Waar kan ik mysql databases krijgen voor gameservers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.134 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-09 11:46
Mijn vraag
Waar kan ik mysql databases krijgen voor gameservers?

Relevante software en hardware die ik gebruik
csgo servers en dedicated server.

Wat ik al gevonden of geprobeerd
Ik heb al wat webhosting providers gevonden maar die stoppen na een aantal connecties enzo, dat is niet goed genoeg voor een gameserver(s).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35
Als je een dedicated server zelf hebt, waarom host je een mysql database dan niet zelf op de server?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
White_Collar schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:58:
Als je een dedicated server zelf hebt, waarom host je een mysql database dan niet zelf op de server?
kost redelijk veel resources, heb ze zelf allemaal eigenlijk nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
TransIP (of concurent) VPS bekeken? Heb je geen limieten aan verbindingen etc.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
RGAT schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:02:
TransIP (of concurent) VPS bekeken? Heb je geen limieten aan verbindingen etc.
Thx for de aanbeveling, er staat wel dat je voor de goedkoopste maar 1 tb traffic hebt, enig idee hoeveel traffic een sql server gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hangt er vanaf hoe je ze gaat gebruiken... Sowieso wil je ze niet direct aan het internet hangen als je het mij vraagt. Dus waarvoor ga je ze gebruiken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
Ramon schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:08:
Hangt er vanaf hoe je ze gaat gebruiken... Sowieso wil je ze niet direct aan het internet hangen als je het mij vraagt. Dus waarvoor ga je ze gebruiken?
csgo servers, om bans te synchronisen tussen servers en met web panel, vooral de bans en de store items (ingame credit items)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

Croga

The Unreasonable Man

paul859 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:55:
csgo servers en dedicated server.
dedicated server voor wat?....

Zoals al gezegd: Je wilt deze niet aan het internet hebben hangen. Ze ergens inhuren is dus niet echt handig. Daarnaast trekt zo'n mySQL server nagenoeg niets zolang hij niets aan het doen is en de load lijkt me, met het gebruik wat je beschrijft, nou niet echt indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
Croga schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:14:
[...]

dedicated server voor wat?....

Zoals al gezegd: Je wilt deze niet aan het internet hebben hangen. Ze ergens inhuren is dus niet echt handig. Daarnaast trekt zo'n mySQL server nagenoeg niets zolang hij niets aan het doen is en de load lijkt me, met het gebruik wat je beschrijft, nou niet echt indrukwekkend.
Op de servers die ik maak kunnen maximaal 32 mensen, dus laten we zeggen 64 mensen, allemaal 5 connecties met databases, dat lijkt me toch behoorlijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ik geef toe dat ik niet zoveel weet van gameserver maar het lijkt me dat de gameserver met de database communiceert, niet de clients? Dat moet je dus eerst even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
Ramon schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:20:
Ik geef toe dat ik niet zoveel weet van gameserver maar het lijkt me dat de gameserver met de database communiceert, niet de clients? Dat moet je dus eerst even uitzoeken.
Uit ervaring lijkt mij dat het met de clients is, want ik had het eerst bij een web host geprobeerd maar die connection stopte doordat er teveel connecties waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
Hier is een site die sql servers host, maar ik weet niet zeker of het betrouwbaar is en goede kwaliteit.

http://www.hostdepartment.com/databases/mysql-hosting/
Weet iemand misschien of dit een goede is en heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 10-04-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
paul859 schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:22:
[...]

Uit ervaring lijkt mij dat het met de clients is, want ik had het eerst bij een web host geprobeerd maar die connection stopte doordat er teveel connecties waren.
Het lijkt mij niet dat de client verbind, dit zou een heel groot beveiligings probleem zijn... Ik denk eerder dat de load te hoog was. Heb je het exacte bericht van de hoster nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Nou is het alweer erg lang geleden dat ik een CSGO server had draaien en kan ik het niet meer met zekerheid zeggen maar ik kan mij sowieso niet voorstellen dat CSGO een open MySQL server vereist waar de hele wereld zomaar tegen mag praten...
Het zal 99% zeker alleen gameserver - MySQL zijn, de clients hebben daar niks te zoeken en vragen info uit de DB aan de server.
Zeker als je een banlijst oid probeert te draaien, dit zijn extra's buiten de server zelf.
Grote kans dat je een niet al te veilige database had (of default user) welke wat aandacht trok of een gratis MySQL host welke sowieso crap is :/

