Terugdraaien Data Deduplication 2012R2 ruimte tekort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Holla!

Een snelle vraag aangezien google niet echt hits geeft op mijn specifieke vraag.

Situatie:

Disk 1,5TB
In use 740GB
Dedup saved: 329GB

Nu blijkt onze Hyper-V imaging software niet overweg te kunnen met de Windows deduplication dus willen we het uit zetten. (corrupte files bij file based restore)

Gezien de vrije ruimte (+/- 50%) die we hebben op die machine geen probleem zou je denken.
Dus ik start de start-dedupjob om unoptimization uit te laten voeren.

De schijf loopt langzaam maar zeker vol, maar blijft ook vollopen. Momenteel nog maar 41GB vrij.

Nu mijn echte vraag: Kan ik tijdens dit proces, die nog lang niet klaar is aangezien get-dedupstatus nog steeds 0% aangeeft, een GarbageCollection starten??

Wordt wel heel spannend zo :+.. Mijn ChunkStore staat op 760GB :/

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Over welke software gaat dit? Dan weet ik dat ik die moet vermijden voor mijn Hyper-V backups :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Kaalus schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:21:
Over welke software gaat dit? Dan weet ik dat ik die moet vermijden voor mijn Hyper-V backups :+
Dat zal Altaro zijn.

Die kunnen niet overweg met Windows Deduplication. Als je vanuit de backup een file based restore wilt doen, zijn je files corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
RoRoo schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:28:
[...]

Dat zal Altaro zijn.

Die kunnen niet overweg met Windows Deduplication. Als je vanuit de backup een file based restore wilt doen, zijn je files corrupt.
Dus software om te vermijden aangezien Dedup in Windows er inmiddels al 5 jaar inzit. Als software dit soort features het eerste jaar niet ondersteund, ok. Maar na 5 jaar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Killah_Priest schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:37:
[...]

Dus software om te vermijden aangezien Dedup in Windows er inmiddels al 5 jaar inzit. Als software dit soort features het eerste jaar niet ondersteund, ok. Maar na 5 jaar.......
Je zal het bijna doen inderdaad. maar doet Veeam het wel? Dat is 5x duurder en mist toch wat dingetjes die we binnen Altaro wel vinden (gratis offsite, msp console etc)

Altaro is in principe voor worst case scenarios in ons geval, dus heel extreem vind ik het niet. Maar het is voor ons wel een aandachtspuntje.

Update v/d diskspace. na 700MB vrij ging de vrije ruimte weer groeien. Dus de ergste paniek is weg :)

Update:
Nadat de vrije ruimte weer gegroeid was naar 500+GB zakte deze ineens weer terug tot 300GB om daarna weer te groeien naar 500+GB.

Ik verwacht dat ie net zo lang doorgaat tot er weinig ruimte meer is om daarna te cleanen en weer door te gaan.
De progress status ging ook van 0% - 50% - 100% - 60% - 70% - 100%
Echt een Microsoft progress bar dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door RoRoo op 11-04-2017 09:16 ]