Pioneer MVH-X380BT geen stroom.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik probeer mijn PIONEER MVH-X380BT autoradio aan te sluiten op een Suzuki Swift maar heb nog geen succes.

Ik heb de kabels als volgt aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rs1yXfw.jpg

Geel op geel. Rood op rood en blauw op blauw. Maar als ik de auto start en op de SCR knop druk gaat de radio verder niet aan.

Zie ik iets over het hoofd?

//edit.

Dit is een foto van de kabels van de oude Pioneer autoradio:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mH9Ka7A.jpg\

Die heeft zowel de rode als de gele op de gele en de rode kabel van de auto los.

[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2017 15:50 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Pioneer kleuren:
Geel = Vaste +12v (van de accu)
Rood = Geschakelde +12v (via het contactslot)

Sommige automerken wisselen deze draden om in de ISO-connector, als dat het geval is moet je de gele en rode draad verwisselen.

Gebruik een multimeter om te kijken welke draad spanning krijgt met het contact aan.

[ Voor 10% gewijzigd door donny007 op 09-04-2017 16:04 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
donny007 schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:03:
Pioneer kleuren:
Geel = Vaste +12v (van de accu)
Rood = Geschakelde +12v (via het contactslot)

Sommige automerken wisselen deze draden om in de ISO-connector, als dat het geval is moet je de gele en rode draad verwisselen.

Gebruik een multimeter om te kijken welke draad spanning krijgt met het contact aan.
Ik ben hier niet zo'n held in. ik heb een Skandia 1088024 multimeter.

Afbeeldingslocatie: https://skandia.nl/assets/Uploads/Producten/1088024_1.jpg

Ik heb de rode "tester" links, en de zwarte in in de middelste port. Op wat voor setting moet ik de dial zetten om goed te kunnen meten?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

- De draaiknop zet je op standje "V= 20"
- De zwarte kabel gaat in het middelste "COM" gat.
- De rode kabel gaat in het rechter gat met "V mA" eronder.

De zwarte prikker zet je op de zwarte draad van de radioconnector, de rode prikker zet je op de rode of gele draad. Herhaal dit met het contactslot aan en uit.

[ Voor 7% gewijzigd door donny007 op 09-04-2017 16:16 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zwart en geel geeft 12.47. Geel en rood geeft 11.78. Geel en oranje geven 12.47.

Op contact geven zwart en geel 12.20. Geel en rood 11.52 en geel en oranje 12.19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

En hoe zit het met zwart en rood?

Alle metingen die niet ten opzichte van "zwart" worden gedaan hebben in dit geval geen nut.

Wel staat nu vast dat geel de permanente voeding is :)

[ Voor 22% gewijzigd door donny007 op 09-04-2017 16:33 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
donny007 schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:32:
En hoe zit het met zwart en rood?

Alle metingen die niet ten opzichte van "zwart" worden gedaan hebben in dit geval geen nut.

Wel staat nu vast dat geel de permanente voeding is :)
Zwart op rood geeft een nul waarde. Ik ga nu even de oude radio aansluiten om te zien of die het nog wel doet.

Edit. Die doet het nog wel.

Het lijkt er dus op dat de rode uitgang van de auto niets doet en dat daarom de oude bekabeling de rode kabel van de radio via de gele van de auto ging (die werd gesplitst).

Dus dan moet er een soortgelijke ISO komen denk ik. Hmm.

Wellicht dat dit de oplossing is? https://www.autoradiostor...r-honda-suzuki-86130.html

Of ik moet zelf de rode koperdraad bij het gele uit zien te krijgen...

http://autoradioinbouwen.nl/ hier staat:
Een geschakelde plus draad, kleur ROOD, welke dient om de radio te voorzien van stroom om te kunnen werken. Is er geen gele draad van de autobedrading aanwezig, gebruik dan een Multimeter om uit te zoeken waar een +12 Volt op staat. Uiteraard moet deze alleen aanwezig zijn als het contactslot (sleutel) op aan staat en verdwijnen als deze op uit staat.
Maar als ik meet dan geeft zwart/rood geen waarde terug. Zwart/geel wel. Maar als ik de gele kabel van de auto (waar dus wel stroom op staat) aansluit op rood gaat de radio nog niet aan.

