Heel in het kort, ik heb sinds XT (8088/8086) zo ongeveer iedere pc met opeenvolgende CPU's onder handen gehad.
Dat zelfde geld voor Dos 2.1 tot en met 6 en Windows 2.0 tot en met 7.0.
Op dit moment heb ik een Sandybridge. Niet meer overgeklokt, omdat ik het stroomverbruik niet in verhouding stond staan tot het geleverde.
Inmiddels ben ik voor mijn FSX/Prepar3d hobby aan het kijken voor een opvolger van de 2600K.
Op zich werkt het allemaal goed.Gezien de hier en daar nog de kop op stekenende issues met drivers voor hardware (yoke, Goflight spul), bij Windows 8.1 en hoger, wil ik graag bij Windows 7 blijven.
Ik weet dat het werkt.
Daarom ben ik aan het kijken welke CPU nog door Windows 7 ondersteund wordt.
Ik weet heel zeker tot en met de Broadwell. Waarbij ik gezien heb dat de Haswell 4790K de beste papieren heeft. Zelfs nog beter dan de Skylake 6700K.
Ik heb stukken gelezen dat Microsost de ondersteuning staakt voor de nieuwste CPU's en noemt expliciet over de 7de generatie Core CPU's zoals de Kaby Lake en Ryzen.
Hier en daar lees ik dat de Skylake dan weer wel en dan weer niet gestoord wordt in het gebruik.
Skylake is 6de generatie.
En hoe zit het met de Broadwell-E? Of over de Xeon-tegenpool?
Ik lees over die laatste 2 met name niks. Broadwell-E is volgens mij een gemoderniseerde 5de generatie CPU. Ondanks dat het processor nummer met een 6 begint.
Mijn vraag is:
Wordt de Skylake nu wel of niet ondersteund door Windows 7?
Wordt de Broadwll-E (6800-6950) nu wel of niet ondersteund door Windows 7?
Worden de Xeon processors (E3 of E5) nu wel of niet ondersteund door Windows 7?
Uiteraard zoek ik een CPU, die gezien de aard van FSX (zo snel mogelijk op single core) ondersteund.
Dank alvast voor het antwoord.
Dat zelfde geld voor Dos 2.1 tot en met 6 en Windows 2.0 tot en met 7.0.
Op dit moment heb ik een Sandybridge. Niet meer overgeklokt, omdat ik het stroomverbruik niet in verhouding stond staan tot het geleverde.
Inmiddels ben ik voor mijn FSX/Prepar3d hobby aan het kijken voor een opvolger van de 2600K.
Op zich werkt het allemaal goed.Gezien de hier en daar nog de kop op stekenende issues met drivers voor hardware (yoke, Goflight spul), bij Windows 8.1 en hoger, wil ik graag bij Windows 7 blijven.
Ik weet dat het werkt.
Daarom ben ik aan het kijken welke CPU nog door Windows 7 ondersteund wordt.
Ik weet heel zeker tot en met de Broadwell. Waarbij ik gezien heb dat de Haswell 4790K de beste papieren heeft. Zelfs nog beter dan de Skylake 6700K.
Ik heb stukken gelezen dat Microsost de ondersteuning staakt voor de nieuwste CPU's en noemt expliciet over de 7de generatie Core CPU's zoals de Kaby Lake en Ryzen.
Hier en daar lees ik dat de Skylake dan weer wel en dan weer niet gestoord wordt in het gebruik.
Skylake is 6de generatie.
En hoe zit het met de Broadwell-E? Of over de Xeon-tegenpool?
Ik lees over die laatste 2 met name niks. Broadwell-E is volgens mij een gemoderniseerde 5de generatie CPU. Ondanks dat het processor nummer met een 6 begint.
Mijn vraag is:
Wordt de Skylake nu wel of niet ondersteund door Windows 7?
Wordt de Broadwll-E (6800-6950) nu wel of niet ondersteund door Windows 7?
Worden de Xeon processors (E3 of E5) nu wel of niet ondersteund door Windows 7?
Uiteraard zoek ik een CPU, die gezien de aard van FSX (zo snel mogelijk op single core) ondersteund.
Dank alvast voor het antwoord.