Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nieuws: Plaasmoorde kost Nederlander het leven

Bron:http://www.ad.nl/binnenland/nederlander-55-vermoord-in-zijn-huis-in-zuid-afrika~ad258e22/

Samenvatting: De Nederlander Peet van Es is om het leven gekomen bij een roofmoord. Zijn Nederlandse vrouw Arina Prins kan het gelukkig wel na vertellen.
Foto (geen nare foto, gewoon een beeld van de betreffende persoon):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mening: Maakt me boos om te zien hoe Zuid-Afrika aan het afglijden is. Vroegah werd Z-A vaak genoemd als succesvolle natie in het continen tAfrika. Echter met de plaasmoorde en de welig tierende corruptie is Zuid-Afrika juist precies wat ik mij voorstel bij de definitie van bananenrepubliek. In 2 maanden tijd zijn er 30 blanken in zuid-afrika middels plaasmoorden om het leven gebracht. In totaal zijn er duizenden blanken in Zuid-Afrika ethnisch gereinigd. Zelfs in het beruchte Zimbabwe is je leven als blanke boer zekerder. Ook niet zo gek natuurlijk als zelfs Nelson Mandela oproept tot het doden van blanken
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fcOXqFQw2hc].
Wat bezielt een Nederlander om zijn leven in gevaar te brengen door naar een dergelijk land af te reizen?
Je ging als jood toch ook niet naar Duitsland emigreren in 1939, of als holebi naar Rusland/Afrika/Midden-Oosten..

Dergelijke denigrerende, ronduit discriminerende opmerkingen willen we absoluut niet zien op GoT.

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Zuid-Afrika gaat gewoon Zimbabwe achterna. Omdat de blanke minderheid een stuk groter is, duurt het alleen langer.

Als het maar erg genoeg wordt, verwacht ik dat veel blanken hun biezen zullen pakken en dan emigreren naar bv. Australië, Canada of Nieuw-Zeeland. Zuid-Afrika blijft dan berooid achter, want het zal een flinke brain-drain betekenen, en de corrupte bestuurders zullen gaan bekvechten ipv proberen het land behoorlijk te besturen.

Waar ik me trouwens behoorlijk aan erger is dat de groeperingen in Nederland die altijd zo ageerden tegen de Apartheid en het blanke rasicme, nu keihard de andere kant op kijken mbt het rasicme en geweld door de zwarte meerderheid.

En wat betreft je tweede opmerking: er zijn genoeg landen in zwart Afrika waar het behoorlijk goed gaat: Botswana bijvoorbeeld, en ook de voormalige zorgenkindjes Mozambique en Angola doen het goed.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:59
Wat wil je nou met dit topic? Ja er is een probleem in Zuid-Afrika, maar gezien de geschiedenis is het ook niet zo gek. Maar om zoiets dan meteen op een ras af te schijven qua bestuurs kwaliteiten? Dat continent heeft nog heel wat stappen te maken, wij zullen dat niet eens meemaken en de kans is groot dat zodra al grond stoffen er uit zijn de boel echt compleet kansloos is daar.

En waarom iemand daar gaat wonen? tja, nog guts no glory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:49
Overigens is een plaasmoorde een moord op het erf/boerderij van de vermoorde. Ik moest dat even opzoeken, maar het fenomeen bestaat al heel lang.

Er gaan ook nog steeds vrouwen backpacken in India, ondanks de verkrachting(smoord)en die daar plaats vinden. Waar wil je heen met dit topic?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
EXX schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:27:
Zuid-Afrika gaat gewoon Zimbabwe achterna. Omdat de blanke minderheid een stuk groter is, duurt het alleen langer.

Als het maar erg genoeg wordt, verwacht ik dat veel blanken hun biezen zullen pakken en dan emigreren naar bv. Australië, Canada of Nieuw-Zeeland. Zuid-Afrika blijft dan berooid achter, want het zal een flinke brain-drain betekenen, en de corrupte bestuurders zullen gaan bekvechten ipv proberen het land behoorlijk te besturen.

