• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 13:24
Ik heb een sony bravia KDL40W650B televisie die opeens vanuit het niets een zwart beeld geeft.
Je ziet rondom het scherm nog wel wat licht geven (denk dat de backlight het daarom nog wel doet). en het geluid doet het ook nog.
Op internet zie je meerdere van deze rare dingen, en daar zeggen ze resetten (de software zou vastgelopen zijn).
Ik heb hem nu ook getracht te resetten, en nu met aan doen hoor je ff een raar geluid (lijkt op sneeuw geluid) en daarna niets meer.
Ik heb hem daarna maar eens open geschroeft, maar zie niks geen rare hardware matige dingen.

De reden dat ik hier om hulp vraag / ervaringen hiermee, aangezien de tv 3 a 4 jaar oud is. En vind het een beetje zuur om nu al een nieuwe te moeten kopen.

edit: misschien ook ff vermelden, ik gebruikte een ci kaart + slot van ziggo in me tv voor het digitale gedeelte

[ Voor 7% gewijzigd door Rusky op 11-04-2017 10:38 ]

mijn pc

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:41

MsG

Forumzwerver

Ben je een beetje handig? Je zou eens de condensatoren van het voedingsprintje na kunnen lopen. Dat is waar het in elektronica vaak mis gaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Rusky
MsG schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:37:
Ben je een beetje handig? Je zou eens de condensatoren van het voedingsprintje na kunnen lopen. Dat is waar het in elektronica vaak mis gaat.
Ik heb hem gister inderdaad opengehad, maar zag geen rare dingen ... kan ff voedingsprintje extra nalopen.

mijn pc

• MsG

MsG

Forumzwerver

Puur visueel of doorgemeten? Elektronica gaat namelijk zelden zichtbaar stuk. Meten is weten ;-).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Rusky
MsG schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:40:
Puur visueel of doorgemeten? Elektronica gaat namelijk zelden zichtbaar stuk. Meten is weten ;-).
Nee puur visueel ....
doormeten in circuit blijft toch lastig
Maar zou het dan niet zo moeten wezen dat hij helemaal niks meer doet? geluid doret het wel en backlight lijkt het ook te doen. (power lampje doet het ook gewoon normaal)

[ Voor 24% gewijzigd door Rusky op 11-04-2017 10:45 ]

mijn pc

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja als je bij dit type scherm specifiek software-matige oplossingen ziet zou ik vooral dat eerst proberen, maar los van dit specifieke model zijn te krap bemeten elco's of weerstandjes die doorbranden vaak wel een ding bij schermen/tv's.

Pagina: 1