Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-03-2020

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
Hallo beste medetweakers! Mijn vraag bestaat uit 2 delen.

Deel 1:
Vanochtend kreeg ik een e-mail en SMS van Tele2 dat ik over 6 dagen niet meer mijn Xiaomi Redmi Note 2 kan gebruiken, omdat deze geen 4G zou ondersteunen. Raar, want ik maak al meer dan een jaar zonder problemen gebruik van Tele2's 4G-netwerk met dezelfde Xiaomi.
Nu is het wel het vermelden waard dat ik deze telefoon in China heb gekocht (met bijkomende andere frequenties), maar volgens de specificaties in de Pricewatch ondersteunt mijn Note 2 de 2600mhz-band waar Tele2 o.a. actief op is, en hij staat ook gewoon op de witte lijst van Tele2.
Heeft Tele2 gelijk dat mijn telefoon binnenkort niet meer ondersteund gaat worden? Is dit een slinkse manier om mij een nieuw abonnement aan te smeren?

Deel 2 van mijn vraag:
Bij navraag bij de klantenservice van Tele2 werd mij een aanbieding gedaan om over te stappen naar een abbo van €20 (ipv nu €12 sim only 4G, 1000mb 200 belminuten), waarbij ik een iPhone SE 'kado' zou krijgen zonder verdere bijkomende kosten. Over de specificaties van deze iPhone en de abonnementstermijn is verder niks gezegd.
Is dit een redelijke deal? Ik heb gevraagd of ze me vanmiddag even terugbellen zodat ik wat denktijd had. Ga sowieso nog vragen of ik in dat geval tenminste een 16gig-versie kan krijgen en termijn van max. 1 jaar; misschien is het voordeliger om over te stappen op een andere sim-only aanbieder, maar dan zit ik wel met een mijnenveld van niet ondersteunde frequenties (Chinaphone <3).
Ik wil van nummer veranderen vermijden als dat mogelijk is

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en eventueel helpen! :D

Beste antwoord (via Phelix op 13-04-2017 14:44)

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Phelix schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:12:

Deel 1:
Vanochtend kreeg ik een e-mail en SMS van Tele2 dat ik over 6 dagen niet meer mijn Xiaomi Redmi Note 2 kan gebruiken, omdat deze geen 4G zou ondersteunen. Raar, want ik maak al meer dan een jaar zonder problemen gebruik van Tele2's 4G-netwerk met dezelfde Xiaomi.
Nu is het wel het vermelden waard dat ik deze telefoon in China heb gekocht (met bijkomende andere frequenties), maar volgens de specificaties in de Pricewatch ondersteunt mijn Note 2 de 2600mhz-band waar Tele2 o.a. actief op is, en hij staat ook gewoon op de witte lijst van Tele2.
Heeft Tele2 gelijk dat mijn telefoon binnenkort niet meer ondersteund gaat worden? Is dit een slinkse manier om mij een nieuw abonnement aan te smeren?
Ze willen iedereen op het 4G netwerk hebben omdat het 2/3G netwerk ze geld kost ivm het Tmobile netwerk. Waarschijnlijk herkennen ze dat deze uit china komt en jouw Redmi Note 2 kan niet op de 800Mhz band van Tele2, de 2600 is alleen leuk in druk bevolkte gebieden en buiten
Deel 2 van mijn vraag:
Bij navraag bij de klantenservice van Tele2 werd mij een aanbieding gedaan om over te stappen naar een abbo van €20 (ipv nu €12 sim only 4G, 1000mb 200 belminuten), waarbij ik een iPhone SE 'kado' zou krijgen zonder verdere bijkomende kosten. Over de specificaties van deze iPhone en de abonnementstermijn is verder niks gezegd.
Is dit een redelijke deal? Ik heb gevraagd of ze me vanmiddag even terugbellen zodat ik wat denktijd had. Ga sowieso nog vragen of ik in dat geval tenminste een 16gig-versie kan krijgen en termijn van max. 1 jaar; misschien is het voordeliger om over te stappen op een andere sim-only aanbieder, maar dan zit ik wel met een mijnenveld van niet ondersteunde frequenties (Chinaphone <3).

