Upgrade naar RX 480 8GB mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TestSubject
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-09-2025
Hallo,

Laatst in 2013 mijn eerste pc build in elkaar gezet en het word nu wel degelijk tijd voor een upgrade.

1. Ik zou graag mijn huidige pc willen upgrade en dacht daarbij aan de MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G, is dit mogelijk?
Kan het zijn dat er bottleneck aanwezig zal zijn door mijn CPU of een andere reden? Zal de msi RX 480 8gb passen in mijn huidige systeem?

2. En nog een vraagje: mijn PSU begint al een tijdje raar te doen (geen garantie meer) en zou het graag willen vervangen, welke raden jullie aan? voeding budget rond de 100 euro.(het liefst een zuinige model)

Dit is mijn huidige build:

-Intel Core i5 4430 @ 3.00GHz
-16 GB Single-Channel DDR3
-ASRock B85M Pro4 (CPUSocket)
-NVIDIA GeForce GTX 760 (MSI) 2GB
-1TB Western Digital WDC harddrive
-Corsair CX600M
-Corsair Carbide Series 200R (CASE)

Alvast bedankt!!! :)

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40

Thomg

Aww yiss

Zeker dat de 480X kan, met een CX600M zit je wel snor.
Tegen wat voor problemen loop je dan aan bij je huidige voeding?
Om even wat voorbeelden te opperen:
pricewatch: Super Flower Platinum King 450W
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt
pricewatch: Corsair RM550x

Wat is precies het probleem? Ik mis een ssd in jouw build.

• TestSubject
Bedankt voor je reactie.
Klopt ik heb geen SSD, geen belangstelling voor.

Over de PSU:
PC kan niet normaal aan zonder de PSU switch aan en uit te flippen.
Zodra ik de pc alleen aan doe met de powerbutton dan gaat de pc aan zonder beeld op het scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door TestSubject op 09-04-2017 17:28 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Een SSD is de beste upgrade die je kunt doen, geloof me.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Compizfox schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:37:
Een SSD is de beste upgrade die je kunt doen, geloof me.
Niet voor FPS.

Verwijderd

Haal een Corsair Vengeance 400w bij Azerty. Is nu leuk geprijsd en van zeer goede kwaliteit.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat wil je daarmee zeggen?

Je gaat er natuurlijk geen hogere framerate door halen, maar dat geldt voor alle games, niet alleen voor first person shooters.

Maar beweert ook niemand. Een SSD is simpelweg geweldig voor de algemene gebruikservaring van je PC omdat door de veel lagere access times alle interacties die random I/O vereisen (en dat is bijna alles, maar in het speciaal booten van het OS en opstarten van programma's) veel sneller gaan.

Als je een SSD gewend bent, voelen alle PCs zonder ineens poeptraag aan. En tegenwoordig zijn SSDs dermate betaalbaar dat je gek bent als je er geen hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 09-04-2017 17:52 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:12
Wat wil je graag doen met de pc? Ga je er mee gamen? Wat is je budget?

We kunnen het beste advies geven als we weten waarvoor je de pc gebruikt. Als je veel games speelt is een andere videokaart een goede optie. Als je vaak verschillende programma's start en leunt op IO is een SSD een interessante upgrade.

Dus voordat iedereen met advies gaat strooien lijkt het me handig om te weten wat TS met zijn pc doet.

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Compizfox schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:50:
[...]

Je gaat er natuurlijk geen hogere framerate door halen, maar dat geldt voor alle games, niet alleen voor first person shooters.

Maar beweert ook niemand. Een SSD is simpelweg geweldig voor de algemene gebruikservaring van je PC omdat door de veel lagere access times alle interacties die random I/O vereisen (en dat is bijna alles, maar in het speciaal booten van het OS en opstarten van programma's) veel sneller gaan.

Als je een SSD gewend bent, voelen alle PCs zonder ineens poeptraag aan. En tegenwoordig zijn SSDs dermate betaalbaar dat je gek bent als je er geen hebt.
Ik wil hier nog aan toevoegen dat het zeker een toegevoegde waarde heeft bij games. En ja, je kunt framedrops krijgen als de schijf teveel dingen tegelijk moet doen.
Een SSD verlaagt niet alleen de laadtijden in praktisch alle games, het kan ervoor zorgen dat je minder framedrops krijgt.
Een mooi voorbeeld is als je bijvoorbeeld Ark: Suvival Evolved speelt, paar mods erop draait en bv Spotify aan hebt staan. Het moment dat er gerenderd wordt, staat de tijd haast stil en dat gebeurd helaas te vaak imo. Door het gebruik van een SSD heb je hier geen last van.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
Compizfox schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:50:
[...]

Hij doelt op frames per second in het algemeen, niet op first person shooters ;)

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Rob Krauts schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:40:
[...]

Ik wil hier nog aan toevoegen dat het zeker een toegevoegde waarde heeft bij games. En ja, je kunt framedrops krijgen als de schijf teveel dingen tegelijk moet doen.
Een SSD verlaagt niet alleen de laadtijden in praktisch alle games, het kan ervoor zorgen dat je minder framedrops krijgt.
Een mooi voorbeeld is als je bijvoorbeeld Ark: Suvival Evolved speelt, paar mods erop draait en bv Spotify aan hebt staan. Het moment dat er gerenderd wordt, staat de tijd haast stil en dat gebeurd helaas te vaak imo. Door het gebruik van een SSD heb je hier geen last van.
Dat is waar ja. Sommige games die texture streaming gebruiken kunnen framedrops krijgen als je storage niet snel genoeg is. Een SSD kan dan helpen.

shadvet schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:52:
[...]
Hij doelt op frames per second in het algemeen, niet op first person shooters ;)
Ah, dat klinkt wel logisch ja. Als ik FPS zie in hoofdletters dan denk ik aan "First Person Shooter", niet aan "frames per seconde", wat je in kleine letters schrijft en wat bovendien een eenheid is, niet een grootheid.

• TestSubject
__xeno__ schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:22:
Wat wil je graag doen met de pc? Ga je er mee gamen? Wat is je budget?

We kunnen het beste advies geven als we weten waarvoor je de pc gebruikt. Als je veel games speelt is een andere videokaart een goede optie. Als je vaak verschillende programma's start en leunt op IO is een SSD een interessante upgrade.

Dus voordat iedereen met advies gaat strooien lijkt het me handig om te weten wat TS met zijn pc doet.
Bedankt xeno,

-Doel: Gamen
-Budget videokaart: ongeveer 300 euro.
-1080p , 60fps (misschien freesync met 144 hz in de toekomst, niet nu

Ik kan ook een future proof stap nemen en de GTX 1080 nemen, maar ik weet helaas alleen niet of de rest van mijn onderdelen het aankunnen.En daar zit natuurlijke een grotere prijskaartje aan. ;)
Ik neem aan dat mijn andere onderdelen dan ook een upgrade krijgen en het dan niet bij 1080p/60fps blijft.

Aan SSD heb ik geen belangstelling voor omdat ik geen interesse heb met het sneller laden van het pc opstartproces of loading screens in games etc.

Thank you!!! :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40

Thomg

Aww yiss

TestSubject schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:03:
[...]
Aan SSD heb ik geen belangstelling voor omdat ik geen interesse heb met het sneller laden van het pc opstartproces of loading screens in games etc.
Eerlijk antwoorden, ooit een ssd gehad?

Maar ok, je kan inderdaad een RX 480 + een van de voedingen nemen die ik aangeraden heb.
Pagina: 1