Welke videokaart?(noob)

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

Vraag

• Rens2409
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09-2022
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een hp 8100 elite sff.
Hier zit een geïntegreerde videokaart in, maar wil graag een videokaart kopen die wat simpele games goed kan draaien.

Zelf ben ik een ontzettende noob als het gaat om computers en daarom ben ik hier om advies te krijgen.

Ik heb ondertussen gelezen dag ik hier een low profile videokaart in moet doen, maar welke ik dan moet kiezen weet ik niet.

Dit zijn de specs van de hp:
Processor: intel core i5 650, 3.33GHz
Ram: 8gb

Verder weet ik eigenlijk ook niet wat jullie nog neer allemaal zouden willen weten?

Bedankt!

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het een SFF systeem is kan 't nog wel eens lastig worden om er een videokaart in te duwen. Beschikt je mobo wel over een PCIe-slot? Wat voor voeding heb je erin zitten? En een i5 650 is vrij antiek, grote kans dat die een videokaart nog wel gaat bottlenecken (al wil dat niet zeggen dat 't niet gaat werken natuurlijk).

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Naast de Small Form Factor is het dacht ik ook nog mogelijk dat HP werkt met een hardware "whitelist", dwz dat er mogelijk in de BIOS een lijst zit met apparatuur die je kunt gebruiken ivm deze computer (lees: als deze niet op die lijst staat, dan werkt deze niet met de computer)

Edit:

Ook lijkt de voeding niet voldoende voor een redelijke kaart te zijn :

http://h30434.www3.hp.com...raphics-card/td-p/5001754

Tevens wordt er aangegeven dat Het moederbord max 35 watt levert aan de PCI E slot

Het lijkt me redelijk kansloos om hier een fatsoenlijke videokaart in te zetten

[ Voor 39% gewijzigd door Breezers op 10-04-2017 18:39 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01-2025
dat zal een nieuw systeem worden...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zulk soort PC's zijn gewoon niet gemaakt voor games. De ruimte is een probleem, dus als er al een videokaart in kan zal het low-profile moeten zijn. Verder is de voeding er ook niet voor gemaakt. Ik zou hier geen geld en moeite in gaan steken.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Weer verkopen en wat anders zoeken. Liefst een tweedehands zelfbouw en niet een OEM, scheelt een hoop narigheid.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Rens2409
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09-2022
ik heb 2 PCI slots over, verder hoeft er ook geen ontzettend dure kaart in.
wel vind ik het ook leuk om wat te prutsen aan iets waar ik nog weinig verstand van heb en zo wat meer te weten kom over computers.

De computer heb ik gekregen via bedrijf waar ze deze niet meer nodig hadden en het enige wat ik speel op de PC is LOL.

zijn er mogelijkheden om wat meer voeding er in te bouwen of moet ik dan ook andere onderdelen gaan vervangen?

bedankt voor jullie respons!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik zelf heb een elite 8000 SFF en heb daarin een 750ti geploft. Werkt gewoon zonder problemen. Colleage heeft er amd 240 ingestoken en gaat ook gewoon zonder enig probleem.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB - > CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.