HDMI of VGA?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FReTePET YT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een paar maanden geleden een TV scherm aangeschaft om er op te gamen. Het werkt allemaal perfect en ik gebruik nu een VGA kabel. Maar ik had gehoord dat HDMI in het algemeen beter is, maar als ik mijn HDMI kabel aansluit krijg ik een minder scherp beeld (zo slecht dat ik geen video's ofzo kan kijken) en het beeld is niet op mijn hele scherm. Ik heb een Salora tv scherm (32 inch en HD ready led) is dit normaal en kan ik er nog iets aan doen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarschijnlijk verkeerde resolutie of Frequentie geselecteerd
Maar dat is zondere info niet te zeggen

En dit is het aankoop forum

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 09-04-2017 19:16 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

VGA is analoog. En HDMI digitaal. En zeker met hoger resoluties gewoon beter.
Verder zou je moeten kijken naar Under/overscan om die juist te zetten.
En je Ingang op je TV instellen op iets van "juist' PC oid heet waarbij alle pixels 1:1 worden overgenomen.

Als je dan de output set op de resolutie van je TV zal het wel scherp zijn

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• FReTePET YT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05-2021
Oke bedankt voor het antwoord ik zal gaan kijken!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op een HD Ready TV, dus 1280x720 is VGA opzich prima. Op Full-HD kan er zeker kwaliteitsverschil zijn, op 720p valt dat reuze mee, als het al te zien is. Heb zelf ook een HD Ready TV gehad aan een laptop en dat zag er met VGA echt prima uit. Kon toen geen verschil zien tussen HDMI en VGA.

Normaal gesproken is digitaal altijd beter dan analoog, in dit geval denk ik niet dat het echt wat uitmaakt.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:10
Waarschijnlijk stuurt je computer over HDMI een 1920p-signaal wat je TV gaat downscalen naar de paneelresolutie (1366×768), dat gaat er natuurlijk nooit goed uitzien. Kijk eens of het mogelijk is in de instellingen van je computer om 1366×768 te forceren, en anders ben je beter af met VGA.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:34

M2M

medicijnman

Gewoon op VGA blijven. Met een dergelijk paneel en een fatsoenlijke (dikke!) VGA kabel ga je het verschil nooit zien. Zeker niet op die resolutie.

De enige potentiele verbetering die je zou kunnen waarnemen is HDCP; je PC gebruiken om blu-rays mee af te spelen in HD kwaliteit en audio mee te sturen. Maar daar is alles mee gezegd.

-_-

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

M2M schreef op maandag 10 april 2017 @ 00:16:
Gewoon op VGA blijven. Met een dergelijk paneel en een fatsoenlijke (dikke!) VGA kabel ga je het verschil nooit zien. Zeker niet op die resolutie.

De enige potentiele verbetering die je zou kunnen waarnemen is HDCP; je PC gebruiken om blu-rays mee af te spelen in HD kwaliteit en audio mee te sturen. Maar daar is alles mee gezegd.
Eens, alleen is het met sommige tv's zo ingesteld dat de resolutie voor VGA/analoog niet op de originele resolutie komt.

Meh ...

Pagina: 1