Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke CPU wordt nog door Windows 7 ondersteund?

Pagina: 1
Acties:

• Emisary
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-11 20:59
Heel in het kort, ik heb sinds XT (8088/8086) zo ongeveer iedere pc met opeenvolgende CPU's onder handen gehad.
Dat zelfde geld voor Dos 2.1 tot en met 6 en Windows 2.0 tot en met 7.0.
Op dit moment heb ik een Sandybridge. Niet meer overgeklokt, omdat ik het stroomverbruik niet in verhouding stond staan tot het geleverde.
Inmiddels ben ik voor mijn FSX/Prepar3d hobby aan het kijken voor een opvolger van de 2600K.
Op zich werkt het allemaal goed.Gezien de hier en daar nog de kop op stekenende issues met drivers voor hardware (yoke, Goflight spul), bij Windows 8.1 en hoger, wil ik graag bij Windows 7 blijven.
Ik weet dat het werkt.
Daarom ben ik aan het kijken welke CPU nog door Windows 7 ondersteund wordt.

Ik weet heel zeker tot en met de Broadwell. Waarbij ik gezien heb dat de Haswell 4790K de beste papieren heeft. Zelfs nog beter dan de Skylake 6700K.

Ik heb stukken gelezen dat Microsost de ondersteuning staakt voor de nieuwste CPU's en noemt expliciet over de 7de generatie Core CPU's zoals de Kaby Lake en Ryzen.
Hier en daar lees ik dat de Skylake dan weer wel en dan weer niet gestoord wordt in het gebruik.
Skylake is 6de generatie.
En hoe zit het met de Broadwell-E? Of over de Xeon-tegenpool?
Ik lees over die laatste 2 met name niks. Broadwell-E is volgens mij een gemoderniseerde 5de generatie CPU. Ondanks dat het processor nummer met een 6 begint.

Mijn vraag is:
Wordt de Skylake nu wel of niet ondersteund door Windows 7?
Wordt de Broadwll-E (6800-6950) nu wel of niet ondersteund door Windows 7?
Worden de Xeon processors (E3 of E5) nu wel of niet ondersteund door Windows 7?

Uiteraard zoek ik een CPU, die gezien de aard van FSX (zo snel mogelijk op single core) ondersteund.

Dank alvast voor het antwoord.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

1. Ja
2. Ja
3. Ja
(4.) Ryzen ook.

• Emisary
Als ja betekent: Wordt wel ondersteund. En UltiemePCNerd Ja roept bij Ryzen, moet ik de de vraag wel heel erg stom gesteld.
Volgens mij heeft Microsoft expliciet aangegeven dat Kaby Lake en Ryzen niet meer ondersteund worden.

Mijn vraag zou moeten luiden:
Wordt de Skylake in 2018 enz nog ondersteund door Windows 7?
Wordt de Broadwll-E (6800-6950) e in 2018 enz nog ondersteund door Windows 7?
Worden de Xeon processors (E3 of E5) e in 2018 enz nog ondersteund door Windows 7?

Dank je wel voor de genome moeite, om te antwoorden.

Rob

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Binnen dit en 2 weken weet ik het te zeggen :) * Damic gaat over op Ryzen en liefst nog op win 7

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Ja het zal ondersteunt blijven, het doel van microsoft is dat je bij een nieuwe pc vanaf kaby lake windows 10 gebruikt.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Emisary schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:02:
Als ja betekent: Wordt wel ondersteund. En UltiemePCNerd Ja roept bij Ryzen, moet ik de de vraag wel heel erg stom gesteld.
Volgens mij heeft Microsoft expliciet aangegeven dat Kaby Lake en Ryzen niet meer ondersteund worden.

Mijn vraag zou moeten luiden:
Wordt de Skylake in 2018 enz nog ondersteund door Windows 7?
Wordt de Broadwll-E (6800-6950) e in 2018 enz nog ondersteund door Windows 7?
Worden de Xeon processors (E3 of E5) e in 2018 enz nog ondersteund door Windows 7?

Dank je wel voor de genome moeite, om te antwoorden.

Rob
Laat ik mijn glazen bol pakken.

Wat denk je zelf? Kaby Lake word niet ondersteund, en jij denkt dat iets wat later uit komt wel ondersteund wordt? |:( ;w Windows 7 is gewooon klaar

Be nice, You Assholes :)

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:22

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Damic schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:07:
Binnen dit en 2 weken weet ik het te zeggen :) * Damic gaat over op Ryzen en liefst nog op win 7
Waarschijnlijk wel: nieuws: AMD maakt Ryzen-processors geschikt voor Windows 7

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Emisary
Ik vraag of Skylake in 2018 en later nog ondersteund wordt door microsoft. Niet Kaby Lake of nieuwere processoren. Volgens mij zijn alle genoemde CPU's gebouwd voor Kaby Lake.

Rob

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Emisary schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:14:
Ik vraag of Skylake in 2018 en later nog ondersteund wordt door microsoft. Niet Kaby Lake of nieuwere processoren. Volgens mij zijn alle genoemde CPU's gebouwd voor Kaby Lake.

Rob
Microsoft beslist het niet. Met ondersteuning bedoelen ze met name als jij problemen krijgt, Microsoft jou niet te woord hoeft te staan in deze zin.

