IP camera gezocht voor niet-beheerde internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Het onderwerp vereist iets meer verduidelijking...

Ik ben op zoek naar een IP camera die ik op een (DSL)verbinding kan zetten. Ik zit wel rechtstreeks op een router, maar heb er geen beheer over. Kan dus geen poorten open of dicht zetten. (Tenzij iemand een truukje weet om in een Draytek router te komen). Gaat om een locatie waarvan ik vermoed dat de verhuurder zich wel eens onaangekondigd toegang verschaft en ik graag wat meer bewijs wil.

De camera zou dus standaard over poort 80 moeten gaan, want dat is zo'n beetje de enige die open is. Heb even een oude Foscam opgeduikeld, maar die wil over poort 88, dus da's een no go.

Verder hoef ik de beelden niet op te nemen, maar als ik in een app een kort filmpje of wat foto's krijg met de beelden is het al goed. Dus een aantal camera's vallen al af vanwege verplichte clouddiensten. Heb al naar Netatmo gekeken, maar wil wel een beetje zeker weten of het zonder aanpassingen gaat werken. Live meekijken in geval van een alarm is dus ook mooi meegenomen.

Wie heeft de gouden tip?

[ Voor 3% gewijzigd door cupra4 op 10-04-2017 10:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
Je hebt een camera nodig welke zelf verbinding maakt met jou of de cloud. Andersom werkt niet, want je kunt geen poorten forwarden.

Bijvoorbeeld een Dropcam, deze gebruikt een cloud server.

Uiteraard is een SD kaart of 3G modem ook nog een oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 10-04-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
jeroen3 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:32:
Je hebt een camera nodig welke zelf verbinding maakt met jou of de cloud. Andersom werkt niet, want je kunt geen poorten forwarden.

Bijvoorbeeld een Dropcam, deze gebruikt een cloud server.

Uiteraard is een SD kaart of 3G modem ook nog een oplossing.
Met een DSL verbinding van 7 Mbit heb ik niet zoveel aan een camera die de hele dag naar de cloud aan het uploaden is. Maar die Nest cam werkt toch ook niet zonder cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
Wellicht kun je hem instellen dat hij alleen nuttig beeldmateriaal upload.
Zonder cloud heb je niet zoveel aan een cloud camera, dat klopt.

Echter, je moet een camera hebben welke het beeldmateriaal naar een server upload. Dus tenzij je een eigen cloud opzet, zit je vast aan cloud camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Heb er eentje gevonden. Het is de Piper nv geworden. Voldoet exact aan wat ik zocht en blijkt ook nog z-wave aan te kunnen sturen.