20 euro per maand voor een iPhone SE is geen slechte deal, deze kost namelijk 400 euro nieuw en daar komt normaal je abonnement nog bij. Zelfs voor een 2 jarige deal is het een goede

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 12-04-2017 16:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021

Is dit een redelijke deal? Ik heb gevraagd of ze me vanmiddag even terugbellen zodat ik wat denktijd had. Ga sowieso nog vragen of ik in dat geval tenminste een 16gig-versie kan krijgen en termijn van max. 1 jaar;
Er bestaat/bestond geen versie van de SE met minder dan 16GB, dus daar hoef je je alvast geen zorgen over te maken :)
Voor de volledigheid: Apple verkoopt nu alleen de uitvoeringen met 32 en 128GB, maar dat is sinds pas, dus er zijn natuurlijk veel winkels, die nog exemplaren met 16 en 64GB hebben liggen...

[ Voor 16% gewijzigd door Marly op 11-04-2017 20:16 . Reden: aanvullig ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• GrooV

Deel 1:
Ze willen iedereen op het 4G netwerk hebben omdat het 2/3G netwerk ze geld kost ivm het Tmobile netwerk. Waarschijnlijk herkennen ze dat deze uit china komt en jouw Redmi Note 2 kan niet op de 800Mhz band van Tele2, de 2600 is alleen leuk in druk bevolkte gebieden en buiten
Deel 2 van mijn vraag:

20 euro per maand voor een iPhone SE is geen slechte deal, deze kost namelijk 400 euro nieuw en daar komt normaal je abonnement nog bij. Zelfs voor een 2 jarige deal is het een goede

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 12-04-2017 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:30
Ik denk dat ze puur kijken of je met de 4G banden verbindt of niet.
Wel met 2600 maar niet/nooit met 800 wordt blijkbaar beschouwd als niet goed genoeg, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
Dank allemaal voor de reacties!

Ik heb inmiddels weer contact gehad met dezelfde persoon v.d. klantenservice, en nadat ik hem wees op ondersteuning van 2600-band en 4G-readylijst, verzekerde hij mij dat het verder geen probleem moest zijn en ik dus perongeluk de mail had ontvangen.

Maandag 17 april zou ik worden afgesloten. Even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
GrooV schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:17:
[...]

Ik heb tot nu toe behoorlijk goed bereik gehad met alleen de 2600-band. In de trein zie ik nog ik 'm nog wel eens naar Edge verspringen, maar in mijn woonomgeving (Maastricht) is het bereik zowel binnen als buiten prima.
Maar op termijn is het denk ik sowieso goed om van toestel of provider te wisselen; dekking 4G is voor mij goed, maar niet 100%. Als 3G geen optie meer is kan dat nog lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:00
Phelix schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:47:
Dank allemaal voor de reacties!

Ik heb inmiddels weer contact gehad met dezelfde persoon v.d. klantenservice, en nadat ik hem wees op ondersteuning van 2600-band en 4G-readylijst, verzekerde hij mij dat het verder geen probleem moest zijn en ik dus perongeluk de mail had ontvangen.

Maandag 17 april zou ik worden afgesloten. Even afwachten dus...
Interessant...ik heb dezelfde ervaring; dinsdag aangesloten en vandaag SMS dat ik nog 6 dagen had om mijn Xiaomi REdmi Note 3 Pro te vervangen of ik zou worden afgesloten. Telefoon staat gewoon op hun "moet prima kunnen lijst" , maar er was geen ontkomen aan, ik zal worden afgesloten.
Ik kon het niet eens voor elkaar krijgen om er 2 weken van te maken zodat ik nog even wat meer tijd heb om fatsoenlijk naar een andere oplossing te zoeken...
hoe snel kan de overstap naar eren andere provider? Ben bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
Leuk detail:

Bij het tweede telefoontje vroeg ik de klantenservicemeneer wat ik het beste kan doen als ik tóch afgesloten word. Zijn antwoord? "Ja, bel dan maar even weer met de klantenservice."

Mensen toch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07
Dus zoals sommige zeggen; De provider gaat bepalen welk merk telefoon de klant mag hebben... Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Phelix schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:53:
Leuk detail:

Bij het tweede telefoontje vroeg ik de klantenservicemeneer wat ik het beste kan doen als ik tóch afgesloten word. Zijn antwoord? "Ja, bel dan maar even weer met de klantenservice."

Mensen toch _/-\o_
Tsss... :'( :X

Anyway, bij BEN kunnen ze in 2 werkdagen omschakelen dus morgen maar weer met Tele2-klantenservice bellen om te zorgen dat ik ook in die 2 werkdagen van ze af ben (wil geen moeite doen om bij Tele2 te blijven, zoveel stugheid en onredelijkheid na 3 dagen contract terwijl ik prima volgens hun specs een abo heb afgesloten is mij nu genoeg) .