[ Voor 61% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Heb je de zekeringen al gecontroleerd?

De rode draad moet alleen spanning geven met het contact aan.

Zowel rood als geel moeten spanning geven om de radio te laten werken (met één van de twee werkt het niet).

EDIT: De gelinkte ISO2CAR adapter is voor het inbouwen van een carkit/Parrot met de originele radio, dat is hier niet van toepassing.

[ Voor 37% gewijzigd door donny007 op 09-04-2017 17:14 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:54

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Heb je de oude radio al 's terug gehangen, doet die het dan?

Het klinkt een beetje alsof idd de gele niet op spanning hebt staan. Dan doet ie het dus niet ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
zwahiel schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:19:
Heb je de oude radio al 's terug gehangen, doet die het dan?

Het klinkt een beetje alsof idd de gele niet op spanning hebt staan. Dan doet ie het dus niet ;)
De oude radio hangt er nu weer in en werkt prima. Op geel staat juist wel spanning. Op rood niet.
donny007 schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:10:
Heb je de zekeringen al gecontroleerd?

De rode draad moet alleen spanning geven met het contact aan.

Zowel rood als geel moeten spanning geven om de radio te laten werken (met één van de twee werkt het niet).

EDIT: De gelinkte ISO2CAR adapter is voor het inbouwen van een carkit/Parrot met de originele radio, dat is hier niet van toepassing.
Ik heb de zekeringen niet gecontroleerd, ook geen idee hoe ik dat doe. En de rode draad geeft sowieso geen spanning. Daarom lust originele kabel de rode van de autoradio bij de gele kabel van de auto in. Zoals je kan zien op de foto.

Anyway, ik geef het op. Of het is een zekering, of die gele en rode kabel van de radio moeten op de gele kabel van de auto worden aangesloten. Beide dingen waar ik niet zoveel aan kan doen. Dus van de week maar langs de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Naar de garage gaan om je zekeringen te laten controleren? 8)7 Met die multimeter kun je ze zo even doormeten.

Bij de oude radio is het inderdaad "opgelost" door de geschakelde draad bij de permanente voedingsdraad te zetten (waardoor de radio altijd actief is).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
donny007 schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:28:
Naar de garage gaan om je zekeringen te laten controleren? 8)7 Met die multimeter kun je ze zo even doormeten.

Bij de oude radio is het inderdaad "opgelost" door de geschakelde draad bij de permanente voedingsdraad te zetten (waardoor de radio altijd actief is).
Nee, niet om de zekeringen door te meten maar om te vragen of zij daar zo'n splitter hebben of zo iets kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Om er weer zo'n "splitter" tussen te zetten is natuurlijk niet de juiste oplossing.

Even de zekeringen doormeten is een kleine moeite, het bespaart je wellicht een ritje naar de garage.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
donny007 schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:13:
Om er weer zo'n "splitter" tussen te zetten is natuurlijk niet de juiste oplossing.

Even de zekeringen doormeten is een kleine moeite, het bespaart je wellicht een ritje naar de garage.
Wat is een andere oplossing dan? De rode kabel uit de auto geeft geen spanning, dus dan krijgt de rode kabel van de radio nooit een signaal en dan gaat 'ie nooit aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Als uwe rode in de linkse zat van uwe multimeter en ge hebt em werkelijk zo gebruikt hebt ge waarschijnlijk de zekering al opgeblazen van de rode want dan maak je een pure korstluiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

MrVegeta schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:03:
[...]

Wat is een andere oplossing dan? De rode kabel uit de auto geeft geen spanning, dus dan krijgt de rode kabel van de radio nooit een signaal en dan gaat 'ie nooit aan toch?
Vandaar: check de zekeringen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
donny007 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:11:
[...]

