Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

eerste zelfbouw computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil graag een nieuwe computer zelf bouwen. Dit is voor mij de eerste keer. De computer gebruik ik om te handelen in aandelen. Dus ik wil 3 monitoren 25inch hierop aansluiten. En ik zou t ook leuk vinden om er af en toe ook een shooter op te kunnen spelen. Dit hoeft maar op 1 scherm. Heb eigenlijk beetje de best buy system gejat en hieronder geplaatst. :) Iemand die me kan helpen met wat feedback op dit system wat ik misschien beter kan veranderen. Hoop beetje binnen de 1500 euro te blijven. Misschien een i5 processor?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 183,95€ 183,95
1MSI H110M ECO€ 50,95€ 50,95
1Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G€ 205,95€ 205,95
1NZXT Phantom 240 Zwart / Window€ 74,52€ 74,52
3HP EliteDisplay E242 Zilver, Zwart€ 248,-€ 744,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 61,50€ 61,50
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,70€ 92,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.467,57

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 20:54 . Reden: Verandert in 3 monitoren. andre proccessor ]

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Martien, een paar tips:

Ten eerste, om de prijs makkelijker in de gaten te houden, zou je naar je wenslijstje kunnen gaan en het aantal monitoren op 3 kunnen zetten en die tabel vervangen. Dan is het voor iedereen sneller duidelijk wat een wijziging betekent voor de prijs en het budget.

Daarnaast, als je de vragenlijst invult die je in het DAA beleid kan vinden, dan is het voor ons ook duidelijker waar we je mee kunnen helpen en wat er beter kan.

Denk bijvoorbeeld aan de resolutie die je wil gebruiken (ivm overzichtelijke informatieflows, maar ook mbt de games die je wil spelen), voorbeelden van games die je graag speelt, etc. Dit soort dingen kunnen ons veel inzicht geven in wat je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie heb ik geen flauw idee van wat ik nodig heb eerlijk gezegd....
Games die ik graag zou kunnen spelen. Laatste die ik speelde is shooter call of duty. Dus zou graag laatste shooter kunnen spelen eventueel.
Heb lijstje aangepast in 3 monitoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2017 14:39 ]

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Resolutie heb ik geen flauw idee van wat ik nodig heb eerlijk gezegd....
Games die ik graag zou kunnen spelen. Laatste die ik speelde is shooter call of duty. Dus zou graag laatste shooter kunnen spelen eventueel.
Het is allemaal best vaag hoe je het hier omschreven hebt. Probeer eerst echt even door de vragen van DAA te gaan en die allemaal duidelijk te beantwoorden. Dan wordt het voor ons duidelijker wat je precies wilt en kunnen wij jou beter helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik maak gebruik van een trading platform om aandelen te handelen. Veel grafiek werk. En wil dit op 3 onafhankelijke schermen doen. Ook zou ik graag af en toe een spelletje doen. een shooter zoals de laatste call of duty. Dit hoeft niet op 3 schermen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou t graag binnen de 1500 euro houden met monitoren erbij

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
heb nog wel muis en keybord van mn oude computer

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[In ieder geval een videokaart die 3 monitoren kan aansturen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[niks wat me te binnen schiet

Ga je overklokken?
nope

Wat verwacht je van ons?[i]
Hoop een feedback of de componenten bij mekaar passen en misschien op tips wat eventueel beter kan. En ben ook benieuwd of t easy is om in mekaar te zetten. Heb hier totaal geen ervaring in.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:07
Goed systeem, maar ik zou wel minstens een i3-7100 kopen. Die is zeker het geld waard. De RX470 is goed genoeg en kan drie monitoren aansturen. Maar dan moet je wel een monitor kopen met displayport aansluiting en dat heeft die monitor die jij gekozen hebt niet. Je kunt ook de
i5 7400 of R5 1400 overwegen als je heel veel grafisch werk doet.