Skylake blijft werken op Windows 7 tot einde support (14-01-2020, toevallig mijn 26e verjaardag :+), Broadwell-E evengoed, daar deze lijn als workstation platform parallel aan Skylake draait. Voor single threaded performance zit je echter beter bij Skylake.

Maar let dus wel op dat je niet als met Sandy Bridge nog eens 6 jaar je vertrouwde OS kan blijven draaien. Over minder dan drie jaar is het over en uit met Windows 7. Daarna moet je wel naar 10, want met 8.1 volgt hetzelfde riedeltje weer in 2023.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:22

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Die zag ik ook, dus het is even afwachten. Ik verwacht dat het werkt, maar dat MS (zoals @nelizmastr zegt) geen support meer geeft.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Emisary
Dank jullie wel voor jullie antwoorden.
Als ik, en dan refereer ik even aan Damic en Kreefmeijer, dan lees dat Microsft actief gaat controleren, of je een Kabylake of Ryzen hebt, en dan geen enkele update krijgt, zit je met die 2 processoren echt wel gebakken. Je basis installatie is meteen ook de laatste!

Ik meende overigens ergens nog een herroeping staan omtrent Skylake.
Eerst zou Skylake geen updates meer krijgen, maar heeft daar vanaf gezien wegens protest.
Maar naderhand meende ik ergens gelezen te hebben, dat ze vanaf 2018-ergens ook weer gaan checken op Skylake.

En uiteraard snap ik dat je vanaf 2020 een met de dag minder secure systeem hebt. Ik update nu ook 1x per 3 maanden. (ooit een keer problemen gehad met automatische update, en vanaf dat moment met de hand installeren. Ik kon toen mijn systeem herinstalleren. Op zich niet zo een probleem, maar met een 100GB FSX wel...) ;-)

Stond zelfs op de aangehaalde Tweakers pagina:
Voor systemen met Intel Skylake-processors heeft Microsoft de Windows 7- en Windows 8.1-ondersteuning uitgebreid tot 17 juli 2018
Dus ja, daar sta je dan te kijken als je in 2019 een herinstallatie wilt doen op het doen.
Overigens, als ik de pc alleen voor administratief werk en FSX gebruik, is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar zal ik voor internet iets anders moeten hebben. Linux dan maar eens eigen maken, denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Emisary op 10-04-2017 22:05 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je wilt op recente tot state of the art hardware een besturingssysteem gaan draaien dat duidelijke gebreken laat zien en zijn beste tijd heeft gehad. En de enige reden hiervoor is dat je bepaalde, verouderde, software wilt of moet draaien. Je kan beter kijken of er ondertussen updates voor zijn en nu wel fatsoenlijk werkt op meer hedendaagse systemen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Zou je met je huidige hardware niet eens kunnen testen of je die randapparatuur niet onder Windows 10 of 8.1 werkend kan krijgen? Hoef je nog niets te investeren en weet je ook hoeveel moeite je in W7 compatible hardware moet steken (of niet).

Misschien word je wel positief verrast door de ondersteuning van de hardware? Misschien ook niet en dan kan je altijd je hardware op het OS afstemmen.

Anders kan je overwegen om voor FSX en de bijbehorende randapparatuur een dedicated bak neer te zetten. Die kan dan, los van het internet, prima zonder updates functioneren.

LinkedIn
BlackIntel

• Emisary
Uhm.... Ik heb niks op Windows 10 draaien. De meeste simmers in mijn buurt ook. Behalve 1, die zit wel op Windows 10, maar daar loopt de pc, voor geen meter meer, sinds hij Windows 10 heeft.
Ik heb nog een orginele AMD 64! Met XP draaien.
De rest heb ik alleen wat PCI kaarten voor USB 2.0 om de Goflight apparatuur aan te sturen.
USB 2.0 is nodig. De software voor de Goflight zou windows 10 aan moeten kunnen.
En de printer. Daar verwacht ik wel weer een nieuwe voor.
Toen ik van 98 naar xp ging, kreeg ik nog wat drivers voor mijn oude hp, met kunst en vliegwerk aan de praat, maar onder Windows 7, was het over en sluiten. Dat is minder.
ER is geen vervanging voor de Goflight hardware.
De Saitek Yoke schijnt nu overigens wel te werken onder Windows 10.

Dus zou er geen issue zijn met Windows 10 en de Kaby Lake. Op 1 item na. De privacy.
Ik neem aan dat de windows versie 95- 7 ook al voorzien waren van uitlees software, maar niet in die mate als 10.
Krijg je dat nog fatsoenlijk dichtgespijkerd? Op zich heb ik niks te verbergen, echter heeft niemand wat mee te maken als ik van Rotterdam naar Stutgart vlieg. Of mijn vakantiefoto's bekijk.

Heel blij met de input.

Rob

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn aparte topics en hele guides en whatnot online te vinden over het dichtspijkeren van alle meuk dat W10 terug stuurt. Wil je er zelf controle over? Dan gooi je een proxy of firewall tussen je W10 PC en internet en filter je daar precies wat waarheen mag. Einde discussie. Te veel moeite? Moet je ook niet zeuren. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1