Zal dan wel niet kunnen ben ik bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Incognitum schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:44:
Dus zoals sommige zeggen; De provider gaat bepalen welk merk telefoon de klant mag hebben...
Ik geloof er geen bal van dat ze naar merk/type kijken maar puur naar welke banden je mee connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
ASW1 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:25:
[...]

Ik geloof er geen bal van dat ze naar merk/type kijken maar puur naar welke banden je mee connect.
Dat geloof ik ook wel. Maar je ziet wanneer er een van de twee niet beschikbaar zijn wordt men geblokkeerd. Ik vind dat nog al wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Tja dat is het risico van een Chinese telefoon importeren. Dat wordt ook vaak zat hier op tweakers gemeld. En helemaal bij tele2 want het 2/3g netwerk kost ze gewoon geld aan Tmobile daarom willen ze iedereen zo veel mogelijk op 4g hebben en hebben ze daarvoor ook een deel van de 800mhz band gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 19:05
Incognitum schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:04:
[...]

Dat geloof ik ook wel. Maar je ziet wanneer er een van de twee niet beschikbaar zijn wordt men geblokkeerd. Ik vind dat nog al wat.
Wat een onzin :P

Zeer waarschijnlijk werkt Tele2 gewoon met een whitelist met toestellen die het Tele2 netwerk supporten. Sta je daar niet op (wat waarschijnlijk is bij toestellen die niet in NL te verkrijgen zijn) dan krijg je een automatisch gegenereerde mail. Zoals hier ook gemeld is: Tele2 heeft aangegeven dat de brief onterecht was verzonden en het toestel staat inmiddels op de whitelist.

Sowieso is de blokkade nog helemaal niet actief, er is alleen voor gewaarschuwd.

De provider bepaald niks over het merk. De provider biedt echter wel een techniek aan en je toestel moet daar op afgestemd worden. Of vind je het ook een kwalijke zaak dat KPN, Vodafone en T-Mobile geen DynaTAC 8000X meer ondersteunen :'(

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
En wat als je toestel wel op de whitelist staat en je toch zo'n bericht krijgt? En twee afzonderlijke helpdeskmedewerkers zeggen dat ik toch echt pech heb omdat ik toch zal worden afgesloten aankomende woensdag?

Ook leuk: afsluiting na 6 dagen, maar ze geven je nummer pas vrij na 10 dagen als je wilt migreren. Andere provider zegt dat het nummer actief moet zijn als zij het willen overnemen. En dat kan dus niet...poef, weg telefoonnummer.

Ergo: ik moet nu een tussentoestel aanschaffen om voor mezelf tijd te kopen om een overstap te maken. Of ik ga alsnog voor 2 jaar in zee met Tele2 en bij hen een nieuw toestel kopen. Maar dat is a. tegen mijn principes met deze rare fratsen die ze nu uithalen en b. ben ik veels te blij met mijn Redmi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
Incognitum schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:44:
Dus zoals sommige zeggen; De provider gaat bepalen welk merk telefoon de klant mag hebben... Apart.
Tsja tot op bepaalde hoogte is het wel redelijk, het is voor een provider niet mogelijk om elk model van elk merk telefoon ever te ondersteunen met 3948534985 verschillende protocollen, frequenties, netwerkchips etc etc.

Maar ik vind het idd ook overdreven dat Tele2 moeilijk gaat doen omdat mijn telefoon officieel niet 100% aan de eisen van hun netwerk voldoet terwijl ik in de praktijk nul komma niks problemen heb met dat netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
mikekiwi schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:20:
En wat als je toestel wel op de whitelist staat en je toch zo'n bericht krijgt? En twee afzonderlijke helpdeskmedewerkers zeggen dat ik toch echt pech heb omdat ik toch zal worden afgesloten aankomende woensdag?

Ook leuk: afsluiting na 6 dagen, maar ze geven je nummer pas vrij na 10 dagen als je wilt migreren. Andere provider zegt dat het nummer actief moet zijn als zij het willen overnemen. En dat kan dus niet...poef, weg telefoonnummer.

