Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zeer slechte ontvangst in een kamer.

Pagina: 1
Acties:

• Justin91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
Hallo,

Een kamer in mijn huis heeft een slechte ontvangst van eigenlijk alles. Wifi is vrijwel onbruikbaar, bellen is niet mogelijk als ik te ver de kamer instap en de radio heeft ook een niet al te best ontvangst.

Ik denk dat hier niet veel aan te doen is, maar ik ben benieuwd of iemand weet wat de oorzaak hiervan is. Ik heb wel iets gelezen over ijzer in de muur o.i.d. maar zou dat maar in 1 kamer zijn vraag ik mij dan af. Als ik in de deuropening sta heb ik een signaal van 80%, 2 stappen verder in de kamer en het is 0%.

Momenteel heb ik een modem van Ziggo, de Ubee EVW3200. Deze zendt wifi uit op 2.4ghz. Zou een modem wat 5ghz uitzendt misschien helpen? Het is al een oud modem, weet iemand of Ziggo deze modems vervangt met dual band routers als je problemen hebt?

Edit: Ik heb geprobeerd om de wifi channels te veranderen, dit helpt een klein beetje. Maar nog steeds valt het signaal weg, het duurt alleen wat langer. Ook gaat het om een benedenhuis.
Ook heb ik een access point van de wifi adapter in mijn desktop gemaakt, dit is niet echt betrouwbaar: na een tijd verliest de telefoon (Galaxy S6) de verbinding, terwijl deze wel aangeeft verbonden te zijn.
De 4G verbinding van mijn telefoon werkt wel perfect in de kamer, wifi en bellen dus niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Justin91 op 09-04-2017 23:46 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:28
Heb je het alleen met WiFi signaal of ook met je signaal van je telefoonprovider in die kamer?

Overigens gaat 5Ghz signaal dit probleem niet oplossen, dat is bedoeld voor korte afstand met zo min mogelijk weerstand, daar lijkt die kamer niet aan te voldoen. Ziggo zal hiervoor niet zomaar de modem omruilen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

Je kan het beste een kabel trekken naar die kamer (of als die er al ligt gebruiken). Op die kabel sluit je een AP (Access Point) aan. Die stel je zo in, dat deze dezelfde SSID uitzendt als je Ziggo modem en dezelfde wachtwoord heeft. Wel een ander kanaal nemen. Liefst 5 Ghz, en 2,4 GHz uitzetten.

Het is dan wel aan jouw toestellen of en wanneer ze willen overschakelen naar die nieuwe AP. Als ze dat niet echt "willen", kan je het vermogen van de huidige wifi verlagen. ook zijn er speciale apps voor de telefoons, zodat ze wat "aggresiever" gaan roamen, en sneller gaan overschakelen naar de nieuwe AP.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Ik lees dat je de wifi adapter van je pc hebt ingesteld als accespoint, dan lees ik ook dat je al een bekabelde verbinding hebt naar je pc, klopt dat?

Dan zou ik een router kopen met 5ghz en deze instellen als een accespoint (statisch ip geven, en dhcp uitzetten)

De kabel die in je pc gaat kun je dan in je nieuwe router (in een lan poort) stoppen, en het korte kabeltje wat je bij je router hebt gekregen kun je in een lanpoort stoppen en aan je pc verbinden.

Even een paar dingen tackelen voordat hierover gesproken word:

Waarom geen switch en los accespoint? Ruimte besparing en maar 1 stopcontact nodig

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Je zou kunnen kijken met een leidingzoeker, of deze metaal detecteert. Maar dan nog, meer dan die bevestiging levert je dat niet op.

Gebruik eens een wifi scanner om te zien of andere ap's van je buren bijvoorbeeld wél goed binnenkomen. Als dat het geval is, zou je wellicht met een beter access point zelf ook die kamer in kunnen komen.

Het feit dat telefoons het ook niet doen, is geen goed teken uiteraard.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '