Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Hanwe
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-09-2017
Ik zit dus te twijfelen tussen de JBL Charge 3 en de JBL Xtreme. De Charge 3 kan ik krijgen voor 100 euro en de Xtreme voor 150 euro (De originele prijzen zijn respectievelijk 150 en 300 euro). Opzich maakt mij de prijs niet heel veel uit maar gaat het mij meer om gemak/kwaliteit. Heeft iemand ervaring gehad met 1 van deze speakers :) ?

Beste antwoord (via Hanwe op 10-04-2017 20:56)

• JTfoto
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-07 09:26

JTfoto

Work hard

Ik zelf had eerst de xtreme en ben later naar de charge 3 overgestapt. Als buitenspeaker is de xtreme top, juist door de bas boost die erop zit. Echter had ik het extra beetje volume niet nodig (gaat echt hard) en ook was de charge 3 makkelijker mee te nemen én waterdicht. Het geluid en volume van de laatste is ook helemaal prima, zit ook zat bas in (vond bij de charge 3 vooral dat het geluid gebalanceerder klonk). Als je het extra volume niet nodig hebt zou ik persoonlijk voor de charge 3 gaan, mocht je er toch niet helemaal uitkomen kan je altijd naar bijvoorbeeld de mediamarkt gaan om ze beide te beluisteren.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:30
Ligt eraan waar je hem voor wilt gebruiken. Ik heb zelf de charge 3 en die is perfect voor buiten, de extreme is meer bedoelt als een binnen speaker. Je kan die uiteraard ook buiten gebruiken maar als je die voluit zet op het strand, denk ik dat je snel een hoop boze mensen voor je hebt staan. :p

PS: de Extreme heeft ook wat meer last van ''boost'' bass, je moet ervan houden, ik vind het geluid van de charge 3 persoonlijk mooier.

Ambition88 wijzigde deze reactie 10-04-2017 10:55 (18%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• JTfoto

JTfoto

Work hard

Ik zelf had eerst de xtreme en ben later naar de charge 3 overgestapt. Als buitenspeaker is de xtreme top, juist door de bas boost die erop zit. Echter had ik het extra beetje volume niet nodig (gaat echt hard) en ook was de charge 3 makkelijker mee te nemen én waterdicht. Het geluid en volume van de laatste is ook helemaal prima, zit ook zat bas in (vond bij de charge 3 vooral dat het geluid gebalanceerder klonk). Als je het extra volume niet nodig hebt zou ik persoonlijk voor de charge 3 gaan, mocht je er toch niet helemaal uitkomen kan je altijd naar bijvoorbeeld de mediamarkt gaan om ze beide te beluisteren.

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:48

Hari-Bo

F5 addict

quote:
JTfoto schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:35:
Zelf twijfel ik momenteel ook tussen de Charge 3 en Xtreme, mobiliteit is probleem omdat deze onder een overkapping blijft staan.

Zou je ook je ervaring kunnen delen omtrent het geluid, de video's op Youtube zie je enkel een vergelijking omtrent hoe hard de bass kan. Maar wat is de ervaring met andere muziek zoals nederlandstalig/rock alles behalve dance meuk?

Het gaat mij vooral of het geluid 'vol' klinkt of dat je merkt dat het uit kleine speakers komt, daarom neig ik naar de Xtreme ipv de Charge 3.

kokenmetvuur.nl

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16:57

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Hier ook een charge 3 eigenaar. Beiden beluisterd en de charge 3 is echt fijner in balans. We gebruiken hem in de woonkamer, tuin en op de boot en keer op keer zijn we er blij mee. Ik zou de extreme niet aanraden, tenzij je feestjes met 50+ aan mensen wil voorzien van lawaai.

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:48

Hari-Bo

F5 addict

quote:
Nomad schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:32:
Hier ook een charge 3 eigenaar. Beiden beluisterd en de charge 3 is echt fijner in balans. We gebruiken hem in de woonkamer, tuin en op de boot en keer op keer zijn we er blij mee. Ik zou de extreme niet aanraden, tenzij je feestjes met 50+ aan mensen wil voorzien van lawaai.
Kijk hier heb ik wat aan, ik wil deze ook vooral buiten gebruiken maar het moet leuke achtergrond muziek zijn en niet overheersend waar ik vooral bang voor was is het 'volle' geluid wat (misschien) ontbreekt bij de Charge 3 en waarom ik voor de Xtreme zou gaan.

kokenmetvuur.nl

• JTfoto

JTfoto

Work hard

quote:
Hari-Bo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:54:
[...]

Zelf twijfel ik momenteel ook tussen de Charge 3 en Xtreme, mobiliteit is probleem omdat deze onder een overkapping blijft staan.

Zou je ook je ervaring kunnen delen omtrent het geluid, de video's op Youtube zie je enkel een vergelijking omtrent hoe hard de bass kan. Maar wat is de ervaring met andere muziek zoals nederlandstalig/rock alles behalve dance meuk?

