Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tips ITX Nano S

Pagina: 1
Acties:

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:11
Beste mensen,

Ik ga een ITX systeem bouwen. Voor een prijsje heb ik een asus z170i pro gaming en 6600k kunnen bemachtigen.

Ik heb ook reeds een SSD en HDD die ik ga overzetten.

Koeler wordt een cryorg H7 (overklok maar niet extreem)
Geheugen denk ik zo rond 16 gb DDR4 Ram 3000mhz
Graka weet ik nog niet, mss een tweedehands 1060 of rx480 of nieuwe rx580.

Bedoeling vh systeem? Gamen/internet/office op voorlopig 1080p.

Alleen twijfel ik nog wat over de build:

Ofwel de Nano S (itx) ofwel de define mini C (m atx). Voordeel van laatstgenoemde is toekomstgerichter (formaat) en meer airflow. Maar ik neig naar de nano s.

Volgend dilemma is de voeding...ik twijfel tussen de rm550x , sf450 of sf600. Van de sf-serie zou de 24pins kabel een beetje tekort zijn in deze kast?

Alvast bedankt

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Over de kast: misschien helpt dit je verder: reviews: Fractal Design Define Nano S: grote mini-itx-uitvoering of productreview: Fractal Design Define Nano S Zwart review door WahWah

Waarom zou je een (dure) SFX voeding willen? Die kasten zijn heel geschikt voor een gewone ATX. Zie Voeding advies en informatie topic - Deel 33

[ Voor 19% gewijzigd door Jesse op 10-04-2017 11:30 ]

Verwijderd

Nano S of Mini C maakt voor de koeling weinig uit. Het interne design van de behuizingen komt overeen en er worden dezelfde casefans gebruikt.

Een SFX voeding is niet mogelijk in de Nano S. Daarvoor is de cpu kabel tekort. Een lange ATX voeding als de RM550X is ook niet handig. De voeding ziet gedeeltelijk voor de doorvoer in het moederbordtray. Een korte voeding als de pricewatch: Cooler Master V Series V550, pricewatch: Corsair TX550M V2 of pricewatch: Corsair Vengeance 400W heeft de voorkeur waarbij de laatste naar mijn mening de beste keuze is. De kabels, en dat zijn er bij die voeding niet veel, gaan in één keer achter het moederbord waardoor het er in de behuizing erg opgeruimd uit ziet.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen die 2 kasten. Mijn voorkeur gaat uit naar de Nano S. Puur omdat 'ie kleiner is. Eigenlijk is de Mini C gewoon de hogere variant van de Nano S. De Mini C is maar een paar mm breder en dieper. Door het hoogteverschil heb je in de Mini C meer slots, namelijk 5. Je kunt daar dus meer videokaarten in doen of andere kaarten. Bijvoorbeeld netwerkkaarten of van die kaartjes met meer usb-aansluitingen. De Nano S heeft 2 slots, daar kun je dus enkel een videokaart indoen of een andere kaart.

Verder kan in de Mini C een 8mm hogere processorkoeler (dit maakt voor jou niet uit, want je hebt al een koeler die in de Nano S past) en er kan een M-ITX of M-ATX moederbord in, in de Nano S alleen een M-ITX.

Ook zijn er in de Mini C iets meer mogelijkheden voor schijven, daar kun je 2 x 3.5 en 3 x 2.5 inch schijven in doen, in de Nano S van elk een minder. De Mini C heeft ook een aparte behuizing voor de voeding, zodat je die met z'n kabels niet ziet.

Kortom, het is maar net of je de dingen die ik net heb genoemd nodig hebt of handig vindt, als dat niet het geval is zou ik voor de Nano S gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Menno02 op 10-04-2017 15:27 ]