Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij is voor mijn dochter. Ik mag hem uitzoeken (en betalen). Voornamelijk gamen maar af en toe ook een rondje Handbrake of POVray. Natuurlijk ook wel minder veeleisende zaken als internetten en tekstverwerken en zo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1800 Eur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopig de "oude" monitor Samsung 1920x1080.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem zonder monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeuren, lichte aarzeling bij Asus moederborden en Samsung SSD's.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral performance, liefst ook wel een stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Past alles qua afmetingen en zijn er zaken niet-compatibel? Ben ik nog essentiële zaken vergeten?
Hierbij komt nog een toetsenbord en muis, Windows 10 Professional en assemblage (wrsch. bij Azerty).
Momenteel heeft mijn dochter een redelijk oud systeem gebaseerd op een Intel 860 processor en een ATI 5770 videokaart met 4 GB geheugen. Nieuwe spellen draaien niet meer goed. Ik wil een nieuwe computer zodat ze weer een aantal jaren probleemloos verder kan.
O ja, ik besef dat ik in mijn voorstel een overklokbare processor combineer met een moederbord dat geen overklokken ondersteunt. Ik heb alleen de kloksnelheid van de 7700k nodig.
Wat betreft de videokaart: ik heb een tijd gedacht aan een 1070 maar het prijsverschil tussen 1080 en 1070 is momenteel niet meer zo groot.
Behuizing: zwart, zonder venster, liefst geen lichtjeskermis en een gesloten bovenkant (katten).
Hij is voor mijn dochter. Ik mag hem uitzoeken (en betalen). Voornamelijk gamen maar af en toe ook een rondje Handbrake of POVray. Natuurlijk ook wel minder veeleisende zaken als internetten en tekstverwerken en zo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1800 Eur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopig de "oude" monitor Samsung 1920x1080.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem zonder monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeuren, lichte aarzeling bij Asus moederborden en Samsung SSD's.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral performance, liefst ook wel een stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Past alles qua afmetingen en zijn er zaken niet-compatibel? Ben ik nog essentiële zaken vergeten?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 367,20 | € 367,20 |
1 | Gigabyte GA-B250-HD3P | € 95,95 | € 95,95 |
1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 574,- | € 574,- |
1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 96,- | € 96,- |
1 | Fractal Design Define C | € 77,95 | € 77,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 118,95 | € 118,95 |
1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 147,50 | € 147,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.601,45 |
Hierbij komt nog een toetsenbord en muis, Windows 10 Professional en assemblage (wrsch. bij Azerty).
Momenteel heeft mijn dochter een redelijk oud systeem gebaseerd op een Intel 860 processor en een ATI 5770 videokaart met 4 GB geheugen. Nieuwe spellen draaien niet meer goed. Ik wil een nieuwe computer zodat ze weer een aantal jaren probleemloos verder kan.
O ja, ik besef dat ik in mijn voorstel een overklokbare processor combineer met een moederbord dat geen overklokken ondersteunt. Ik heb alleen de kloksnelheid van de 7700k nodig.
Wat betreft de videokaart: ik heb een tijd gedacht aan een 1070 maar het prijsverschil tussen 1080 en 1070 is momenteel niet meer zo groot.
Behuizing: zwart, zonder venster, liefst geen lichtjeskermis en een gesloten bovenkant (katten).