Ergo: ik moet nu een tussentoestel aanschaffen om voor mezelf tijd te kopen om een overstap te maken. Of ik ga alsnog voor 2 jaar in zee met Tele2 en bij hen een nieuw toestel kopen. Maar dat is a. tegen mijn principes met deze rare fratsen die ze nu uithalen en b. ben ik veels te blij met mijn Redmi...
Ze gaan je telefoonnummer toch niet blokkeren? Dat zou wel heel erg zijn. Ik denk dat ze er voor zorgen dat je telefoon geen verbinding kan maken met het netwerk oid.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
mikekiwi schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:20:
Welk toestel heb je? Ook een Note 2? En heb je deze als Chinese uitvoering (zoals ik) of een Europese uitvoering?
Het luistert nogal nauw blijkbaar. Zoals gezegd gaf de klantenservice bij mij na aandringen aan dat het wel ok moest zijn. Of misschien doet iedereen daar gewoon waar 'ie zin in heeft. 8)7

EDIT: Ik moet m'n eigen topic beter lezen :P Deze vraag mag je negeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Phelix op 14-04-2017 15:10 . Reden: Aanvulling na moment van verstandsverbijstering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Lanithro schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:08:
[...]

Ze gaan je telefoonnummer toch niet blokkeren? Dat zou wel heel erg zijn. Ik denk dat ze er voor zorgen dat je telefoon geen verbinding kan maken met het netwerk oid.
Geen idee, ze doen er zo vaag over, ze noemen het zelf "geen gebruik meer maken van onze diensten", maar wat ze technisch gezien doen is wat lastig te bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Volgens mij mogen ze niet zomaar je nummer afsluiten. Mocht dat wel zo zijn zou ik naar een telecomwaakhond gaan en flink gaan klagen. Ik zou heel erg boos worden als mijn mijn nummer die ik 10 jaar heb kwijt zou zijn omdat ik een ChinaPhone zou hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Lanithro op 14-04-2017 16:06 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Lanithro schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:05:
Volgens mij mogen ze niet zomaar je nummer afsluiten. Mocht dat wel zo zijn zou ik naar een telecomwaakhond gaan en flink gaan klagen. Ik zou heel erg boos worden als mijn mijn nummer die ik 10 jaar heb kwijt zou zijn omdat ik een ChinaPhone zou hebben.
Eens, maar klagen is te laat, ik wil het gewoon zien te voorkomen door het opzeggen te rekken en asap over te stappen naar een ander.
Het zal voor 99,5% van de klanten prima werken zo, maar vind de rigide aanpak in gevallen zoals deze wel een nare bijsmaak geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zou het niet gewoon zijn dat ze vanaf de 17e geen roaming op het 3G netwerk van T-Mobile meer bieden?
Technisch zou dat ook de elegantste oplossing zijn IMO, en dan is er verder niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Ik ben al iets wijzer geworden:

Als je geen geschikt toestel voor ons 4G-netwerk gebruikt, hebben we het recht om de functionaliteit van de dienst te beperken of je abonnement te beëindigen en daarvoor een eindafrekening te sturen met de resterende abonnementskosten. Met het beperken van je dienst bedoelen we dat we het gebruik van je data- en uitgaande spraak- en sms-diensten zullen blokkeren.

Maw: je blijft bereikbaar, maar kunt zelf niets. Raar is wel dat hier staat dat mijn abonnement dan gelijk wordt beëindigd, maar de klantenservice meldt de ene keer 10 dagen opzegtermijn, de andere keer een maand opzegtermijn. Ze weten het dus zelf ook nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
ASW1 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:11:
Zou het niet gewoon zijn dat ze vanaf de 17e geen roaming op het 3G netwerk van T-Mobile meer bieden?
Technisch zou dat ook de elegantste oplossing zijn IMO, en dan is er verder niets aan de hand.
Nee, dat contract is laatst verlengd naar medio 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
En vanochtend weer een nieuwe mail en SMS binnen. Ze worden steeds dreigender en dreigender.
"Over 1 dag kan u niet meer internetten!!!! Wissel NU om!!!!"

Eronder in kleine letters:
"Gebruik je inmiddels je simkaart al in een 4G‑toestel? Niets aan de hand, negeer dan deze boodschap gewoon."

Thanks! Nu weet ik nog steeds niet of ik dit dreigement serieus moet nemen.

