Toon posts:

Welk wandcontactdoos is ADSL?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden van Tweakers,

Mijn vraag is vrij simpel; ik heb twee wandcontactdozen (zie foto) die lijken op die van ADSL. Nu gok ik dat een voor de internetaansluiting is en de andere voor een telefoon. Echter als ik op Google zoek kom ik alleen vragen tegen over wandcontactdozen die beide kabels in één doos hebben. Mijn vraag is: welke doos is voor welke verbinding?

Afbeelding 1:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33ku7g5.jpg

Afbeelding 2:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1osrad.jpg

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-04-2017 15:34)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:33
Meestal zijn het de rode en blauwe. Maar je kan gewoon beide uitproberen hoor, er gaat niets stuk ;)
De oranje en witte worden in de normale gevallen niet gebruikt. Telefoon haal je namelijk uit je modem bij de telefonieverbindingen van tegenwoordig of met een splitter uit de kabel die naar je modem gaat.

[ Voor 50% gewijzigd door maarud op 10-04-2017 13:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Meestal zijn het de rode en blauwe. Maar je kan gewoon beide uitproberen hoor, er gaat niets stuk ;)
De oranje en witte worden in de normale gevallen niet gebruikt. Telefoon haal je namelijk uit je modem bij de telefonieverbindingen van tegenwoordig of met een splitter uit de kabel die naar je modem gaat.

[ Voor 50% gewijzigd door maarud op 10-04-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord! Ik heb het ADSL pakket nog niet besteld. Ik wilde eerst zeker weten dat het ADSL was :). Maar dank voor je antwoord, dan ga ik het pakket nu bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
100% zeker weten kan het niet vanaf een foto. Voor hetzelfde geldt is de kabel aan de andere kant niet aangesloten ;)

Maar als het enige aansluitpunt in je woning is (niet toevallig een ISRA in de meterkast?) dan is de kans zeer groot dat dit jouw aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal bij thuiskomst nog even kijken of ik een ISRA in de meterkast heb. En anders gok ik het er op. Dank voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:29
Vul hier even jouw postcode + huisnr + eventuele toevoeging in, dan weet je zeker welke aansluitingen er voor jouw woning staan geregistreerd:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:37:
Ik zal bij thuiskomst nog even kijken of ik een ISRA in de meterkast heb. En anders gok ik het er op. Dank voor de reacties.
Dan zou je zoiets moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/telecom_isra.jpg

Als er in de meterkast niks te vinden is, dan is de aansluiting op je foto inderdaad je ISRA. Alleen is iemand creatief geweest door er doosjes op te schroeven. Voor de werking maakt het waarschijnlijk niks uit, alleen is het niet netjes en kan KPN gaan zeuren als ze dit aantreffen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
krakendmodem schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:06:
[...]

Dan zou je zoiets moeten zien:

[afbeelding]

Als er in de meterkast niks te vinden is, dan is de aansluiting op je foto inderdaad je ISRA. Alleen is iemand creatief geweest door er doosjes op te schroeven. Voor de werking maakt het waarschijnlijk niks uit, alleen is het niet netjes en kan KPN gaan zeuren als ze dit aantreffen :P.
Het lijkt erop dat TS de derde ISRA van links onderaan heeft, alleen zijn de bedekkende klepjes en de varkenssnuitaansluiting weggehaald(of bypassed) en 2 aansluitdoosjes uit het installatiepakket rechtstreeks op de kabel aangesloten. Waarschijnlijk wist de vorige abonnee niet hoe deze zijn modem kon aansluiten of miste er varkenssnuit stekkers in het installatiepakket.

Echter, het zou ook kunnen dat TS dat ISRA heeft, en nog een extra ISRA in de meterkast. Dat ben ik zelden tegengekomen maar het zou wel kunnen. Al met al zal TS toch even een kijkje moeten nemen in de meterkast. :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
timmie1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:23:
[...]

Het lijkt erop dat TS de derde ISRA van links onderaan heeft, alleen zijn de bedekkende klepjes en de varkenssnuitaansluiting weggehaald(of bypassed) en 2 aansluitdoosjes uit het installatiepakket rechtstreeks op de kabel aangesloten. Waarschijnlijk wist de vorige abonnee niet hoe deze zijn modem kon aansluiten of miste er varkenssnuit stekkers in het installatiepakket.

Echter, het zou ook kunnen dat TS dat ISRA heeft, en nog een extra ISRA in de meterkast. Dat ben ik zelden tegengekomen maar het zou wel kunnen. Al met al zal TS toch even een kijkje moeten nemen in de meterkast. :P
Oh m'n opa en oma hebben een lasdop in de meterkast en in de woonkamer vervolgens ook zo'n "woonkamer ISRA". De ADSL heb ik gewoon in de kamer laten uitkomen, met ook een vierkant doosje op het ISRA geschroefd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 15:44
Kwestie van proberen.
Iets vergelijkbaars heb ik thuis ook, eerst de ene geprobeerd, werkte niet, toen het andere aderpaar, die werkte wel.
Net op welk aderpaar KPN de boel heeft aangesloten.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties! Uiteindelijk met een aantal providers contact gehad en toch maar besloten om glasvezel te nemen in plaats van ADSL :)

PS: dit topic mag gesloten worden!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 15:36 ]

Pagina: 1