laptop accu wilt na een uur niet meer opladen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truememo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06-2023
M'n laptop wilt na ca. een uur aan te staan niet meer opladen. er staat dan accu aan netstroom, maar wordt niet opgeladen. Ik kan gewoon verder spelen zonder dat de accu oplaadt, maar is niet handig als ik in de trein zit.. De accu wilt wel weer opladen als ik de laptop uitzet en ongeveer 10 min laat afkoelen.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend en heb een email terug gekregen, waarin er staat of ik het met recovery kan oplossen. Als dit wel mogelijk kan er € 60 in rekening gebracht worden, niet dat het heel veel is of zo, maar als ik het kan vermijden is het beter.

M'n vraag nu is, is dit mogelijk om het met een recovery te helpen of is dit een hardware probleem?

Ik heb een:
MSI GT72VR 6RE Dominator Pro
OS WIN10

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Wat is met een recovery kunnen oplossen? Bedoelen zij/jij daar een frisse installatie van Windows mee?

- Kan je batterij wel volledig worden opgeladen als je laptop helemaal uitstaat? Zo nee, dan is waarschijnlijk je accu stuk.

Zo ja, dan kan het een software probleem zijn (lijkt mij onwaarschijnlijk).

Zoals je het beschrijft lijkt het mij een defecte accu.

[ Voor 8% gewijzigd door Lennyz op 11-04-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truememo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06-2023
Lennyz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:14:
Wat is met een recovery kunnen oplossen? Bedoelen zij/jij daar een frisse installatie van Windows mee?

- Kan je batterij wel volledig worden opgeladen als je laptop helemaal uitstaat? Zo nee, dan is waarschijnlijk je accu stuk.

Zo ja, dan kan het een software probleem zijn (lijkt mij onwaarschijnlijk).

Zoals je het beschrijft lijkt het mij een defecte accu.
De mail die ze verzonden hebben is denk ik een algemene mail die ze naar iedereen verzenden, omdat er ook andere dingen in staan o.a. hoe ik het moet verzenden en wat ik niet en wel mee moet verzenden.

Het laadt zonder problemen volledig op als ik het nog geen een keer aan heb gezet. De accu wilt wel opladen als die helemaal uitstaat en afgekoeld is, nadat ik het gebruikt heb, want ik kan het lichtje zien branden dat die oplaadt. Als ik het niet laat afkoelen brand het lichtje niet totdat het afgekoeld is.