Anyway, zonder enige informatie is het onmogelijk meer te zeggen dan 'koop meer server/vps' ;)
Dus lees de handleiding van je CSGO server en plugins etc. en bekijk topics (je bent niet de enige die dit heeft moeten instellen) van anderen, dan weet je hoeveel connecties en queries het over gaat en wat je nodig hebt.
Voor een gameserver zal zowat elke server zat zijn, zo zwaar zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
RGAT schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:40:
Nou is het alweer erg lang geleden dat ik een CSGO server had draaien en kan ik het niet meer met zekerheid zeggen maar ik kan mij sowieso niet voorstellen dat CSGO een open MySQL server vereist waar de hele wereld zomaar tegen mag praten...
Het zal 99% zeker alleen gameserver - MySQL zijn, de clients hebben daar niks te zoeken en vragen info uit de DB aan de server.
Zeker als je een banlijst oid probeert te draaien, dit zijn extra's buiten de server zelf.
Grote kans dat je een niet al te veilige database had (of default user) welke wat aandacht trok of een gratis MySQL host welke sowieso crap is :/

Anyway, zonder enige informatie is het onmogelijk meer te zeggen dan 'koop meer server/vps' ;)
Dus lees de handleiding van je CSGO server en plugins etc. en bekijk topics (je bent niet de enige die dit heeft moeten instellen) van anderen, dan weet je hoeveel connecties en queries het over gaat en wat je nodig hebt.
Voor een gameserver zal zowat elke server zat zijn, zo zwaar zijn ze niet.
1. Dan zou dat mijn fout zijn geweest, dan zal het zoals iemand anders hier al had gezegd te groot zijn geweest, het was niet een gratis hoost maar wel een goedkope, lagere kwaliteit.

Wat voor info is er dan allemaal nodig om te bepalen wat het beste is, ik kan wel een beetje rond gaan zoeken naar informatie maar dan is het wel handig als ik weet naar wat ik moet zoeken.

Weet jij trouwens iets over Host Department (hostdepartment.com)? Aangezien je en csgo server(s) had weet je misschien of dit iets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Heb je uberhaupt al geprobeerd om mysql op je dedicated machines te zetten? Ik zou verwachten dat dat gewoon goed moet gaan. Zorg dan dat het van buiten niet te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
Ramon schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:11:
Heb je uberhaupt al geprobeerd om mysql op je dedicated machines te zetten? Ik zou verwachten dat dat gewoon goed moet gaan. Zorg dan dat het van buiten niet te benaderen is.
Daar hadden andere mensen het ook al over, maar ik weet niet hoeveel resources dat zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
3 manieren om daar achter te komen:
1: Handleiding/documentatie.
2: Gewoon testen, installeren, draaien en kijken wat er eventueel niet lekker loopt.
3: Willekeurige servers kopen/huren in de hoop dat je een goede vindt voordat je duizenden euro's hebt uitgegeven ;)
Ik zou beginnen met de eerste, als niemand ooit heeft opgeschreven wat een CSGO server nodig heeft aan hardware (weet vrij zeker dat dit eens een keer beschreven is ;)) dan kan je altijd nog gewoon testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

paul859 schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:12:
[...]

Daar hadden andere mensen het ook al over, maar ik weet niet hoeveel resources dat zou gebruiken.
Gaat natuurlijk over hoeveel je van je SQL server gebruikt, maar voor normaal gebruik gok ik niet dat je je hier echt zorgen om moet maken. Waar je wel zorgen om moet maken is de ping, wanneer een MySQL server niet op je dedicated machine draait maar bijvoorbeeld in een heel ander datacenter, kan dat betekenen dat een MySQL read/write lang gaat duren, en dat kan je dan gaan merken tijdens het gamen (geen idee hoe je gameserver mysql gebruikt) maar normaal is een SQL server met een ping hoger als 1 MS al te veel, de responstijden zijn dan veel te hoog aangezien MySQL controleert of een actie daadwerkelijk is afgerond voordat hij de transactie afgerond.

Is natuurlijk wel afhankelijk van hoe de game server MySQL gebruikt. Wanneer dit alleen als backup is, of als alle data eerst gecached wordt in bijvoorbeeld Redis is het niet zo'n probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door TVH7 op 09-04-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:28
paul859 schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:18:
[...]

