Toon posts:

Hitte probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst mijn systeem:

Amd Athlon 850
Asus A7v
256 mb RAM 133 Mhz
Geforce 2 MX
Sblive 1024
Ethernetkaart (hub)
win2k/winME

Wanneer ik hem gewoon gemiddeld gebruik loopt mijn pc na ong 3 uur vast, het beeld freezed gewoon terwijl het geluid wel blijft werken. Wanneer dit gebeurt is en ik reboot hem gebeurd het meestal kort daarna weer. Wanneer hij even uit is geweest of gewoon bij toevel doet hij het dan weer een uurtje of wat. Daarna of ik nou nix doe of aan het gamen ben freezed hij weer. Ik heb al een aantal dingen geprobeert maar voorlopig wil nog nix helpen. Hebben jullie ideëen waar het aan zou kunnen liggen??? Is het dat er iets te warm word? Mijn CPU zit op 50 graden en mijn Mainboard op 39.

Het rare is dat het telkens na een tijdje gebeurd en niet echt voorspelbaar dat sluit weer dingen als IRQ conflicten enzo uit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios versie is 1004c

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik heb een ventilator van de Gamma constant op mijn open kast staan tegenwoordig :) nergens last van

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29
gewoon wat casefans inbouwen

niet een 230 volt fan zoals ik

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 16:03
Zal niet aan de temperatuur liggen, aangezien mijn mobo en processor op het moment 51 en 68 graden zijn en m'n comp al de hele dag probleemloos werkt.

Amd's horen officieel goed te kunnen werken op een stuk hogere temperatuur dan die 50 graden.

edit:

Is je videokaart niet te warm?

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:55
ik heb ook een hitte probleem maar dat heeft nix met computers te maken :D

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de temperatuur van mijn videokaart meten dan??

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
Op woensdag 04 juli 2001 18:54 schreef ---ROBIN--- het volgende:
met een temperatuurmeter, of je vinger op de heatsink liggen en op het gevoel meten

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij dan vertellen wat de gemiddelde temperatuur is van een GeForce 2 MX (asus V7100) niet overgeclocked en met 2 vrije PCI sloten eronder.?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Denk toch dat het aan de temperatuur ligt. 's Winters loopt mijn 700@900@1.85 v nooit vast door fout van de hardware. 's Zomers loopt ie op 700@800@1.7v.

Gister nog op 700@900 geprobeerd en na 1 uur liep hij vast (cpu/mobo: 57/44 graden).
Nu 700@800 - na uurtje unreal tournament - nog stabiel (59/45).
Dit alles op een asus A7v :P .

Conclusie: hoge temperatuur kan 1 van de oorzaken zijn, maar een te hoog core voltage kan ook een oorzaak zijn.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Btw, nieuwste bios is toch 1008 :Z .

Verwijderd

Topicstarter
Vcore voltage is 1.728

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik had hetzelfde probleem: biosupdate naar 1008 deed wonderen...nu nergens last meer van!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 19:10 schreef Leipo het volgende:
ik had hetzelfde probleem: biosupdate naar 1008 deed wonderen...nu nergens last meer van!
Heb je daar soms een link naar? ik zit nu nl met Asus a7v bios revision 1004c

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan 1008 voor de A7V ieder moment uitkomen

dit is het enige wat ik kan vinden op tweakers...

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik had eens precies hetzelfde, bleek dat mijn V3 te heet werdt (kon je letterlijk een ei op bakken...)
Nadat ik er een ventilator op had gezet nergens meer last van. Misschien een idee om ook even te testen?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 19:52 schreef Excrusiator het volgende:
Ik had eens precies hetzelfde, bleek dat mijn V3 te heet werdt (kon je letterlijk een ei op bakken...)
Nadat ik er een ventilator op had gezet nergens meer last van. Misschien een idee om ook even te testen?
Net getest 2 grootte fans erop op stand 3 temperatuur van 51 naar 43 van CPU en de rest ook echt koud dus een net weer een freeze achter de rug... dus temp is niet het probleem. Ik ga nu mijn BIOS flashen.....

I hope i still can reply after that...

Verwijderd

Topicstarter
Bios geflashed naar de official release 1007..
ben benieuwd....

Verwijderd

Ik ook rob. Veel suc6 :P

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Op woensdag 04 juli 2001 18:54 schreef ---ROBIN--- het volgende:
Als je je pc een tijd hebt laten lopen en je schroeft daarna je pc open , houd je hand dan in je kast.. als je een heleboel warme lucht voelt opstijgen (echt warm warm!) dan is het niet goed..

Geforce temp meten, gewoon je klauw op je heatsink leggen en als ie er niet aan blijft plakken als je je hand weg haalt is het goed :)

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op woensdag 04 juli 2001 19:55 schreef ---ROBIN--- het volgende:

[..]

Net getest 2 grootte fans erop op stand 3 temperatuur van 51 naar 43 van CPU en de rest ook echt koud dus een net weer een freeze achter de rug... dus temp is niet het probleem. Ik ga nu mijn BIOS flashen.....

I hope i still can reply after that...
Bedoelde dus een ventilator op de video kaart :)
Heb je ook even gevoeld aan de heatsink? Als die zo heet is dat je niet je vingers er op kunt leggen is het niet echt goed...

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
Bios flash loste alles op simpel....

DAnk jullie wel!!!!
Pagina: 1