converter nodig hebben om HDMI / DisplayPort om te zetten naar VGA om die monitor te kunnen gebruiken. Dit geldt ook voor de 1060 die je nu in de build hebt zitten. Reden hiervoor is dat de videokaarten tegenwoordig geen VGA uitgang meer hebben (of in ieder geval deze 2 niet). Volgens mij zijn deze voor ongeveer 20 euro verkrijgbaar.

Met welke instellingen en resoluties je GTA V kan spelen durf ik zo snel niet met zekerheid te zeggen, maar naar mijn idee zou dit allemaal op high settings moeten kunnen. Daarnaast ga ik van 1080p gaming uit, aangezien er geen eisen aan resolutie zijn gesteld.

Kun je GTA V dus op die monitor spelen? Ja, met convertor. Dan gaat audio echter niet via de monitor, dus wel losse speakers of headset nodig. Als je de VGA output op het mobo gebruikt, dan wordt de GPU niet gebruikt voor deze output dacht ik.

Persoonlijk ben ik meer fan van de SSD, maar voor gemak kan de monitor een betere aanschaf zijn. Echter is het makkelijker om straks nu een SSD en een hdmi-vga convertor te kopen en later de monitor te vervangen, aangezien dit slechts een kabelwissel in houdt, dan dat je nu een monitor doet en vervolgens de computer moet openen om een SSD toe te voegen op een later moment, en dan ook weer de hdd moet mirroren (of windows etc opnieuw installeren).

Uiteindelijk is dat dus een keuze van hem. Lees je ook vooral even op google in over hdmi naar vga convertors / kabels en of dit een gedegen oplossing lijkt.

• Rejoen
Het gaat idd om gamen met 1080p resolutie. 4K is niet mogelijk met zijn budget.

Ik denk dat de SSD nu aanschaffen idd beter is maar de keuze zal natuurlijk bij hem liggen. Eerst idd even kijken wat de mogelijkheden voor een VGA converter zijn.

Ik heb vaker positieve dingen gehoord over de AMD RX 480. Mochten we voor deze GPU kiezen dan moet het moederbord ook aangepast worden toch, of heb ik dit mis?

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:28
Rejoen schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:47:
Het gaat idd om gamen met 1080p resolutie. 4K is niet mogelijk met zijn budget.

Ik denk dat de SSD nu aanschaffen idd beter is maar de keuze zal natuurlijk bij hem liggen. Eerst idd even kijken wat de mogelijkheden voor een VGA converter zijn.

Ik heb vaker positieve dingen gehoord over de AMD RX 480. Mochten we voor deze GPU kiezen dan moet het moederbord ook aangepast worden toch, of heb ik dit mis?
Het moederbord hoeft niet aangepast te worden. In principe kan elke gpu op dat moederbord worden aangesloten. Persoonlijk zou ik eerder voor deze behuizing kiezen pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart Koelt beter en is van betere bouwkwaliteit.

• Rejoen
Okay dat is mooi dan gaan we voor de rx 480 want beter en goedkoper vind hij vast niet erg.

Qua kast vind ik de bitfenix zelf mooier maar dat is natuurlijk wel aan hem om te kiezen. Betere koeling en bouwkwaliteit zal misschien de doorslag geven. Voor nu pas ik het even aan voor het totaaloverzicht

Zijn er verder nog tips/opmerkingen voor deze build?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 183,95€ 183,95
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 269,50€ 269,50
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,50€ 34,50
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 51,95€ 51,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,-€ 79,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,70€ 92,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,50

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Voor 250 euro heb je een RX480 8Gb, scheelt je 25 euro. Voor de voeding kan je ook de CX450 nemen, scheelt je ook weer 20 euro. Als kast kan ik ook de BitFenix aanraden, heb hem zelf ook, prima kast voor dat geld.

Met deze setup kan je GTA V makkelijk op Ultra spelen 1080p, je haalt zeker de 60fps (ik heb nagenoeg dezelfde setup.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Rejoen
John Rambo schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:48:
Voor 250 euro heb je een RX480 8Gb, scheelt je 25 euro. Voor de voeding kan je ook de CX450 nemen, scheelt je ook weer 20 euro. Als kast kan ik ook de BitFenix aanraden, heb hem zelf ook, prima kast voor dat geld.
Welke rx480 bedoel je John, ik zie deze nl niet in de pricewatch terug (er staan er ook een paar zonder prijzen?)
De voeding kreeg wel wat matige reviews zag ik. Ik heb zelf degene uit de wenslijst en deze is erg stil. Is misschien het overwegen waard als hij nog wat andere keuzes wilt maken.
Met deze setup kan je GTA V makkelijk op Ultra spelen 1080p, je haalt zeker de 60fps (ik heb nagenoeg dezelfde setup.
Dat zal hij vast fijn vinden om te horen. Ik denk dat ik hem dan wel blij kan gaan maken.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Rejoen schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:04:
[...]

Welke rx480 bedoel je John, ik zie deze nl niet in de pricewatch terug (er staan er ook een paar zonder prijzen?)
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G
De voeding kreeg wel wat matige reviews zag ik. Ik heb zelf degene uit de wenslijst en deze is erg stil. Is misschien het overwegen waard als hij nog wat andere keuzes wilt maken.
Ik heb zelf deze pricewatch: Cooler Master GM G450M
Ik bedoelde deze pricewatch: Corsair CX450M
De Bitfenix die je hebt uitgezocht is wat efficienter en daardoor zuiniger.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Rejoen
Bedankt voor je reactie John, Ik neem deze rx 480 zeker mee in het lijstje.

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Wat betreft de voeding: ik heb zelf de Corsair CX450M en ik hoor mijn PC nagenoeg niet. Tuurlijk is er wel wat geluid, maar ik denk persoonlijk dat ik de fans meer hoor dan de voeding ;-)
Overigens heb ik het nog niet gestress-test en alleen nog maar The Division op hoogste settings gespeeld op 60FPS, dus weet niet hoe het geluid wordt als ik meer ga vragen van mijn systeem.

• Rejoen
Hoi Mensen

Vandaag zijn we begonnen met de build. Aangezien we toch een probleem tegen zijn gekomen wil ik dit nog even melden zodat als iemand er naar zoekt het naar voren komt in het forum.
Hetgeen waar wij tegen aanliepen was dat de uitsparing voor de bracket van de koeling (artic freezer i32 in combo met de bitfenix neos) niet op de juiste plaats zat. Hierdoor moest het MOBO ietwat scheef gemonteerd worden. Met het aandraaien van de schroeven werd het mobo iets scheef getrokken. Aangezien de leverancier aangaf dat dit moest kunnen zijn we door gegaan met de build. Desalniettemin was het toch een beetje vreemd.
Pagina: 1