Op de servers die ik maak kunnen maximaal 32 mensen, dus laten we zeggen 64 mensen, allemaal 5 connecties met databases, dat lijkt me toch behoorlijk veel.
300 connecties gaat vrijwel elke server goed aankunnen. Grote MySQL instanties kunnen prima een paar duizend simultane connecties aan. Het hoogste aantal simultane verbindingen dat MySQL aan kan is 100000.

https://dev.mysql.com/doc...ml#sysvar_max_connections

Hangt er daarnaast ook vanaf wat iedere individuele client doet. Maakt het een verbinding en selecteert en update het zo nu en dan waardes, of worden er honderden query's per seconde uitgevoerd? 300 klinkt dus veel, maar de vraag is hoeveel activiteit er daadwerkelijk per seconde plaatsvind.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
Iemand nog suggesties voor vps hoost waar ik sql op kan draaien zonder traffic limit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zonder trafficlimit bestaat niet. Iedereen moet zijn traffic inkopen, hoewel alles tegenwoordig vrij ruim is en zich pas begrenst in de TB-eenheid. ;)

En verder zijn er tal van goede VPS-hostings. Je krijgt dan veelal een lege server die je zelf in moet richten, maar je heb ze ook kant en klaar. Hoewel een server enkel voor MySQL/MariaDB niet echt gewoonlijk is. Maar die kan je eenvoudig installeren via

code:
1
yum install mysql-server

Daarna:
code:
1
systemctl start mysqld

en dan even de boel veilig maken:
code:
1
mysql_secure_installation

Leuk spul allemaal:
https://www.digitalocean....install-mysql-on-centos-7

En zorg in je firewall dat je port 3306 inbound toestaat.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ramon schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:08:
Sowieso wil je ze niet direct aan het internet hangen als je het mij vraagt.
Als je met een whitelist werkt en TLS aanzet, of een tunnel over ssh opzet, is er helemaal niets aan de hand.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

paul859 schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:53:
Iemand nog suggesties voor vps hoost waar ik sql op kan draaien zonder traffic limit?
Waar staat je dedicated server? Anders eventueel kijken naar OVH: https://www.ovh.nl/vps/ vanaf 2,99, die zijn standaard zonder traffic limit. Maar even serieus, hoe wil je meer als 1TB aan data gaan verstoken met een MySQL bak voor gaming. Als je zulke hoeveelheden traffic erdoorheen gaat jagen moet je denk ik eerst eens gaan nadenken of jij wel de geschikte persoon bent om zo'n server te beheren, dat is echt iets voor een gediplomeerde DBA, waar de kennis iets verder gaat als een VPS installeren en apt-get install myqsl typen.

Je hebt overigens ook databases as a service, dan hoef je zelfs weinig in te stellen en te beheren. Misschien eens kijken bij Google Cloud/Azure of Amazon AWS. Heb natuurlijk geen idee wat je budget is, voor 2,99 kom je er in ieder geval niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door TVH7 op 09-04-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
TVH7 schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:38:
[...]

Waar staat je dedicated server? Anders eventueel kijken naar OVH: https://www.ovh.nl/vps/ vanaf 2,99, die zijn standaard zonder traffic limit. Maar even serieus, hoe wil je meer als 1TB aan data gaan verstoken met een MySQL bak voor gaming. Als je zulke hoeveelheden traffic erdoorheen gaat jagen moet je denk ik eerst eens gaan nadenken of jij wel de geschikte persoon bent om zo'n server te beheren, dat is echt iets voor een gediplomeerde DBA, waar de kennis iets verder gaat als een VPS installeren en apt-get install myqsl typen.

Je hebt overigens ook databases as a service, dan hoef je zelfs weinig in te stellen en te beheren. Misschien eens kijken bij Google Cloud/Azure of Amazon AWS. Heb natuurlijk geen idee wat je budget is, voor 2,99 kom je er in ieder geval niet :P
Dus 1 TB data moet genoeg zijn? had namelijk geen idee hoeveel sql nodig heeft. Maar als jij zegt dat het genoeg is ga ik het denk ik gewoon proberen met de transip vps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ik denk eigenlijk dat als het 100MB is, aan data naar je mysql server, dat het al veel is. Zou daarom toch gewoon op je dedicated server installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
Ramon schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:28:
Ik denk eigenlijk dat als het 100MB is, aan data naar je mysql server, dat het al veel is. Zou daarom toch gewoon op je dedicated server installeren.
gebruikt het dan ook niet veel ram en cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Op Tweakers verwachten we dat je eerst zelf wat eigen inzet toont voordat je een topic opent.

Alle vragen die je stelt in je topic bevatten echt te weinig eigen inzet.

Ga eerst eens op internet zoeken wat je zelf nu nodig hebt en kijk daarna naar hosters / VPS en probeer het eens uit. Mocht je er daarna nog niet uitkomen, schroom dan niet om een nieuw topic aan te maken.

Hier gaat in ieder geval een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.