Duo dimmer voor LED

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:18
Over een paar weken gaan wij verhuizen en bij een nieuwe inrichting horen nieuwe lampen. Nu zijn er twee mooie dimbare LED plafondlampen gevonden. Nu is er echter maar 1 doos in de muur, precieze afmetingen en aansluitingen zijn nog niet bekend en zal dus nog wel een paar weekjes duren.
Wij willen graag de mogelijkheid om beide lampen te kunnen dimmen, zonder een nieuwe extra doos in de muur te moeten plaatsen.

Nu zijn er online meerdere dubbele dimmers te vinden, veelal serie dimmers genoemd, maar deze beginnen pas bij 50 Watt, wat dus niet goed gaat met LED.

Het liefst zien wij mooie dimmers, iets met dubbele schakelaars, een touchscreen of mooie glazen touch knopjes. Maar zelfs van de lelijke draaiknopjes hebben wij nog geen geschikte dubbele dimmer gevonden.

Nu willen wij het het liefst niet te duur maken, maar mocht er nu een mooie dure manier zijn, is het zeker het overwegen waard. Daarbij denk ik aan een draadloos systeem, waar de aansturing van beide lampen wel in de wanddoos past, maar dan maar niet perse via de muur dimbaar is, maar dan op een andere manier???

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Spul bestaat gewoon, maar is niet goedkoop.
https://www.elektroshop.n...voudig-univ-85422100.html
Moet je dan nog drukgevoelige toetsen bij zoeken met het systeem (Jira, Jung, etc) van je keuze.
Weet niet wat je lichtbron kostte maar het moet wel in verhouding staan denk ik.

Alles waar huis op staat kost je de hoofdprijs, dan weet je dat vast ;)
Oh ja, en Elektroshop is een retalief goedkope webshop in NL. Goedkoper ga je niet snel vinden. Verbaast me overigens dat de installateur vn je woning dit niet kon vertellen. Die kan het ws ook inkopen en inbouwen. Zal niet goedkoper zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mat.hi.as schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:46:
Over een paar weken gaan wij verhuizen en bij een nieuwe inrichting horen nieuwe lampen. Nu zijn er twee mooie dimbare LED plafondlampen gevonden. Nu is er echter maar 1 doos in de muur, precieze afmetingen en aansluitingen zijn nog niet bekend en zal dus nog wel een paar weekjes duren.
Wij willen graag de mogelijkheid om beide lampen te kunnen dimmen, zonder een nieuwe extra doos in de muur te moeten plaatsen.

Nu zijn er online meerdere dubbele dimmers te vinden, veelal serie dimmers genoemd, maar deze beginnen pas bij 50 Watt, wat dus niet goed gaat met LED.

Het liefst zien wij mooie dimmers, iets met dubbele schakelaars, een touchscreen of mooie glazen touch knopjes. Maar zelfs van de lelijke draaiknopjes hebben wij nog geen geschikte dubbele dimmer gevonden.

Nu willen wij het het liefst niet te duur maken, maar mocht er nu een mooie dure manier zijn, is het zeker het overwegen waard. Daarbij denk ik aan een draadloos systeem, waar de aansturing van beide lampen wel in de wanddoos past, maar dan maar niet perse via de muur dimbaar is, maar dan op een andere manier???
Kijk even naar de busch jaeger dimmers, type het in google en de keuze is reuze. Goedkope dimmers krijg je spijt van.

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-01 16:39
Met de bouw van mijn huis heb ik ook rekening gehouden met overal LED dimmers van Busch Jager. Op de beneden verdieping had ik alleen al 6 lampen die ik dimbaar wilde hebben. De kosten hiervan liepen zo uit de klauwen dat ik maar de LED dimmers heb gehouden voor wat het is, dus dan maar niet.

Bij het wonen heb ik met de kerst een startsetje gekregen van Philips Hue. Bridge plus 2 white lampen. Hier ben ik zo enthousiast over geraakt en ook als ik de kosten vergelijk met een dimmer van Busch Jaeger en de lamp zelf, dan is het met de Philips flink goedkoper en met veel meer mogelijkheden. Nu helemaal met de E14 fitting lampen die er sinds deze maand zijn ga ik het steeds meer uitbreiden. En het werkt echt gewoon heerlijk! Wel een paar losse bedieners bijgekocht en motion detector voor het aan en uit kunnen zetten.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:18
zenith schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:38:
[...]

Kijk even naar de busch jaeger dimmers, type het in google en de keuze is reuze. Goedkope dimmers krijg je spijt van.
Bedankt, dit merk kwam inderdaad ook naar voren in onze zoektocht. Helaas hebben ze de combi niet (led + dimbaar + 1 doos).

Bij de inspectie kwamen we erachter dat er nog een 2e ongebruikte en verstopte wandcontactdoos aanwezig is. Hiermee is het probleem opgelost, bedankt voor de reacties!