Verder: Heb je nog meer opslag nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet echt veel opslag nodig eigenlijk. maar wat bedoel je met display port? zitten toch ook andere aansluitingen op? sorry ben best een noob met computers. ;)

Edit: Heb beetje gegoogled. Wat ik dus begrijp met 3 monitoren dat ik de drie poorten van de videokaart moet gebruiken. Zitten op deze kaart 3x displayport op. Moet ik dan 3x de displayport gebruiken op de 3 monitoren met displayport.
Of moet ik 1 HDMI port gebruiken naar 1 monitor met HDMI
en 1 DVI port naar DVI op monitor
en 1 DP port naar DP port op monitor.

Bij het laatste heb ik dus alle 3 verschillende nodig op een monitor.
Iemand ook een idee voor een andere 25 inch monitor? Kan niet echt iets vinden wat beetje in de prijsklasse valt.

En wat betreft de processor. Misschien wil ik de i5 7400 ipv die ik nu heb staan..

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2017 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• DTS1997
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-09 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:10:

Bij het laatste heb ik dus alle 3 verschillende nodig op een monitor.
Iemand ook een idee voor een andere 25 inch monitor? Kan niet echt iets vinden wat beetje in de prijsklasse valt.

En wat betreft de processor. Misschien wil ik de i5 7400 ipv die ik nu heb staan..
Gewoon 1 kabel per monitor, dus je eindigt met 3 kabels in de videokaart. Bij voorkeur alleen displayport en hdmi, maar dvi kan geen kwad als het nodig is.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:10:

Met een budget van 1500 euro, en nog 500 euro open kun je makkelijk voor een i5 gaan. Je kan eventueel zelfs de videokaart er bij upgraden.

Hier de upgrades:

Moederbord - MSI B250 Pro VDH
pricewatch: MSI B250M PRO-VDH

CPU - i5 7500
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed

GPU - Gigabyte RX 480 G1 Gaming 8GB
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G

RAM - Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA

Met deze upgrades kom ik uit op een totaal van 1255 euro, dat is dus een kleine 250 euro onder het totale budget. De voorbeelden die ik je hier laat zien zijn enkel en alleen voorbeelden, misschien is een RX 480 wel overkill voor je. Mijn punt is enkel dat je veel meer voor je geld kan krijgen dan wat er op je huidige lijstje staat. Als je wil kun je ook nog kijken naar een betere behuizing. Denk aan een prijsklasse van tussen de 65 euro en 90 euro, de sweetspot voor budget behuizingen, maar waar je niet per direct inlevert op kwaliteit. (Kijk dan vooral naar NZXT en Phanteks).

Mijn tip voor de monitors is dat je goed kijkt naar wat jezelf belangrijk vindt. IPS of TN? Hoge of normale refresh rate? Grootte? Lees jezelf er goed over in! De RX 480 kan je in ieder geval een tijdje zoet houden op 1080p.

Succes!

EDIT: 1. Ik had de RAM upgrade nog niet toegelicht. Ik ben gegaan voor een 2400MHz kloksnelheid gegaan ipv een 2133MHz kloksnelheid. Dit ga je merken in de overall performance, zeker in games.

2. Ik zou zeker de kast upgraden, mijn broertje heeft deze nu 2 weken en wil alweer een nieuwe. Hij is heel onhandig open te maken en de materialen die gebruikt zijn laten echt te wensen over. Goedkoop is duurkoop in dit geval... Ikzelf heb de NZXT Phantom 240, ben er enorm tevreden over!

[ Voor 13% gewijzigd door DTS1997 op 12-04-2017 15:31 . Reden: Toevoegingen ]

“If you hype something and it succeeds, you’re a genius; it wasn’t a hype. If you hype something and it fails, then it’s just a hype.”–Neil Bogart

Verwijderd

Topicstarter
Heb lijst aangepast nu met i5 7400 processor en met een andere kast en 3 andere monitoren (deze hebben een display port en een HDMI). Kom nu precies op 1500 euro. Zou dit beter zijn en nog suggesties? Wil best iets over budget gaan mocht t nodig zijn.

