Wifi probleem sinds verschuiving modem naar meterkast.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theclown_1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10-2023
Goedemorgen,

Oude situatie:

ADSL met modem in woonkamer (Experiabox V8 van Telfort) Wifi was oke.

Nieuwe situatie:

Glasvezel met modem in meterkast. Modem is nog steeds de V8.

Wifi is op de bovenverdieping dramatisch en zelfs in woonkamer is het soms minder.
Ik heb contact opgenomen met Telfort en kreeg een Wifi versterker van hen geleverd.

Merk onbekend. Het is deze Afbeeldingslocatie: https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/Public/Products/xlarge/437047-86728-wifi-versterker-20.jpg

De versterker heb ik geïnstalleerd en boven geplaatst. Meteen ging het lampje branden dat de wifi signaal zwak is. Telfort gebeld. Ik moet de wifi versterker bedraag aansluiten op modem. Dat is de beste manier om sterker wifi signaal te hebben.

Ik heb geen zin in een kabel naar boven te trekken. Ik heb de wifi versterker middels een homeplug aangesloten. De juiste lampjes gingen branden maar wifi signaal bleek zwak.

Als ik een laptop aansluiten bedraag op modem heb ik top down/up snelheid. Echter wifi blijft een probleem.

Ik kreeg tip om een router er tussen te plaatsen.

Rijtjeswoning met uiteraard veel wifi in de buurt

Apparaten in huis:

Samsung s5
Samsung s6 edge
Laptop Asus met windows 7.

Iemand vertelde mij dat ik een router nodig had die extend ap mogelijkheid had.

pricewatch: TP-Link Archer C25-AC900 Draadloze Dual Band Router

Deze leek mij wel wat maar goed zag zendvermogen 20 en niet 40 wat mij verteld werd dat 'nodig' is.

Samenvatting:

advies nodig om router aan te schaffen

Max te besteden € 100,00

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je kunt je hele huis vol hangen met repeaters, maar je kunt van een mug geen olifant maken.
(met het principe: niets erin, niets eruit)

De enige oplossing is het leggen van een kabel naar een centrale plek en daar het modem of een repeater accesspoint op te hangen.
De hal?

Alle andere oplossingen blijven ellende in een glimmend doosje.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 11-04-2017 09:26 . Reden: repeater is accesspoint ]

• theclown_1
jeroen3 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:21:
Je kunt je hele huis vol hangen met repeaters, maar je kunt van een mug geen olifant maken.
(met het principe: niets erin, niets eruit)

De enige oplossing is het leggen van een kabel naar een centrale plek en daar het modem of een repeater op de hangen.
De hal?

Alle andere oplossingen blijven ellende in een glimmend doosje.
is het werken met homeplugs een optie en geen kabel door huis maar elektriciteitsnet gebruiken?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:47
Heb je de netwerken in je huis al eens gescand op welke kanalen het druk en minder druk is ? Probeer eens een ander kanaal voor je repeater boven als dat kan. Als je wel prima snelheden haalt bedraad aangesloten op je homeplug dan gaat er iets niet goed met de repeater lijkt mij.

• theclown_1
Galaxis schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:24:
Heb je de netwerken in je huis al eens gescand op welke kanalen het druk en minder druk is ? Probeer eens een ander kanaal voor je repeater boven als dat kan. Als je wel prima snelheden haalt bedraad aangesloten op je homeplug dan gaat er iets niet goed met de repeater lijkt mij.
zou de repeater niet de beste kanaal moeten kiezen?

nee niet gescand maar kan het uiteraard proberen.

maar repeater bedraag zoals telfort adviseert? en echt kabel naar boven of is homeplug voldoende?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:47
Bekabeld met UTP blijft natuurlijk superieur tegenover een homeplug, dat is een feit.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
theclown_1 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:23:
[...]

is het werken met homeplugs een optie en geen kabel door huis maar elektriciteitsnet gebruiken?
Nogmaals: ellende in een glimmend doosje. Ben je over een half jaar weer bezig met omdat je buren ook homeplugs hebben gekocht.

Een draadloze repeater werkt alleen op een plek waar deze goede ontvangst van de bron heeft.
Zie het als een spiegel welke een lamp weerkaatst. Als de spiegel de lamp niet kan zien, kan hij ook het licht niet weerkaatsen. Daarom zegt telfort dat je deze met een kabel moet aansluiten.
Pagina: 1