Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• BRBoom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Mijn excuses. Dit is wss aankoop advies. Realiseer me dit te laat. Kan ik de topic nog verplaatsen/verwijderen?

Beste Tweakers,

mijn vraag is wat jullie zien als redelijke hardware voor 4k video editing in Premiere.

Ik werk minimaal met 2 lagen.

Ik ben vooral benieuwd wat voor videokaart hierin het minimum is.
Ik dacht zelf aan een RX 480 8GB/GTX 1070

Verder ben ik met name benieuwd hoeveel Ram je nodig hebt/hoe snel en of het reëel is om met een 7200RPM schijf te werken voor losse filmpjes voor de edit en de render zelf.

Ik heb veel opgezocht. Maar het meeste wat ik vind is gaming gerelateerd. Ik ben van plan een Ryzen 1700 systeem te kopen, maar heb nog bovenstaande vragen.
...

[ Voor 8% gewijzigd door BRBoom op 10-04-2017 20:03 ]

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor Premiere moet je in ieder geval geen AMD kaart gebruiken. CUDA presteert meer dan 50% beter op 4K content dan OpenCL.

Kijk hier maar eens: YouTube: The Best Laptops for Editing - Adobe Premiere vs Final Cut!

Verder een flinke CPU wel prettig, zolang je niet over de 8 cores gaat, daar heeft Premiere weer niet zoveel aan. Scrubben door je tijdlijn gaat met weinig gecomprimeerde video even duren, daarvoor is geen enkele HDD echt snel genoeg.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nelizmastr schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:21:
Voor Premiere moet je in ieder geval geen AMD kaart gebruiken. CUDA presteert meer dan 50% beter op 4K content dan OpenCL.

Kijk hier maar eens: YouTube: The Best Laptops for Editing - Adobe Premiere vs Final Cut!

Verder een flinke CPU wel prettig, zolang je niet over de 8 cores gaat, daar heeft Premiere weer niet zoveel aan. Scrubben door je tijdlijn gaat met weinig gecomprimeerde video even duren, daarvoor is geen enkele HDD echt snel genoeg.
Slecht voorbeeld, dat is een laptopreview, geen gpu review. Je kunt een radeon 460 niet vergelijken met een 1050 of 1060. Natuurlijk zijn de laatste beter. OpenCL is prima in premiere, radeon rx480 is natuurlijk meer op het niveau van de 1060.
BRBoom schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:01:
Mijn excuses. Dit is wss aankoop advies. Realiseer me dit te laat. Kan ik de topic nog verplaatsen/verwijderen?

Beste Tweakers,

mijn vraag is wat jullie zien als redelijke hardware voor 4k video editing in Premiere.

Ik werk minimaal met 2 lagen.

Ik ben vooral benieuwd wat voor videokaart hierin het minimum is.
Ik dacht zelf aan een RX 480 8GB/GTX 1070

Verder ben ik met name benieuwd hoeveel Ram je nodig hebt/hoe snel en of het reëel is om met een 7200RPM schijf te werken voor losse filmpjes voor de edit en de render zelf.

Ik heb veel opgezocht. Maar het meeste wat ik vind is gaming gerelateerd. Ik ben van plan een Ryzen 1700 systeem te kopen, maar heb nog bovenstaande vragen.
...
Je moet even met een beginlijstje van een systeem komen. En meer info geven. Wat voor footage werk je mee (res codec fps bron etc). En wat voor effecten gebruik je vaak? beetje context. Hoe duur? Heb je al scherm? etc :)

specs

• BRBoom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Bedankt voor de reacties

Mn footage komt nu nog van een systeem camera 1080p. Ik exporteer H.264 en ben niet bijzonder geinterreseerd in fps boven de 30. Als ik een nieuw systeem aanschaf wil ik goed in 4k kunnen editen. EIgenlijk wil ik ook 3D animaties uit blender in 4k kunnen renderen. Ik ben ook gamer en gebruik Ableton. Maar hierbij zijn mijn wensen simpel genoeg dat mijn volgende systeem sowieso overkill is.

Ik heb 2 configs samengesteld op Arctic secrets. Een aan de top van wat ik kan betalen en 1 met de beste value zoals aangegeven op userbenchmark.

Ryzen 7 1700
32 GB 3000mhz
GTX 1070
Samsung 960 Evo M.2 ssd 256GB
4tb 7200 RPM
Asus prime x370 pro MOBO
Iyama 28" 4k G-master gold phoenix
Kosten: 2399,-

Intel Core i5 7500
16GB 3000 mhz
RX 480 8GB
Samsung850 evo 500 GB ssd
4TB 7200 rpm HD
MSI 520M pro-vh
geen monitor
kosten 1305,-

Beide configs incl win10 licentie, koeling, kast, kaartlezer, evt overclock

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
Even afhankelijk van je footage, maar ik zou zelf niet meer van een HDD willen editen, zeker niet met 4K materiaal.
Desnoods gebruik je een SSD waar je op werkt met huidige projecten en een HDD om alles op te slaan.