Windows 10 Pro los aanbieden voor 20 piek, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn vraag
Deze advertenties, ik zou er zo ook 25 van kunnen verkopen want ik heb hier nog een hele lijst met Windows Keys. Echter, ik ben een overeenkomst met Microsoft aangegaan dat ik deze codes puur voor persoonlijk, niet commercieel en test gebruik zou benutten. Dus ik doe dat ook niet. Anderen schijnen minder waarde er aan te hechten:
https://tweakers.net/pricewatch/453556/microsoft-windows-10-pro-nl-64bit-oem.html

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb 3 PC's met volledige licentie, en dat heeft flink geld gekost (1x W7 SP1+Upgrade, 1x W8 Pro, 1x W8.1Pro MediaCenter. Totale aankoop waarde meer dan 350 euro. Microsoft is zo lief geweest om mij op alle licenties een gratis Windows 10 upgrade te leveren waar ik binnen de termijn ook gebruik van heb gemaakt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Microsoft zegt zelf (vergeef me, ik heb even geen link) dat OEM-licenties, Technet en MSDN sleutels niet "Free" zijn. Oftewel als je een volledig werkend besturingssysteem met ondersteuning van Microsoft wil kost dit je gewoon +/- 100 euro voor Windows 10 Home en +/- 210 euro voor Windows 10 Pro.
In feite faciliteert de bovenstaande link gewoon illegale licenties. Al staat er inderdaad in de gebruiksvoorwaarden dat bij een geschil onder de $75.000,- er geen actie wordt ondernomen door Microsoft. Mensen denken wellicht ah Windows, dat kost maar 2 tientjes. Nee dus. Dan krijg je een Windows waar je niet volledig op kan vertrouwen en waarbij Microsoft nog meer data verzamelt dan het al doet.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit is een vraag voor het Pricewatch-team. :)

Schop een Modje => Pricewatch

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:43

Mooijekind

Manager Product Content
Helaas kunnen wij nergens achterhalen of de verkochte keys illegaal zijn.
Mochten wij regelmatig klachten ontvangen dat de geleverde keys niet geactiveerd kunnen worden dan zullen we hier natuurlijk actie op ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:33

FlipFluitketel

Frontpage Admin
En in V&A:
- Het aanbieden van en vragen naar reeds geinstalleerde Windows OEM-software is toegestaan, mits hierbij duidelijk vermeld wordt dat zowel de software als de bijbehorende hardware verkocht wordt.
- Het aanbieden en vragen naar Windows OEM software op DVD (vanaf Windows 8 ) is toegestaan indien het zegel waarin de software/DVD zich bevindt niet verbroken is.
- Aanbieden of vragen naar games is alleen toegestaan indien de originele game/cd/module meegeleverd wordt.
- Handel in serienummers, keys, accounts enz is niet toegestaan.
- Verkoop van Microsoft MSDN, Education, VLK en Dreamspark licenties is niet toegestaan.
Oftewel, OEM-licenties zijn in V&A alleen toegestaan mits deze in verzegelde verpakking met COA geleverd worden. Digitale OEM-codes zijn in V&A dus niet toegestaan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!