Hallo mensen,
Ik wil een systeem op een koeling maken waarmee ik op bepaalde tijden een andere
temperatuur kan instellen. Eigenlijk niets anders dan een luxe klok thermostaat.
Daarbij wil ik wel kunnen loggen wat het temperatuurverloop is geweest.
Nu heb ik een Raspberry Pi met Domoticz geïnstalleerd. Daarbij heb ik er in eerste instantie
twee events in gezet met een vaste onder en boven temperatuur. (Een kleine hysterese dus)
Op de Pi heb ik een temperatuursensor en een Solid state relais aangesloten.
Voor het meten van de temperatuur en het inschakelen van een koelcompressor.
Ook het loggen van de temperatuur gaat prima.
Wat ik nu wil is dit geheel in een gebruiksvriendelijke klokthermostaat programmeren.
Nu zou ik verwachten dat er in een Domotica systeem een Scheduler zou zitten waarbij ik
gemakkelijk op gezette tijden een bepaalde gewenste waarde in kan stellen.
Nou zo mooi blijkt dat dus niet te zijn. Men gaat er vanuit dat je al een klokthermostaat hebt.
Heeft iemand een goede suggestie voor een open source Pi domotica systeem waarbij ik
op het dashboard een gebruiksvriendelijke taakplanner kan plaatsen? Er zijn inmiddels
veel van dit soort systemen. Maar om ze nu allemaal te gaan installeren om 'even' te
proberen wordt mij wat te gek...
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik wil een systeem op een koeling maken waarmee ik op bepaalde tijden een andere
temperatuur kan instellen. Eigenlijk niets anders dan een luxe klok thermostaat.
Daarbij wil ik wel kunnen loggen wat het temperatuurverloop is geweest.
Nu heb ik een Raspberry Pi met Domoticz geïnstalleerd. Daarbij heb ik er in eerste instantie
twee events in gezet met een vaste onder en boven temperatuur. (Een kleine hysterese dus)
Op de Pi heb ik een temperatuursensor en een Solid state relais aangesloten.
Voor het meten van de temperatuur en het inschakelen van een koelcompressor.
Ook het loggen van de temperatuur gaat prima.
Wat ik nu wil is dit geheel in een gebruiksvriendelijke klokthermostaat programmeren.
Nu zou ik verwachten dat er in een Domotica systeem een Scheduler zou zitten waarbij ik
gemakkelijk op gezette tijden een bepaalde gewenste waarde in kan stellen.
Nou zo mooi blijkt dat dus niet te zijn. Men gaat er vanuit dat je al een klokthermostaat hebt.
Heeft iemand een goede suggestie voor een open source Pi domotica systeem waarbij ik
op het dashboard een gebruiksvriendelijke taakplanner kan plaatsen? Er zijn inmiddels
veel van dit soort systemen. Maar om ze nu allemaal te gaan installeren om 'even' te
proberen wordt mij wat te gek...
Alvast bedankt voor het meedenken!