Vandaar: check de zekeringen.
Zojuist gedaan, niets mis mee. De zekering van mijn radio doet het prima in de oude pioneer radio. Ik snap niet zo goed waarom als ik zwart/rood meet dat ik dan geen spanning krijg, maar als ik geel/rood test dat ik dan wel spanning ontvang via de multimeter.

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Niet de zekering in uw radio checken maar de zekering in de zekeringkast van de auto!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

De auto heeft twee zekeringen voor de radio... Die moet je checken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ligone schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:23:
Niet de zekering in uw radio checken maar de zekering in de zekeringkast van de auto!!
De autoradio werkt. Waarom de zekering meten in de auto?
donny007 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:23:
De auto heeft twee zekeringen voor de radio... Die moet je checken.
Waarom? De originele autoradio werkt prima. Het enige verschil is dat de geel/rood van de originele autoradio gecombineerd worden omdat rood geen spanning heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:25
Check de zekeringen van je auto.

Er hoort spanning op die rode draad te staan met het contact ingeschakeld. Als dat niet zo is dan kun je een workaround toepassen (beide draden aan geel), of je kunt uitzoeken waarom er geen spanning op die rode draad komt te staan (en dat zou misschien aan een kapotte zekering kunnen liggen).

Sommige radio's schakelen niet helemaal uit met de knop, maar blijven stroom verbruiken tenzij ze uitgeschakeld worden door de contactgeschakelde draad. Ook fijn, sta je straks een keer met een lege accu. Ik zou voor de nette oplossing kiezen, uitzoeken waarom die contactgeschakelde draad niet schakelt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:24:
Check de zekeringen van je auto.

Er hoort spanning op die rode draad te staan met het contact ingeschakeld. Als dat niet zo is dan kun je een workaround toepassen (beide draden aan geel), of je kunt uitzoeken waarom er geen spanning op die rode draad komt te staan (en dat zou misschien aan een kapotte zekering kunnen liggen).
Ah, dat wist ik niet. Misschien dat de vorige eigenaar daarom de geel/rood heeft gecombineerd. Okay, ik ga weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Sommige autoradio's rebruiken de van bus om te bepalen of de auto aan is of niet. Dan hoeven ze dus geen rode draad te hebben.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Bij de Swift is dat niet van toepassing, de radio heeft een geschakelde plus die apart is gezekerd.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
De zekeringen zijn gevonden, maar het is nu te donker om nog lekker bezig te gaan dus ik ga morgen verder. Bedankt voor alle tips hier in ieder geval. Ik ben benieuwd of er simpelweg een zekering kapot is gegaan waardoor die rode kabel geen spanning geeft. Hoe heet zo'n apparaat die oplicht wanneer een zekering werkt? Dat maakt dit klusje waarschijnlijk een stuk makkelijker.

Een Spanningzoeker blijkbaar :)

Ik ga deze unit (Skandia spanningszoeker 60x3 mm) morgen halen bij de Karwei en de boel proberen door te meten.

[ Voor 61% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Een spanningszoeker is voor huisinstallaties :)

Autozekeringen kun je op twee manieren controleren:
- Visueel: kijk of het brugje is doorgebrand.
- Met een multimeter: gebruik de "doorpiep" stand om de zekering door te meten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
En begin eens met in het instructieboekje kijken, misschien wordt het dan al duidelijk welke zekering je zou moeten controleren​.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

MrVegeta schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:41:
De zekeringen zijn gevonden, maar het is nu te donker om nog lekker bezig te gaan dus ik ga morgen verder. Bedankt voor alle tips hier in ieder geval. Ik ben benieuwd of er simpelweg een zekering kapot is gegaan waardoor die rode kabel geen spanning geeft. Hoe heet zo'n apparaat die oplicht wanneer een zekering werkt? Dat maakt dit klusje waarschijnlijk een stuk makkelijker.