Tijd om de klantenservice weer eens te bellen, kijken of die aanbieding van de SE nog geldig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Phelix schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:34:
"Gebruik je inmiddels je simkaart al in een 4G toestel? Niets aan de hand, negeer dan deze boodschap gewoon."
Dat lijkt er toch echt op te duiden dat alleen roaming op Tmobile wordt geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
ASW1 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:03:
[...]

Dat lijkt er toch echt op te duiden dat alleen roaming op Tmobile wordt geblokkeerd.
Yip. Maar omdat mijn toestel niet alle banden van Tele2 ondersteunt ben ik er toch niet zeker van.

Zonet weer de klantenservice gebeld (totale tijd inclusief doorverbinden en wachten: 50 minuten(!!)). Weer verzekering gekregen dat het technisch zou moeten kloppen.
Hoe verslaafd dit ook klinkt, ik kan het me niet veroorloven om een dag zonder een toestel te zitten. Zeker deze week niet. Het aanbod van die iPhone is verleidelijker dan ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag om nog meer korting, werkt soms wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Phelix schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:33:
[...]
Hoe verslaafd dit ook klinkt, ik kan het me niet veroorloven om een dag zonder een toestel te zitten. Zeker deze week niet. Het aanbod van die iPhone is verleidelijker dan ooit...
Is dat niet precies wat ze willen, beetje dreigend overkomen zodat je ingaat op een aanbieding. Kan me echt niet voorstellen dat ze klanten blokkeren op basis van een 'ongewoon merk' telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Het volgende kreeg ik als reactie op het Tele2-forum van een medewerker van Tele2:

Ik heb de situatie bekeken en heb een (voorlopige) analyse klaar: volgens ons systeem maak je gebruik van de H3A versie van Xiaomi; dit is er een die niet onze 800Mhz frequentie ondersteund (band 20) maar wel onze 2600Mhz frequentie (band 7). Dit zou ook verklaren waarom je een slechte 4G ervaring hebt; ons netwerk heeft een erg sterk bereik bij jou in de buurt maar zonder de 800Mhz mis je het krachtigste onderdeel ervan.

Dus ik voldoe aan hun standaard, want mijn toestel ondersteunt 1 van hun 4G-frequenties, maar toch willen ze me niet meer, omdat ik niet hun favoriete frequentie gebruik. Bij mij is nu inmiddels de internetverbinding weggevallen, ben dus nu alleen nog maar bereikbaar. Heb wel een Edge-tekentje in de statusbalk, maar internetten doet het niet, alleen sommige apps geven nog wat resultaat.

Wel heeft diezelfde tele2-medewerker nu mijn telefoonnummer vrijgegeven en kan ik heel snel overstappen (zo snel als de nieuwe provider het aankan). Als het goed is...
Hij zou ook als ik geblokkeerd zou worden (wat nu dus het geval is) de blokkade er weer afhalen. Ben benieuwd of dat vandaag nog gaat gebeuren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
Update voor de geïnteresseerden:

Woensdag werd ik toch afgesloten, ondanks de verzekering van 2 verschillende klantenservicemedewerkers dat mijn toestel gewoon moest blijven werken. Dinsdag probeerde ik al mijn abonnement om te zetten, maar dit mislukte omdat Tele2 een storing had.
Omdat ik het had gewaagd op woensdag alsnog proberen verbinding te maken met het Tele2-netwerk via mijn Xiaomi (simpelweg door de telefoon aan te laten staan), werd ik ook nog eens op de blacklist van Preventel gezet, waar je normaal alleen terecht komt als je je rekeningen niet betaalt. Gelukkig was dit eenvoudig op te lossen door mijn simkaart in een ander 4G-toestel te stoppen (bij de MediaMarkt waren ze zo vriendelijk een toestel te lenen).
Vervolgens toch maar mijn abbo omgezet naar de voorgenoemde deal van 20 euro met een iPhone SE. Voor mij de eerste keer een iOS-toestel, dus flink wennen. Gelukkig werkt alles nu weer naar behoren en kan ik weer normaal bellen en internetten met mijn nummer.