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 22:44
Ik zie dat je 3 schermen hebt aangegeven voor het weergeven van veel data maar initieel niet zeker wist welke resolutie. Wellicht is er ook de mogelijkheid om te kiezen voor een ultrawidescherm? Dit zit in dezelfde prijsklasse als 3 schermen. Je levert wel in op horizontale resolutie maar wel iets meer pixels in de hoogte. (3x 1920x1080 vs 3440x1440)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:24
3x monitoren zou ik niet doen. TN panelen hebben niet echt geweldige kijkhoeken. Zou eerder naar een IPS scherm kijken. En 3 scherm gamen op een rx 470 gaan je FPS ook niet leuk vinden. Ik zou minimaal voor een rx 480 gaan. Maar een 1070 dan wel nieuwe Vega zou beter zijn.

Verwijderd

Topicstarter
3 schermen is omdat ik meerdere grafieken (bureaubladen gebruik). Dus dit is niet praktisch met 1 scherm.
En wat betreft gamen. Dit ga ik maar op 1 scherm doen. Ik ga wel ff kijken naar ips schermen. Bedankt voor de feedback :)

edit: heb nu 3 ips schermen ervan gemaakt :)
En wat betreft in mekaar zetten van de computer. Dit lees ik dat dit niet zo moeilijk is? En de software hoe zet je die erop zonder dvd station?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 20:55 ]

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 19:37
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:34:
[...]
En de software hoe zet je die erop zonder dvd station?
Windows kan ook via een USB-stick geinstalleerd worden. voor overige software zijn waarschijnlijk wel downloads of ISO's te vinden, anders een externe DVD-speler voor 2 tientjes aanschaffen, vb: pricewatch: LG GP57EB40 (Zwart) Zwart

[ Voor 14% gewijzigd door genesis1650 op 13-04-2017 08:44 ]

Verwijderd

Ziet er uit als een goede build, maar persoonlijk zou ik de behuizing vervangen voor een case die iets moderner en praktischer is.

als je nog een klein beetje budget over hebt kun je het beste gaan voor de NZXT S340 Elite.

- Daan

• MsG
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Laat je ook zeker niet gek maken met Displayport. Je hebt voor een tientje een prima actieve converter die een DisplayPort-signaal van de videokaart actief omzet naar HDMI of DVI-signaal. Dus staar je niet blind op onnodig duurdere schermen als het je puur om die DisplayPort aansluiting gaat.

Gebruik deze al meer dan een jaar hiervoor: https://nl.aliexpress.com...il-package/743245345.html en werkt perfect in mijn triple-monitor setup.

Wel is het dus zo dat veel videokaarten maximaal 2X een DVI OF HDMI signaal uit kunnen sturen, dus je hebt in ieder geval voor het derde scherm zo'n actieve converter van een tientje nodig. Tenzij je videokaart het wel kan via 3X HDMI of DVI, maar dat is een rariteit.

[ Voor 22% gewijzigd door MsG op 13-04-2017 09:21 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de feedback again. Eventueel kan ik uit mn oude pc de dvd station halen om die even te gebruiken denk ik.
Maar als ze ook convertors hebben die dp naar hdmi om kunnen zetten kan ik dus ook zoeken naar schermen zonder dp als ik t goed begrijp. Zal nog ff verder googlen voor verdere info. Ik zal waarschijnlijk nog wel meer vragen stellen😊

• MsG
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Ja, maar zorg wel voor een ACTIEVE convertering, want je kan bij de meeste videokaarten maar 2 DVI/HDMI signalen gelijktijdig gebruiken. Het derde signaal moet dus echt een DisplayPort-signaal zijn die vanaf de converter weer wordt omgezet naar HDMI/DVI.

Deze is in elk geval correct: https://nl.aliexpress.com...il-package/743245345.html

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1