Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696469

Topicstarter
Goedeavond allemaal.

Ik ben een macbook begin 2015 gebruiker. Ik heb een macbook pro 13 inch retina. Nou wil ik graag met imovie gaan werken. Op mijn iphone lukt het mij om een nieuw project op te starten. Ik wordt dan gelijk naar mijn bibliotheek geloods waar ik een video kan selecteren.

Nu als ik dit dus ook zo doe op mijn mac. Dus kies om een nieuw project te openen. Dan een film te willen maken. Krijg ik enkel de opties machnitoch HD, Bureaublad en mijn naam. In al die mappen vind ik niet de foto-bibliotheek zoals die in mijn icloud staat. Wat doe ik verkeerd? Ik ben namelijk alvast aan het oefenen omdat ik in het weekend een video moet gaan bewerken.

Ik hoor graag van jullie. O ja, ben niet technisch aangelegd en begrijp niets van die computertermen. Dus als het in Jip en Janneke taal kan graag:D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:40

WTM

Je kan workshops (gratis) bij Appe volgen.

Ook is deze handig

https://itunes.apple.com/...apitan/id1138992910?mt=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik ben verder niet bekend met iMovie, maar als ik een project open krijg ik aan de linkerzijde gelijk mijn Photos bibliiotheek waar alle iCloud photos en films in staan die je ook met je iPhone tot je beschikking hebt.
Bij Audio linkt hij gelijk naar de iTunes bibliotheek voor geluidsbestanden.

Als je weet waar je media staat op je Mac kun je ze ook vanuit een Finder scherm direct naar de tijdbalk onderin slepen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie hulp! mijn vraag is beantwoord. Nu kom ik op het volgende probleem... Als ik een video in mijn tijdbalk staat. laat hij standaard maar 4 seconden zien. Terwijl die video in werkelijkheid bij wijze van 14 minuten duurt..... hoe moet ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Weet je zeker dat je geen foto genomen hebt? Film hoort volle lengte te zijn, foto's zijn standaard 4s. Kun je aanpassen in Preferences (iMovie -> voorkeuren, linksbovenin je scherm in de taakbalk).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mr.paaJ schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:03:
Weet je zeker dat je geen foto genomen hebt? Film hoort volle lengte te zijn, foto's zijn standaard 4s. Kun je aanpassen in Preferences (iMovie -> voorkeuren, linksbovenin je scherm in de taakbalk).
Ja, ik weet zeker dat ik een video in de tijdbalk heb staan. Ik selecteer namelijk de video. In icloud staat dat hij 14 minuten duurt maar in imovie in de tijdbalk staat maar 4 seconde. Dat is bij elke video die ik probeer.... En er wordt geen geluid afgespeeld. :( Ik heb dat programma morgen eigenlijk nodig of nou ja voor het weekend.....

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 696469 op 12-04-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mr.paaJ schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:03:
Volgens mij weet ik wat er aan de hand is... Hij ziet mijn vdieo's standaard als foto's. Maar hoe krijg ik dit anders? Wat heb ik misschien fout gedaan? Want ik heb die 4 seconde aangepast maar dan speelt hij dus de video's 8 seconde aan. Dus naar de tijd waarin ik het heb aangepast via die voorkeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Beetje raar natuurlijk dat je ineens iMovie je eigen moet hebben gemaakt binnen een week. Dat gaat je niet zomaar lukken.

Maar goed, wat je beter kan doen is in Foto's de video's exporteren en die weer importeren in iMovie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nelizmastr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:22:
Beetje raar natuurlijk dat je ineens iMovie je eigen moet hebben gemaakt binnen een week. Dat gaat je niet zomaar lukken.

Maar goed, wat je beter kan doen is in Foto's de video's exporteren en die weer importeren in iMovie.
Ik weet de dingen die ik nodig heb.... Dat is dus knippen, audio loskoppelen fotos eroverheen zetten en zulke simpele dingen. Toevallig een vriendin van mij gebruikte het al blijkbaar en die heeft mij die dingen geleerd. En ik pik dan gewoon dingen snel op..... Maar goed hoe doe ik dat dan? Want het probleem is, als ik niet via video selecteren doe en dit vastplakken in de tijdbalk dan lukt het mij niet. Dus als ik naar die bibliotheek ga dan zie ik alleen enkel fotos van 2016 meer niet. Mijn hele icloud bibliotheek kan ik niet eens vinden.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 14:47

Nietzman

Woei!

Zoek anders gewoon even een beginners tutorial op de youtubes, vooral op het gebied van hoe de library werkt en je content moet importeren.

YouTube: iMovie 2017 - Full Tutorial for Beginners \[+General Overview]*
Pagina: 1