Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke videokaart en DDR?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Loes!
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-03-2023
Voor mijn studie werk ik veel met grote datasets (machine learning, data mining, etc..) en mijn huidige 5+ jaar oude Sony laptop doet dit allemaal wel heel erg traag. Nu raadde mijn professor laatst een gaming laptop met een NVIDIA videokaart een minimaal DDR5 aan, maar na wat zoeken op Tweakers kom ik alleen laptops tegen met DDR4 of lager. Wel zie ik op de website van HP vaak "NVIDIA® GeForce® GTX 1050 (2 GB GDDR5 gereserveerd)" of iets dergelijks staan. Wat betekent dit?

Omdat ik liever niet veel meer dan 1000 euro wil uitgeven en een 15.6 inch scherm wil (handiger om af en toe mee te nemen), heb ik nu (onder andere) de volgende laptops gevonden:

HP Pavilion 15-bc210nd
HP Pavilion 15-bc235nd

Zijn deze ook geschikt voor intensief GPU gebruik? En hoe zit het met programma's die alleen CPU gebruiken? Kan ik dan beter voor de tweede gaan met de i7 processor (ipv. i5)? Of maakt dit niet veel uit? En waar moet ik nog meer opletten?

Alle reacties

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Nu raadde mijn professor....
Zit je op 1 van de 3 TU's in Nederland? (TU Delft, TU Eindhoven en/of TU Twente
Via de universiteit kan je met korting een van hun laptops kopen.

Met een i7 en een GTX 1050 zit je wel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door MedionAkoya op 09-04-2017 13:00 ]

Trein?

• Loes!
@MedionAkoya Ik zit helaas niet op een TU... Korting was wel leuk geweest. :) Ik zag op dit forum wel iets over korting op HPs voor studenten, maar daar heb ik nog niet goed naar gekeken.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Loes! schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:02:
@MedionAkoya Ik zit helaas niet op een TU... Korting was wel leuk geweest. :) Ik zag op dit forum wel iets over korting op HPs voor studenten, maar daar heb ik nog niet goed naar gekeken.
Ik zou zeker vandaag naar kijken. Want vandaag is er nog 10% korting op hp.nl, misschien is er morgen weer een nieuwe actie. :X

Trein?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Deze laptop heeft de beste papieren voor intensief CPU gebruik. Veel sterker dan deze processor zal je niet vinden in laptops.

GDDR5 geheugen bestaat al een hele tijd, de afgelopen zoveel generaties AMD en Nvidia kaarten bedienen zich ermee. Binnen je budget is een GTX 1050 de beste laptop kaart die kan je nemen.

• Loes!
@MedionAkoya Hmm, snel beslissen is niet echt mijn sterkste punt. Nu ik ingelogd ben bij HP zie ik inderdaad dat ik nog 10 uur heb voor de 10% lentekorting. Maar op kortingscode.nl staat een 10%-kortingscode die tot 16 april geldig is. Dus misschien is het een verkooptruc? Ik neig nu naar de HP Pavilion 15-bc235nd voor 972 euro (met korting), maar ik heb nog lang niet alle laptops bekeken of reviews gelezen...

• Loes!
@CMD-Snake Bedankt voor je reactie! Misschien moet ik die toch maar gewoon doen..

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Loes! schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:37:
@MedionAkoya Hmm, snel beslissen is niet echt mijn sterkste punt. Nu ik ingelogd ben bij HP zie ik inderdaad dat ik nog 10 uur heb voor de 10% lentekorting. Maar op kortingscode.nl staat een 10%-kortingscode die tot 16 april geldig is. Dus misschien is het een verkooptruc? Ik neig nu naar de HP Pavilion 15-bc235nd voor 972 euro (met korting), maar ik heb nog lang niet alle laptops bekeken of reviews gelezen...
Zijn ze te combineren?

Star Citizen Referral Code

• Loes!
@Metaalhoofd De code op kortingscode.nl blijkt niet te werken bij mij. De lente-kortingscode werkt wel, maar dan moet ik wel vandaag nog bestellen denk ik. Combineren is sowieso niet mogelijk, want je kan maar 1 code invullen.

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
Die ddr4 en lager die je vind zijn ram voor de processor, de gddr5 is ram voor de gpu.

• Loes!
Aha, weer wat geleerd. ;)

Ik heb inmiddels de bc235nd gekocht en ik heb tot nu toe niks te klagen.
Pagina: 1