Waar ik me trouwens behoorlijk aan erger is dat de groeperingen in Nederland die altijd zo ageerden tegen de Apartheid en het blanke rasicme, nu keihard de andere kant op kijken mbt het rasicme en geweld door de zwarte meerderheid.

En wat betreft je tweede opmerking: er zijn genoeg landen in zwart Afrika waar het behoorlijk goed gaat: Botswana bijvoorbeeld, en ook de voormalige zorgenkindjes Mozambique en Angola doen het goed.
Ik meen dat Zimbabwe in 2014 de blanke landeigenaren heeft onteigend en ze nu op de knieen smeken om diezelfde blanke landeigenaren terug te laten komen omdat de oogsten mislukken doordat de inheemse bevolking minder capabel blijkt te zijn.
Ook Botswana is mijns inziens verre van een succesverhaal. Minder vertieft, maar dat maakt het imo nog geen succesverhaal.
https://decorrespondent.n...ika/259179310082-a588586d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Het is gewoon nieuws ipv het zoveelste "oeh er is iets ergs gebeurd, maar we mogen niet de juiste schuldige benoemen (de ZT topics waar de islam hoofdschuldige is) ?

Zuid-Afrika is een land waar binnen nu en 10 jaar pijnlijk duidelijk gaat worden, tenzij er iets veranderd, dat er soms gewoon moet worden losgelaten wat er in het verleden gebeurd is. Zuid-Afrikanen zijn als de nederlanders in de jaren na de oorlog. Alles wat duits is, is slecht.
Het is naar mijn idee dan ook nutteloos om ook maar iets te steunen daar en het land kan wat mij betreft kapot. Ze willen niet leren daar.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Señor Sjon schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:34:
Overigens is een plaasmoorde een moord op het erf/boerderij van de vermoorde. Ik moest dat even opzoeken, maar het fenomeen bestaat al heel lang.

Er gaan ook nog steeds vrouwen backpacken in India, ondanks de verkrachting(smoord)en die daar plaats vinden. Waar wil je heen met dit topic?
Ik wilde een verzameltopic voor triest nieuws aanmaken maar dat is verwijderd, daarom dat ik hier een topic aan wijdt aan deze 'stille ramp' die langzaamaan trekjes van een genocide/ethnische zuivering krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

eL_Jay schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:16:

Mening: Maakt me boos om te zien hoe Zuid-Afrika aan het afglijden is. Vroegah werd Z-A vaak genoemd als succesvolle natie in het continen tAfrika.
beetje rare gedachtegang die je zelf niet onderbouwt...

Op basis vane en moord kun je niet, omdat een salchtoffer toevallig van nederlandse afkomst is opeens gaan roepen dat zuid-afrika afglijd...

Punt is gewoon dat dit soort moorden op rijke personen die vaak in afgelegen boederrijen wonen (de term 'Plaasmoorden' verwijst hiernaar en is al een erg oude term) voorheen voorkomen en ook in de toekomst zeker blijven voorkomen...
Het is deels een gevolg van het grote verschil tusen arm en rijk en de grote kans dat de daders ongemerkt weeer kunnen doorreizen....

Vaak vermoed men dat de daders zelf ook contacten hebben met (zwarte) seizoenwerkers die door zulke boeren ingehuurd worden om het boerderijwerk te doen.

Voorlopig is echter zuid-afrika nog altijd een vand e sterkere economieen en ook een relatief politiek stabiele staat...
dat betekent echter niet dat geweld zeker een probleem is, maar ook dat dit niet zomaar verdwijnt...
Zolang bv erg rijke boeren erg afgelegen wonen, blijven de moorden op zulke boeren een reel gevaar

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit onderwerp, een moord in Zuid Afrika heeft al weinig discussiewaarde. Als er dan meteen zo ingezet wordt dan gaat dit topic dicht. Bij deze.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.