Een Spanningzoeker blijkbaar :)

Ik ga deze unit (Skandia spanningszoeker 60x3 mm) morgen halen bij de Karwei en de boel proberen door te meten.
http://www.tomacarparts.n...ngen/zekering-tester.html

Bij de Action hebben ze dit ook.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
donny007 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:51:
Een spanningszoeker is voor huisinstallaties :)

Autozekeringen kun je op twee manieren controleren:
- Visueel: kijk of het brugje is doorgebrand.
- Met een multimeter: gebruik de "doorpiep" stand om de zekering door te meten.
YouTube: HOW to check and replace blown car fuse dit lijkt toch heel aardig te gaan?
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

In de video wordt een spanningszoeker met aardingsdraad gebruikt.

De Skandia spanningszoeker waar jij net naar linkte is bedoeld voor 230v. In een 12v systeem (zonder referentie naar de aarde) gaat hij bijzonder weinig doen.

Maar wees getroost: dit kun je allemaal doen met de multimeter die je al hebt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat is een spanningzoeker voor 12V, die bestaan ook. Die van de karwei is voor 230V netspanning.

Maar als je het instructieboekje erbij pakt of online opzoekt dan weet je misschien al welke zekering het om gaat? Hoef je er maar één te controleren, beetje zinloos om daar extra materiaal voor aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:11:
[...]

Dat is een spanningzoeker voor 12V, die bestaan ook. Die van de karwei is voor 230V netspanning.

Maar als je het instructieboekje erbij pakt of online opzoekt dan weet je misschien al welke zekering het om gaat? Hoef je er maar één te controleren, beetje zinloos om daar extra materiaal voor aan te gaan schaffen.
Ach, die paar euro :) Donder het in de kist en het komt vast wel weer van pas. Thanks voor de pointer.

Dan doen we deze.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik kom net terug van de Gamma. Ik heb een spanningszoeker gekocht en ik heb de zekeringen gevonden, maar ik denk dat ik de spanningszoeker verkeerd gebruik. Ik heb dit model. Daar zit een kabel met een klip aan. Moet ik die klip vastmaken aan iets van ijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ja die clip moet aan de massa. Een ongelakt stuk metaal zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Pff. Waar vindt ik dat zo in de auto :p.

//edit. Gevonden.

Er zijn echt een heleboel zekeringen kapot :/ Die van de radio niet :p

[ Voor 55% gewijzigd door MrVegeta op 10-04-2017 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Het hoeft geen geweldig goede massa te zijn als het alleen om te meten is...

Bouten waarmee de gordels vastzitten? Deurvanger of bevestiging van de portieren?

Onder de motorkap zul je genoeg punten vinden trouwens (of je zet de klem op de minpool van de accu) maar ik neem aan dat het zekeringkastje in het dashboard zit, wel handig om daar in de buurt iets te zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:45:
Het hoeft geen geweldig goede massa te zijn als het alleen om te meten is...

Bouten waarmee de gordels vastzitten? Deurvanger of bevestiging van de portieren?

Onder de motorkap zul je genoeg punten vinden trouwens (of je zet de klem op de minpool van de accu) maar ik neem aan dat het zekeringkastje in het dashboard zit, wel handig om daar in de buurt iets te zoeken dan.
Iets te snel gevraagd. Ik heb wat zekeringen gemeten. Maar ik denk dat 1/3e van alle zekeringen het niet doen :/. Ik zal even een foto maken van het zekeringkastje. Misschien dat jullie kunnen zien welke ik zou moeten vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 10-04-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Heb je dan aan één kant van de zekering wel spanning, maar aan de andere kant niet? Dan is de zekering kapot.

Heb je helemaal geen spanning, ook niet voor de zekering? Dan zal de voeding waarschijnlijk op de een of andere manier geschakeld worden (je hebt wel het contact aan gezet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:51:
Heb je dan aan één kant van de zekering wel spanning, maar aan de andere kant niet? Dan is de zekering kapot.

Heb je helemaal geen spanning, ook niet voor de zekering? Dan zal de voeding waarschijnlijk op de een of andere manier geschakeld worden (je hebt wel het contact aan gezet?).
Nee :o. Ik zal zo nog even testen.

Ondertussen is hier een foto van het zekeringkastje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZpFhyjB.jpg

Heeft iemand toevallig een indicatie van welke er vervangen zou moeten worden?