'Klantonvriendelijk' is nog te zwak uitgedrukt voor deze klucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
mikekiwi schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:53:
Wel heeft diezelfde tele2-medewerker nu mijn telefoonnummer vrijgegeven en kan ik heel snel overstappen (zo snel als de nieuwe provider het aankan). Als het goed is...
Hij zou ook als ik geblokkeerd zou worden (wat nu dus het geval is) de blokkade er weer afhalen. Ben benieuwd of dat vandaag nog gaat gebeuren...
Is het gelukt om te deblokkeren? Zoniet kan je hetzelfde proberen als wat ik deed: Simkaart overplaatsen in een ander 4G-toestel, en even naar een willekeurig ( neem een van je contacten, voor het geval daadwerkelijk wordt opgenomen ;) ) nummer te bellen. Ik deed dit en hierna was de blokkade automatisch opgeheven.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Phelix schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:21:
'Klantonvriendelijk' is nog te zwak uitgedrukt voor deze klucht...
En toch kies je ervoor om dat bij dezelfde provider te blijven. Niet raar dat ze klantontvriendelijk doen, maakt toch niets uit.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
Cyberpope schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:36:
[...]

En toch kies je ervoor om dat bij dezelfde provider te blijven. Niet raar dat ze klantontvriendelijk doen, maakt toch niets uit.
Het was een combinatie van factoren die mij deed beslissen toch bij Tele2 te blijven.
-Relatief voordelige aanbieding van iPhone SE
-Ik kan momenteel niet veroorloven een los toestel te kopen
-Mijn Xiaomi ondersteunt veel frequenties niet dus andere provider is ook niet zaligmakend
-De Xiaomi was zolangzamerhand aan vervanging toe
-Ik heb voor werk en privé bijna elke dag mijn toestel nodig
-Van nummer veranderen is ontzettend onpraktisch voor mij en toen ik eenmaal het nummer gedeblokkeerd had was ik al 3/4 in de aanschaf van het nieuwe abbo
-Het was een hectische week en ik was een beetje moe :+

Edit: aanvulling

[ Voor 10% gewijzigd door Phelix op 21-04-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Cyberpope schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:36:
[...]

Dit zou voor mij ook onacceptabel zijn geweest en had meteen mijn abonnement opgezegd. Nu loop je en met een provider die je zo maar blokkeert omdat je een eigen merk telefoon gebruikt en je loopt nu met een gsm die je opgedrongen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Phelix schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:15:
[...]

-Mijn Xiaomi ondersteunt veel frequenties niet dus andere provider is ook niet zaligmakend
Maar deze blokkeren je niet als het hun niet zint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
Incognitum schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:17:
[...]

Maar deze blokkeren je niet als het hun niet zint.
Hoe weet je dat? Hiervoor dacht ik ook niet dat Tele2 zoiets zou doen. Nu blijkt het tegendeel. En andere providers zouden dit nooit doen? Ook niet als ze zien dat Tele2 ermee weg komt? (waar ik indirect aan meewerk, toegegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Voor de andere providers is het het niet zo'n punt, omdat die een eigen 3G netwerk hebben.
In die zin is het wel interessant wat ze in de toekomst gaan doen wanneer 3G uitgezet wordt en de frequenties voor andere doeleinden gebruikt gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phelix

Phelix

Als het maar jazz heeft

Topicstarter
ASW1 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:26:
Voor de andere providers is het het niet zo'n punt, omdat die een eigen 3G netwerk hebben.
In die zin is het wel interessant wat ze in de toekomst gaan doen wanneer 3G uitgezet wordt en de frequenties voor andere doeleinden gebruikt gaan worden.
Zeker waar. Niettemin vind ik het raar om mijn vertrouwen in Tele2 af te straffen en tegelijkertijd te vertrouwen dat andere providers dergelijke praktijken (en het gaat mij om het principe, los van wel of geen eigen 3G) niet zullen proberen.

Maar goed, het lesje is geleerd. Dit topic dient dan ook als archief van mijn onverstandigheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Phelix schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:28:
[...]

Is het gelukt om te deblokkeren? Zoniet kan je hetzelfde proberen als wat ik deed: Simkaart overplaatsen in een ander 4G-toestel, en even naar een willekeurig ( neem een van je contacten, voor het geval daadwerkelijk wordt opgenomen ;) ) nummer te bellen. Ik deed dit en hierna was de blokkade automatisch opgeheven.
Succes!
Yep, via webcare op tele2-forum. Had ook trucje met andere foon geprobeerd, maar daarbij dacht ik dat datagebruik alleen ook genoeg zou zijn. Niet dus. Niet gedacht dat bellen wel zou helpen. Maar goed, ik ben voorlopig geholpen, komende week switch ik wel naar andere provider...
Pagina: 1