Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:52
Ik beleg sinds een jaar met kleine bedragen bij het online brokerplatform Plus500. Vandaag heb ik een e-mail gekregen waarin mij gevraagd wordt om mijn accountgegevens aan te vullen met mijn burgerservicenummer (BSN). Voor de oorspronkelijke registratie heb ik reeds de voorkant van mijn identiteitskaart moeten scannen, maar deze bevat geen BSN. Zover ik weet mag alleen de overheid, de bank en je zorgverzekeraar je BSN inzien, daar met een BSN gemakkelijk persoonsfraude gepleegd kan worden. Mogen zij hierom vragen?

Hierbij een plaatje van de mail die ik heb ontvangen:

Mail van plus500

Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM

Beste antwoord (via dvtxc op 10-04-2017 16:53)

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:16
Financiële dienstverleners zijn dit wettelijk verplicht, en ze hebben het ook echt nodig. Zij moeten bijv. jaarlijks aan de belastingdienst doorgeven hoeveel geld jij daar hebt staan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:16
Financiële dienstverleners zijn dit wettelijk verplicht, en ze hebben het ook echt nodig. Zij moeten bijv. jaarlijks aan de belastingdienst doorgeven hoeveel geld jij daar hebt staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16
Controleer nog wel even of je echt bij Plus500 uitkomt met die link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
zoals celshof zegt:
kijk waar de link naartoe wijst.

andere checks: even met je muis op de afzender gaan staan (of de uitgebreide informatie bekijken) of het wel echt van een @Plus500.nl adres komt.

En je kunt ook altijd eens checken door Plus500 te contacteren en te vragen naar hun richtlijnen omtrent registratie persoonsgegevens. Dit moeten ze zo kunnen overhandigen als financiële dienstverlener.