Goedemorgen,
Oude situatie:
ADSL met modem in woonkamer (Experiabox V8 van Telfort) Wifi was oke.
Nieuwe situatie:
Glasvezel met modem in meterkast. Modem is nog steeds de V8.
Wifi is op de bovenverdieping dramatisch en zelfs in woonkamer is het soms minder.
Ik heb contact opgenomen met Telfort en kreeg een Wifi versterker van hen geleverd.
Merk onbekend. Het is deze
De versterker heb ik geïnstalleerd en boven geplaatst. Meteen ging het lampje branden dat de wifi signaal zwak is. Telfort gebeld. Ik moet de wifi versterker bedraag aansluiten op modem. Dat is de beste manier om sterker wifi signaal te hebben.
Ik heb geen zin in een kabel naar boven te trekken. Ik heb de wifi versterker middels een homeplug aangesloten. De juiste lampjes gingen branden maar wifi signaal bleek zwak.
Als ik een laptop aansluiten bedraag op modem heb ik top down/up snelheid. Echter wifi blijft een probleem.
Ik kreeg tip om een router er tussen te plaatsen.
Rijtjeswoning met uiteraard veel wifi in de buurt
Apparaten in huis:
Samsung s5
Samsung s6 edge
Laptop Asus met windows 7.
Iemand vertelde mij dat ik een router nodig had die extend ap mogelijkheid had.
pricewatch: TP-Link Archer C25-AC900 Draadloze Dual Band Router
Deze leek mij wel wat maar goed zag zendvermogen 20 en niet 40 wat mij verteld werd dat 'nodig' is.
Samenvatting:
advies nodig om router aan te schaffen
Max te besteden € 100,00
Oude situatie:
ADSL met modem in woonkamer (Experiabox V8 van Telfort) Wifi was oke.
Nieuwe situatie:
Glasvezel met modem in meterkast. Modem is nog steeds de V8.
Wifi is op de bovenverdieping dramatisch en zelfs in woonkamer is het soms minder.
Ik heb contact opgenomen met Telfort en kreeg een Wifi versterker van hen geleverd.
Merk onbekend. Het is deze

De versterker heb ik geïnstalleerd en boven geplaatst. Meteen ging het lampje branden dat de wifi signaal zwak is. Telfort gebeld. Ik moet de wifi versterker bedraag aansluiten op modem. Dat is de beste manier om sterker wifi signaal te hebben.
Ik heb geen zin in een kabel naar boven te trekken. Ik heb de wifi versterker middels een homeplug aangesloten. De juiste lampjes gingen branden maar wifi signaal bleek zwak.
Als ik een laptop aansluiten bedraag op modem heb ik top down/up snelheid. Echter wifi blijft een probleem.
Ik kreeg tip om een router er tussen te plaatsen.
Rijtjeswoning met uiteraard veel wifi in de buurt
Apparaten in huis:
Samsung s5
Samsung s6 edge
Laptop Asus met windows 7.
Iemand vertelde mij dat ik een router nodig had die extend ap mogelijkheid had.
pricewatch: TP-Link Archer C25-AC900 Draadloze Dual Band Router
Deze leek mij wel wat maar goed zag zendvermogen 20 en niet 40 wat mij verteld werd dat 'nodig' is.
Samenvatting:
advies nodig om router aan te schaffen
Max te besteden € 100,00