Voor mijn studie werk ik veel met grote datasets (machine learning, data mining, etc..) en mijn huidige 5+ jaar oude Sony laptop doet dit allemaal wel heel erg traag. Nu raadde mijn professor laatst een gaming laptop met een NVIDIA videokaart een minimaal DDR5 aan, maar na wat zoeken op Tweakers kom ik alleen laptops tegen met DDR4 of lager. Wel zie ik op de website van HP vaak "NVIDIA® GeForce® GTX 1050 (2 GB GDDR5 gereserveerd)" of iets dergelijks staan. Wat betekent dit?
Omdat ik liever niet veel meer dan 1000 euro wil uitgeven en een 15.6 inch scherm wil (handiger om af en toe mee te nemen), heb ik nu (onder andere) de volgende laptops gevonden:
HP Pavilion 15-bc210nd
HP Pavilion 15-bc235nd
Zijn deze ook geschikt voor intensief GPU gebruik? En hoe zit het met programma's die alleen CPU gebruiken? Kan ik dan beter voor de tweede gaan met de i7 processor (ipv. i5)? Of maakt dit niet veel uit? En waar moet ik nog meer opletten?
Omdat ik liever niet veel meer dan 1000 euro wil uitgeven en een 15.6 inch scherm wil (handiger om af en toe mee te nemen), heb ik nu (onder andere) de volgende laptops gevonden:
HP Pavilion 15-bc210nd
HP Pavilion 15-bc235nd
Zijn deze ook geschikt voor intensief GPU gebruik? En hoe zit het met programma's die alleen CPU gebruiken? Kan ik dan beter voor de tweede gaan met de i7 processor (ipv. i5)? Of maakt dit niet veel uit? En waar moet ik nog meer opletten?