Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MediaNASserver + Workstation RenderPC (4K, 360, VR)

Pagina: 1
Acties:

• amarokz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-02-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

- C4D / Maya / Unity
- Adobe pakket
- 360 / 4K+ / VR Rendering
- Gamen (Waarschijnlijk niet al te veel en zo wel hoeft niet alles persé op max)
- Mediaserver / NAS (Plex / ownCloud)
- RAID 5/6/10

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

3000 - 3500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Mijn floppydrive

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 534,95€ 534,95
1MSI X370 Gaming Pro Carbon€ 193,50€ 193,50
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 554,-€ 554,-
4WD Red WD60EFRX, 6TB€ 232,01€ 928,04
1NZXT Phantom Series 530 Black€ 124,50€ 124,50
1Cooler Master Masterliquid 240€ 69,95€ 69,95
1G.Skill Trident Z F4-3200C14Q-64GTZ€ 810,-€ 810,-
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Samsung 960 EVO 500GB€ 236,75€ 236,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.561,59

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Géén 6950X, veul te duur.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Waarschijnlijk niet..... 8)7 Suggestions welcome!

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Algemene tips en adviezen mbt RAID opstelling en hardware keuze

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:39
Wat voor tips wil je mbt je RAID opstelling?

Deze kast vind ik persoonlijk een leukere optie, maar dat is aan jou
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window

[ Voor 71% gewijzigd door youridv1 op 10-04-2017 08:37 ]

• amarokz
youridv1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:33:
Wat voor tips wil je mbt je RAID opstelling?

Deze kast vind ik persoonlijk een leukere optie, maar dat is aan jou
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window
Thanks voor je antwoord!

Die kast is idd wel erg nice ja. Ik denk dat hij inderdaad wel een goed alternatief is. Waarom deze? :)
Echter, die NZXT heeft een opening voor slangen van de WC naar buiten. Is het beter om de unit buiten te plaatsen en zo ja heb ik dan ook een correct model uitgekozen?

Ik wil mijn eigen mediaserver draaien en uitbreiden met owncloud of andere cloudoplossing, naast dat dit een beest van een renderpc moet worden.

Het afgelopen half jaar heb ik een beta setup gedraaid op mijn oude 1e generatie i7. Bevalt goed, maar ik merk dat ik veel performance problemen krijg op het moment dat ik hogere bitrate probeer te streamen en/of wanneer er teveel concurrent streams zijn.

Om ervoor te zorgen dat ik niet ga huilen als er een schijf crasht (en performance uiteraard), wil ik dus een RAID opstelling gaan neerzetten.

Een kameraad van me, heeft me geadviseerd om RAID6 te draaien voor de zekerheid.
"Als er nog één schijf kapot gaat tijdens het rebuilden ben je gefucked."

Hier heeft hij zeker een punt, omdat ik ook zakelijk spul wil gaan storen op dit systeem en ik niet wil huilen nadat mijn opgebouwde archief kaput is.

In de eerste instantie wou ik RAID 5 doen, maar wellicht dat RAID 6 toch beter is?

[ Voor 5% gewijzigd door amarokz op 11-04-2017 01:54 ]

• amarokz
Daarnaast heb ik ook geen flauw idee welke raidcontroller ik zou moeten kopen..

• youridv1
Als je RAID 6 met 4 drives gaat draaien, heb je een effectieve schijfruimte van 12 TB. Je verliest dus 6 TB ten opzichte van RAID 5. Mijn advies zou zijn om niet alle drives bij dezelfde winkel te kopen (zodat ze van verschillende batches zijn en ze dus niet allemaal van een slechte batch kunnen zijn) En voor RAID 5 gaan. Ja er kan nog een drive stuk gaan tijdens het repairen, maar persoonlijk acht ik deze kans te klein. De beslissing is natuurlijk aan jou. Persoonlijk zou ik een RAID 5 array opzetten en de echt echt belangrijke data op een andere drive buiten het systeem zetten. Cold storage ofzo.

De watercooling unit zou ik zeker niet buiten de kast plaatsen. Dat is ook niet waar die gaten voor zijn. Die gaten zijn voor custom watercooling, niet voor all in one's. Met custom cooling kunnen de radiateurs dan buiten de kast aan de muur gehangen worden of zoiets, maar daar zijn de slangen van jouw all in one unit bij lange na niet lang genoeg voor. Het idee is dat je de radiateur van je koeler monteert op de fanpoorten van je kast. Boven of voor dus.

[ Voor 27% gewijzigd door youridv1 op 11-04-2017 12:27 ]

• amarokz
youridv1 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:23:
Als je RAID 6 met 4 drives gaat draaien, heb je een effectieve schijfruimte van 12 TB. Je verliest dus 6 TB ten opzichte van RAID 5. Mijn advies zou zijn om niet alle drives bij dezelfde winkel te kopen (zodat ze van verschillende batches zijn en ze dus niet allemaal van een slechte batch kunnen zijn) En voor RAID 5 gaan. Ja er kan nog een drive stuk gaan tijdens het repairen, maar persoonlijk acht ik deze kans te klein. De beslissing is natuurlijk aan jou. Persoonlijk zou ik een RAID 5 array opzetten en de echt echt belangrijke data op een andere drive buiten het systeem zetten. Cold storage ofzo.
Goed idee @ verschillende batches!

Mijn mening dus ook. Die kans lijkt me zó klein.. Maarja... Better safe than sorry I guess... Ik weet het nog niet helemaal zeker... Ik neig zelf ook meer naar de RAID 5 opstelling hoor.

Sowieso heb ik altijd nog een STACK account waar ik de ekte ekte belangrijke dingen op heb, maar je kunt je wel voorstellen dat ik niet vrolijk word van 12TB aan data kwijtraken... RAID 6 lijkt dus een verstandigere oplossing, ongeacht het feit dat ik mijn HDD's (uiteraard) zal monitoren.
youridv1 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:23:
De watercooling unit zou ik zeker niet buiten de kast plaatsen. Dat is ook niet waar die gaten voor zijn. Die gaten zijn voor custom watercooling, niet voor all in one's. Met custom cooling kunnen de radiateurs dan buiten de kast aan de muur gehangen worden of zoiets, maar daar zijn de slangen van jouw all in one unit bij lange na niet lang genoeg voor. Het idee is dat je de radiateur van je koeler monteert op de fanpoorten van je kast. Boven of voor dus.
Alright _/-\o_

• youridv1
Excuus als het wat nors klonk hoor, niet de bedoeling. Ik heb helaas weinig verstand van RAID kaarten.. qua merken en modellen enzo

Wat ik wel merk aan de hand van de pricewatch is dat RAID 6 kaarten die SATA 600 ondersteunen honderden euro's kosten. Aangezien je al aan je budget zit met je huidige lijstje weet ik niet of dithet strakste plan is. Misschien RAID 10? Dat zit op je moederbord..

[ Voor 61% gewijzigd door youridv1 op 11-04-2017 13:36 ]

Pagina: 1