Toon posts:

Videokaart 4 beeldschermen aansturen. Vraag!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb een vraag over mijn systeem.

Op het moment heb ik een Matrox M9140 LP PCIe x16 om 4 beeld schremen aan te sturen die allemaal draaien op 1920x1080.

Nu heb ik een Widescreen scherm aangeschaft. maar deze krijg ik niet op de juiste resolutie.
( 2560 x 1080 ).

Nu heb ik al zitten rondkijken op internet en heb ik deze kaart gevonden: Matrox M9148 LP PCIe x16
Deze zou wel op de juiste resolutie kunnen draaien.

Mijn vraag is. Is er ook een goedkopere kaart die 3 schermen op 1920x1080 en 1 scherm op 2560x1080 kan aansturen.

Mvg
Marcel.

Alle schermen zijn nu aangesloten die DVI
Widescreen = LG 29UM58

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iedere kaart met 2x displayport zal 't sowieso kunnen. Je moet er dan misschien wel (actieve) adapters voor kopen zodat je 't op DVI kunt aansluiten, maar dat is altijd nog goedkoper dan zo'n Matrox ding.
Moet het trouwens per se een Lowprofile kaart zijn? Of is die Matrox dat toevallig? Dat gaat je keuze namelijk heel sterk beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u voor de reactie.
Het maakt niet uit of het een Lowprofile kaart is.
Maar zou bijv. Gtx1050ti voldoende zijn want bij deze kaart is de maximale resolutie 7680 x 4320 dit is niet voldoende toch? of is dit de resolutie per scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:03

Milmoor

Footsteps and pictures.

Amd heeft meerdere kaarten met 4 poorten. Helaas biedt Tweakers hiervoor geen handig zoekfilter. Deze doet 4x 4K. Ze hebben er zelfs die 6x 4k doen en waar meerdere kaarten dan kunnen samenwerken (tbv display walls).

pricewatch: Sapphire GPRO 4200 4GB

[ Voor 21% gewijzigd door Milmoor op 10-04-2017 21:59 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u voor de reactie.

Deze videokaart lijkt mij een zeer geschikte keuze. Nu zit ik alleen met de adapters.

Ik heb dus nodig:
3x Mini-Displayport naar DVI.
1x Mini-Displayport naar HDMI.

Opzich niet een probleem maar zit er nog verschil in een actieve of passieve adapters. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:03

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ja, zover mij bekend heb je een actieve adapter nodig voor displayport naar HDMI. Anders werkt het te vaak niet. Display naar display kan gewoon passief.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
(bijna) Iedere "recente" nVidia kaart ondersteunt 4 monitoren zonder het gebruik van veel verloopjes...

http://www.geforce.com/ha...round/system-requirements

[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 11-04-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:21:
Dank u voor de reactie.
Het maakt niet uit of het een Lowprofile kaart is.
Maar zou bijv. Gtx1050ti voldoende zijn want bij deze kaart is de maximale resolutie 7680 x 4320 dit is niet voldoende toch? of is dit de resolutie per scherm?
De resolutie is altijd per output van de kaart. Dus jouw 4 schermen zullen er gewoon prima op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Wat moet je GPU doen? En om welke CPU gaat het? Intel 2xxx serie IGPU kan namelijk prima naast je GPU draaien. En dan kan je eventueel je widescreen daar op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danku voor alle reacties.
De videokaart is besteld.!
Pagina: 1