• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:53
Ik zoek een?
Powerbank met zonnepaneel / zonnecellen.

Wat is je budget?
Tot een 100,-.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Smartphone opladen,en een enkele keer een simpele tablet

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al diverse merken gevonden, maar nergens echt een goede review. Bij Conrad hebben ze een aantal merken/modellen, en bij batts.nl.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand hier uitgebreid ervaring mee, voor onderweg, op reis, etc
Ik begrijp dat je met zonnecellen meer geduld moet hebben qua laden misschien, maar dat is geen probleem.
Wat is de "houdbaarheid" van een lading?.

Live from Denmark

Verwijderd

Je hebt een serieus zonnepaneel nodig om een beetje smartphone te laden, niet zo'n ding dat 'op' de powerbank zit (daar heb je echt helemaal niets aan), maar iets dat je kunt uitklappen. Je zou naar de producten van goal-zero kunnen kijken. Ik heb zelf goede ervaringen met de Nomad 7 + Guide 10, om een smartphone (Blackberry, met veel kleinere accu dan hedendaagse smartphones...) en hoofdlampjes etc opgeladen te houden. In de felle Franse zon ging dat goed. Hier in Nederland zou ik er niet teveel van verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://www.urbanoutback.com.au/assets/images/Guide10%205.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2017 12:44 ]

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:53
Die had ik ook gezien, leek mij een hele goede.
Hier zit geen accu in begrijp ik van je?

Live from Denmark

Verwijderd

Nee, de Guide 10 is een lader voor AA en AAA (NiMh) batterijen. Die lader kun je ook als powerbank (USB) gebruiken (met Eneloops ongeveer 2200mAh). In 8 uur volle zon kon ik die makkelijk opladen, en vervolgens de batterijen gebruiken om m'n telefoon op te laden of voor m'n hoofdlamp.

Op het zonnepaneel zit ook een usb aansluiting om rechtstreeks bijvoorbeeld je telefoon op te laden, maar ik weet niet of daar genoeg stroom uit komt voor moderne telefoons. Die Nomad 7 levert in optimale condities 7 Watt, dus dat is zelfs meer dan 1 Ampere op 5 Volt. Maar beter gebruik je dus de Guide 10 als 'tussenstation', die is gemaakt om efficient door het zonnepaneel geladen te worden.

Ik ben tevreden over de combinatie Nomad 7, Guide 10 en Eneloop AA's. Je moet er alleen niet teveel van verwachten en alleen voor sporadisch gebruik van je telefoon. Voor een lampje / MP3 speler etc. is het wel ideaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2017 13:35 ]

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
Kijk ook eens rond op de chinese webshops.
Vergelijkbare producten zijn daar ook verkrijgbaar.

Bijvoorbeeld:
http://www.banggood.com/search/powerbank-solar.html

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-11 07:54
voor een Nederlands model kijk bij WakaWaka ... kost wat meer, maar je hebt wel garantie en waterdichtheid etc.
Pagina: 1