Het gaat mij vooral of het geluid 'vol' klinkt of dat je merkt dat het uit kleine speakers komt, daarom neig ik naar de Xtreme ipv de Charge 3.
Ik ben van de xtreme naar de charge gegaan omdat ik het extra volume niet nodig had én de charge beter vond klinken. De xtreme heeft een gebrek in het middengebied en heeft dus een eq die meer op bas gericht is (en ook wat meer naar hoge tonen). Hierdoor komen stemmen e.d. minder natuurlijk uit de extreme (vond ik dan).
De eq van de xtreme is voor bijvoorbeeld metal wel heel prettig afgesteld, maar voor muziek waar de zang of een specifiek instrument centraal staat kan je beter voor de charge kiezen.
Mocht je toch nog twijfelen zou ik gewoon een keer naar een winkel toe gaan om ze daar te beluisteren. Smaken verschillen eenmaal ;)

• Tincanzanger2
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-07 06:49
heb zelf ook de charge 3, zelfs 2 stuks. Ik gebruik deze voor zo wat overal! gewoon in de huiskamer en dan stereo-modus in combinatie met een EQ zalig geluid! maar ook op het terras met vrienden een heel aangename ervaring en als het wat later word, kan hij echt wel hard genoeg om te dansen hoor! het enige minpuntje is de stereofunctie in combinatie met mijn tv aangesloten via mini-jack, dan zit er altijd wat delay op het geluid wat best vervelend is om eerst lippen zien te bewegen en een fractie van een seconde pas te horen wat ze zeggen. :P

• flaskk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18-07 19:29
Ik heb ze ook beide, ligt er aan wat voor muziek je luistert, de charge is erg leuk voor beetje normale style muziek. En heeft daar ook een prima bass voor.

Ik doe zelf aan spinning in mijn kelder en dan is de Xtreme heerlijk met wat lekkere hardstyle. Dreunt gewoon wat beter dan de charge.

Tja, de Xtreme is beter dan de charge, maar niet heel veel beter.

• Jupijn
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-06 22:48
Kan iemand wij wellicht adviseren welke van deze twee ik het beste kan nemen voor het rijden in een lawaaierige 2CV?

Zou het veel verschil maken? Het geluid van een 2CV is ongeveer te vergelijken met een wasmachine die centrifugeert.

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:43
quote:
Jupijn schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:48:
Kan iemand wij wellicht adviseren welke van deze twee ik het beste kan nemen voor het rijden in een lawaaierige 2CV?

Zou het veel verschil maken? Het geluid van een 2CV is ongeveer te vergelijken met een wasmachine die centrifugeert.
lol mooie use case.

Ik denk dat de charge 3 prima is (misschien nog te veel). Ik gebruik dat ding op mijn badkamer en dat ding kan echt hard. Ik stel me zo voor dat een extreme voor gehoorschade kan zorgen in een auto.
Zijn oordopjes dan niet beter?

• JTfoto

JTfoto

Work hard

quote:
Abom schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:17:
[...]

lol mooie use case.

Ik denk dat de charge 3 prima is (misschien nog te veel). Ik gebruik dat ding op mijn badkamer en dat ding kan echt hard. Ik stel me zo voor dat een extreme voor gehoorschade kan zorgen in een auto.
Zijn oordopjes dan niet beter?
Het voordeel van een extreme t.o.v. een charge 3 voor in de auto is dat deze wat meer bas kan produceren, waar er in de auto een hoop bas door omgevingsgeluid "kwijt" raakt.
Ik heb beide speakers in de auto gehad, maar dan merk je dat als je op de snelweg rijdt, de charge 3 lastig mee kan komen. Ik rij in een vw up, en de normale speakers klinken dan nog beter dan de charge 3 ;)

De xtreme kan een stukje harder en heeft wat meer speelruimte voor het volume waar je op wil luisteren, dus dat lijkt me in dit geval een betere keuze.

En, oortjes gebruiken in een voertuig? Dat lijkt me absoluut niet verstandig, gezien je dan helemaal niks meer van je omgeving mee gaat krijgen..

• Music90
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 17-04 11:07
Hier dezelfde vraag aan de JBL experts.

Ook ik twijfel tussen een JBL 3 of JBL Extreme (of zijn er nog andere betere opties in die prijsklasse?)
Mijn wensen voor een box:
- Makkelijk mee te nemen
- Zowel binnen een lekker muziekje kunnen draaien als op een feestje voor 40 man
- Waterdicht zou fijn zijn
(- Gewoon een heerlijk geluid waarbij je zowel op zachte als harde stand denkt: wauw, komt deze kwaliteit uit een klein boxje)

Ik luister vooral Dancehall, Top40, wat R&B en 90's hitjes en soms ook een lekker nummertje hardstyle.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Music90 wijzigde deze reactie 17-04-2018 11:07 (3%)

• JTfoto

JTfoto

Work hard

quote:
Music90 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:07:
Hier dezelfde vraag aan de JBL experts.

Ook ik twijfel tussen een JBL 3 of JBL Extreme (of zijn er nog andere betere opties in die prijsklasse?)
Mijn wensen voor een box:
- Makkelijk mee te nemen
- Zowel binnen een lekker muziekje kunnen draaien als op een feestje voor 40 man
- Waterdicht zou fijn zijn
(- Gewoon een heerlijk geluid waarbij je zowel op zachte als harde stand denkt: wauw, komt deze kwaliteit uit een klein boxje)

Ik luister vooral Dancehall, Top40, wat R&B en 90's hitjes en soms ook een lekker nummertje hardstyle.

Wat zouden jullie mij aanraden?
In principe zijn beide speakers prima geschikt om bij een feestje te spelen, echter gaat de extreme wat harder en heeft deze iets meer bas bij hetzelfde volume als de charge.

Ik zou persoonlijk beide speakers (eventueel samen met andere merken) eerst eens gaan beluisteren in een winkel en dan de voordelen tegen de nadelen afwegen. Ik vond persoonlijk het wat gebalanceerde geluid van de charge 3, samen met de waterdichtheid, betere accuduur en lichter gewicht uiteindelijk zwaarder wegen dan het hardere geluid dat de extreme weet te produceren (de extreme is leuk, maar echt een flink apparaat). (En ja, ik luister ongeveer dezelfde muziek als jij).
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True