OK, prima apparaat.
En jammer dat de sitecom wlr-5002 niet zo goed is. Hij word overal prima beoordeeld. En een sitecom leek me dus geen twijfelachtig prut merk. Maar dat "dacht" ik. Verder niet zo veel verstand van.
Een van de redenen waarom Sitecom twijfelachtig is, is dat ze bijzonder veel tijd en geld stoppen in het laten maken van positieve reviews van de meest verouderde of overprijsde apparaten, en helaas wat minder in de apparaten zelf...
Sowieso zijn alle "AC750" apparaten misbaksels, met een enkele WiFI-ac radiotje (bedoeld voor een mobiele telefoon, niet een router/access point

) dat qua betrouwbaarheid of prestaties weinig kan, maar wel toestaat om een "WiFi-ac"-stickertje erop te plakken. Leuk voor de marketing, maar je was met een WiFi-n '600Mbps' apparaat veel beter uit geweest. Komt bij dat er voor minder geld veel betere apparaten te krijgen zijn. Ik denk hier vooral aan de KPN "WiFi-versterker", een WiFi AP voor EUR 50 dat in Sitecom-termen "AC1750" zou zijn (en dus vergelijkbaar met de 7490 op WiFi-vlak) met goede componenten, goede prestaties en makkelijke installatie.
De Fritzbox staat bij de tv. Hier komt het internet op binnen.
Aan de fritzbox zit: laptop en de tv en een nas en 1 draadje naar de andere kant van de kamer.
Daaraan heb ik die EPC3925 aangesloten. Deze had ik nog van UPC. Hieraan zitten 2 PC's en een server en een draadje naar nummer 3. de sitecom. Deze staat in de schuur zodat ik buiten wifi heb.
Dat is de rede waarom ik dit zo gekoppeld heb.
Goed, je gebruikt de Fritz!Box 7490 dus als modem, router en AP, de EPC3925 als switch en de WLR-5002 als AP.
Dan is het eenvoudig: vervang de EPC3925 door een switch. Eentje van TP-Link voor EUR 15 zou genoeg moeten zijn, maar gezien je werkt met een provider die IPTV levert is (werkende) IGMP snooping een pre en dan moet je kijken richting Netgear GS105E. Stuur de EPC3925 terug naar VodafoneZiggo (waar UPC tegenwoordig in opgegaan is) en mogelijk krijg je zelfs nog wat geld van ze terug (borg...).
En de WLR-5002... als je nog kunt, terugbrengen, want sowieso een miskoop. Idealiter zet je daar de genoemde KPN WiFi-versterker neer, Kun je ook als niet-KPN-klant kopen en is voor z'n prijs onovertroffen. Wil je toch met dat onding verder? Zorg dan dat niet alleen DHCP uit staat, maar ook alle andere toeters en bellen, met name firewalls en alles dat ruikt naar traffic shaping. Dan nog geen garanties, jij hebt een AP nodig, terwijl je een router gekocht hebt. Dat kan goed gaan, maar bij Sitecom moet je je hart nog maar vasthouden. En Sitecom neemt het al jaren niet nauw met GPL, waardoor nauwelijks alternatieve firmwares voor hun apparaten beschikbaar zijn, dus als de firmware van Sitecom je niet helpt houdt het op...
Naarst de DHCP weet ik even niet welke gegevens jullie nog nodig hebben.
Kunt u ze opnoemen zodat ik deze er bij kan zoeken?
alvast bedankt!
Onder de omstandigheden niet zoveel, hooguit wat er allemaal op die WLR-5002 in te stellen valt.