//edit. Met het contact aan doet 1 zekering het niet. Namelijk de ST SIG. Even kijken of die ergens anders wordt genoemd :)

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 10-04-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ACC1 en ACC2 lijken me verdachten. ST Sig eventueel (mogelijk is dit de sigarettenaansteker, ook contactgeschakeld)?
MrVegeta schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:53:
//edit. Met het contact aan doet 1 zekering het niet. Namelijk de ST SIG. Even kijken of die ergens anders wordt genoemd :)
En hier meet je dus aan een kant wel spanning maar aan de andere niet? Dan is de zekering sowieso kapot. Probeer het eens met een nieuwe. ;)

[ Voor 117% gewijzigd door Xander op 10-04-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:59:
ACC1 en ACC2 lijken me verdachten
Hm. Die doen het wel. Alleen ST SIG doet het niet. Maar wat ik lees gaat dat meer over het starten van de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Maar je meet nu dus wel spanning aan beide kanten van de zekering? Dat aan 1 kant je lampje gaat branden wil niet zeggen dat de zekering goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
ACC1 en ACC2 lijken me verdachten. ST Sig eventueel (mogelijk is dit de sigarettenaansteker, ook contactgeschakeld)?

[...]

En hier meet je dus aan een kant wel spanning maar aan de andere niet? Dan is de zekering sowieso kapot. Probeer het eens met een nieuwe. ;)
Nee, bij deze meet ik bij beide kanten geen spanning, er gebeurd simpel weg niets. Had je toevallig jouw post geëdit na die van mij of had je al een vermoeden dat het wellicht de ST SIG kon zijn?

Ik heb net even geprobeerd de zekering er uit te krijgen, maar die dingen zitten muurvast zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:46
Afbeeldingslocatie: https://www.heuts.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/565x/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/Z/e/Zekeringtrekker_ATO__Mini.jpg

Zekeringtrekker erbij nemen? Mogelijk zit er eentje in je zekeringkast verstopt.

[ Voor 12% gewijzigd door brtk op 10-04-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Kak. Ik trek net de ST SIG zekering uit. Auto gaat niet meer aan. Zekering er in. Auto gaat wel aan (gelukkig). Dus die is ook het probleem niet :/

Voor de rest doen alle zekeringen het. Dan weet ik het ook niet meer waarom de rode kabel vanuit de auto naar de radio geen spanning levert. Op naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter

[...]

Omdat ik het te onlogisch vind dat alle zekeringen het wel doen, maar ik geen stroom heb. Heb ik opnieuw gemeten en bij ACC2 brandt het lampje alleen aan 1 kant. Dus ik ga die proberen te vervangen. Op naar de Gamma.

Ugh. Verkeerde zekeringen meegenomen. Heb de groten. Die passen niet. Goed, morgen dus conclusie van dit avontuur.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 10-04-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
De juiste zekering vervangen in de auto. Werkt allemaal als een zonnetje. Nu werkt een display in de auto ook weer die het voorheen niet deed. Bedankt allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
d:)b

Het kostte aan het begin van dit topic even wat moeite om je te overtuigen, maar mooi dat het nu opgelost is. ;)
MrVegeta schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:23:
[...]

De autoradio werkt. Waarom de zekering meten in de auto?

[...]

Waarom? De originele autoradio werkt prima. Het enige verschil is dat de geel/rood van de originele autoradio gecombineerd worden omdat rood geen spanning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:32:
d:)b

Het kostte aan het begin van dit topic even wat moeite om je te overtuigen, maar mooi dat het nu opgelost is. ;)

[...]
De gedachte kwam uit 2 ideeën. Namelijk dat de situatie al zo was toen we de auto kochten. Ik dacht niet dat die defect werd verkocht. Dat zou de garage toch wel hebben gefixed? Tweede gedachte was toen ik de radio in de stilo wilde installeren was er een soortgelijk probleem. Vandaar dat ik dacht het probleeml niet bij de zekering lag. Weer wat geleerd.

Pagina: 1