Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike.d.hoore
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 15:57
Goedemiddag iedereen,

Ik bezit een Acer Asprire V5-591-547U.

Nu wil ik deze een beetje 'upgraden' Ik ga el een SSD plaatsen ipv de HDD.
Nu zou ik ook graag mijn ram upgraden(heb momenteel 8GB).

Ik heb gevonden dat de I5-6300HQ tot 32GB ram ondersteund dus ik zou ook in de loop der tijd tot 32GB willen gaan.

Maar omdat dit nogal prijzig is (100€ voor SSD + +-250€ voor RAM) was ik aan het denken om nu al reed 1 latje van 16GB steken ipv de 2X4 dat er nu inzit en met de tijd nog eentje bij te steken van 16GB.
Lijkt jullie dit een goed idee of raden jullie toch aan om direct voor 2X16GB te gaan ??

Ook vond ik dat mijn processor DDR4(SODIMM) @2.133Mhz ondersteund is dit correct of is het toch @2.400Mhz ?

Zelf dacht ik aan een van volgende :
https://tweakers.net/pric...impact-hx424s14ib-16.html @2.400Mhz
https://tweakers.net/pric...impact-hx421s13ib-16.html @2.133Mhz

Of raden jullie een ander merk aan dat prijs/kwaliteit beter is ?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:03

fdees

Trust me I'm an Engineer

Waarom wil je het ram upgraden, want veel sneller wordt je laptop er waarschijnlijk niet van. Weet niet of je nu nog een slot vrij hebt want anders zou je gewoon hetzelfde ramgeheugen kunnen toevoegen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 20:37
Waar gebruik je de laptop voor al voor? 32GB lijkt mij erg overkill voor een laptop.
Het lijkt me beter om (als het RAM upgraden al nut heeft) naar 2x8GB te upgraden, dual channel is sowieso veel efficienter dan single.
De CPU ondersteund inderdaad niet sneller dan 2133MHz, dus de 2400MHz zal (als het al gaat werken) op lagere snelheid draaien.

Als de reden van upgrade puur snelheidswinst is zal ik eerst je HDD vervangen voor een SSD. Het zal je verbazen wat een snelheid dat oplevert. Je kunt dan later altijd nog voor een RAM upgrade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike.d.hoore
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 15:57
genesis1650 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:55:
Waar gebruik je de laptop voor al voor? 32GB lijkt mij erg overkill voor een laptop.
Het lijkt me beter om (als het RAM upgraden al nut heeft) naar 2x8GB te upgraden, dual channel is sowieso veel efficienter dan single.
De CPU ondersteund inderdaad niet sneller dan 2133MHz, dus de 2400MHz zal (als het al gaat werken) op lagere snelheid draaien.

Als de reden van upgrade puur snelheidswinst is zal ik eerst je HDD vervangen voor een SSD. Het zal je verbazen wat een snelheid dat oplevert. Je kunt dan later altijd nog voor een RAM upgrade gaan.
Ik gebruik men laptop vooral om te programmeren en VM's te starten dus extra RAM is wel welkom ;)
De SSD word deze week besteld ;)

Ik zou graag eerst 1X16GB nemen om de kosten momenteel nog wat te drukken en binnen dit en 2 maand nog een extra 16GB bij te steken.

Alvast bedankt voor het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 20:37
Voor virtualisatie is 16+ GB wel prettig inderdaad.