Hulp nodig bij nieuwe streambox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe media/stream box voor mijn tv. Uiteraard wil ik dan ook de beste die beschikbaar is. Alleen heb ik er totaal geen verstand van. Het zal voornamelijk gebruikt worden voor live sport en live tv. Natuurlijk af en toe ook HDR 4K films/series. Het liefst heb ik dan ook een kant en klare box(plug and play).

Wat ik mij afvraag is; maken verschillende boxen gebruik van verschillende streams? Is er kwaliteit(resolutie) verschil in zenders tussen de boxen? Of is dit alleen afhankelijk van de streams?

Is het mogelijk dat het sport 1080p en zo soepel mogelijk uitzend? Prijs maakt niet uit.

Ik heb de volgende kunnen vinden:
Himedia Q10 Pro
Xstreambox Ultra
TvBox Pro
Minix Neo U9-H

Kunnen jullie mij helpen tussen deze vier of is er een andere mediabox die beter is?

Beste antwoord (via Karakartal op 11-04-2017 17:24)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Karakartal schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 02:31:
Uiteraard wil ik dan ook de beste die beschikbaar is.
Als je de beste kant-en-klare box wil hebben die er is, is er maar één optie: Nvidia Shield. Check deze review van de buren.

Als het wel wat moeite mag kosten: Intel NUC met Windows 10 en Kodi. Maximale vrijheid qua software.

Ten slotte een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Karakartal schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 02:31:
Uiteraard wil ik dan ook de beste die beschikbaar is.
Als je de beste kant-en-klare box wil hebben die er is, is er maar één optie: Nvidia Shield. Check deze review van de buren.

Als het wel wat moeite mag kosten: Intel NUC met Windows 10 en Kodi. Maximale vrijheid qua software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
kwaliteit is afhankelijk van de streams die aangeboden worden.
let wel op; gratis tv en sport kijken zal 9 vd 10 niet vlekkeloos lopen

kijk ook eens naar x96 box met 905s chip.
niet duur maar wel goed

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wij hebben de HiMedia Q10 Pro en die doet het perfect!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
S1NN3D schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:16:
[...]

De Nvidia shield lijkt eerder op een game console dan een Mediabox.
HereIsTom schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:31:
Wij hebben de HiMedia Q10 Pro en die doet het perfect!
Werkt live tv en sport ook perfect? Aangezien da_stiech vermeld dat het 9 van de 10 keer niet vlekkenloos loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Karakartal schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:42:
Werkt live tv en sport ook perfect? Aangezien da_stiech vermeld dat het 9 van de 10 keer niet vlekkenloos loopt.
Live TV en sport NL is lastig met elke box, maar buitenlandse zender en sport doen het hier wel goed.
En met IPTV kun je ook alle Nederlandse zenders goed bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door HereIsTom op 11-04-2017 14:18 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Karakartal schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:42:
De Nvidia shield lijkt eerder op een game console dan een Mediabox.
Je kan er inderdaad ook games op spelen maar de meest mensen kopen hem als mediaspeler. Simpelweg omdat dit de beste kant-en-klaar box is die er is, inclusief alle denkbare toeters en bellen; ook Netflix in 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:34
Inderdaad zoals gezegd, zoek je het beste/simpelste? Nvidia Shield TV. Maar is zeker niet de goedkoopste oplossing..
Werkt bij mij wel als een zonnetje. Maar IPTV is volgens mij (semi) illegaal en mag hier geloof ik dan ook niet verder besproken worden. Maar geloof mij maar dat het niet vlekkeloos zappen is zoals met 'normaal' TV kijken en dat sommige stream af en toe haperen. Dan heb ik het wel over de gratis varianten, ik heb nog nooit een betaalde IPTV dienst gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik gebruik sinds een paar dagen ook de Nvidia Shield als mediaspeler icm Plex en dat werkt vlekkeloos. Nvidia Shield werkt snel. Alles pakt hij. Echt wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Heb diverse geprobeert (Mojo, Xiamo en anderen) maar de laatste was VERUIT de beste voor mij en dat was de shield!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karakartal
Ik denk dat het dan de Nvidia Shield wordt. Hartelijk bedankt mede-Tweakers!
Pagina: 1