Nieuwe keuken - afzuigkappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:13
Hallo,

Voor ons nieuwbouwproject hebben we een keuken uitgezocht.
Over alle componenten zijn we er uit alleen de afzuiging roept nog wat vraagtekens op. We gaan namelijk voor een eiland opstelling (met inductie) en willen geen afzuigkap in het zicht hebben. Dat betekend dat je dus of een plafondunit neemt of een afzuiging in het werkblad. Een ander belangrijk punt is dat ik me vrij snel stoor aan het geluid van afzuiging, dus liefst zo stil mogelijk.

Bij een bepaalde keukenboer wordt nogal stellig gezegd dat een plafondunit icm inductie niet gaat werken vanwege de beperkte luchtstroming. Zij stellen daarom een Bora voor. Dat werkt inderdaad wel mooi, maar dan gaat het om een recirculatie systeem en daar twijfel ik dan weer over vanwege de gevolgen voor de luchtkwaliteit en de dure filters die je moet vervangen. Voordeel is natuurlijk wel dat je geen warme lucht naar buiten pompt wat dan weer goed is voor je energieverbruik.

De offerte die ik nu heb liggen is voor een dunne plafondunit met een afzuigmotor buiten op het platte dak (die zit er recht boven, dus gaat het om een zeer korte afvoerpijp). Dit is echter nogal prijzig (koofombouw+afzuigkap+dakdoorvoer+dakmotor).

Om mijn vragen samen te vatten:
1. Hoe zijn de ervaringen met een plafondunit icm inductie (ruimte tussen kookplaat en afzuiging 1600mm);
2. Hoe bevalt een recirculatie unit (hetzij in het plafond hetzij in het werkblad) met het oog op luchtkwaliteit en energie verbruik
3. Zijn er meer mensen met een afzuigmotor buiten op het dak en hoe bevalt dat?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden _/-\o_ .

Anman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57

Saven

Administrator

Sowieso lucht uit het huis blazen en niks met filters doen. Dat werkt namelijk een stuk minder goed (natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de kwaliteit/prijs) en vervangen is inderdaad ruk.

Dat is iig het enige wat ik er over kan zeggen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:47
In onze zoektocht naar een keuken heb ik hier een behoorlijke studie van gemaakt. Ik heb advies ingewonnen bij 10+ keukenzaken, diverse fabrikanten gebeld, en een aantal proefopstellingen bekeken. Uiteindelijk is mijn conclusie:
- Beste afzuiging is afzuiging boven je kookplaat (niet een plafondunit, maar zo'n ding wat er direct boven hangt). Beste alternatief is wat mij betreft de werkbladafzuiging (mits je een goede hebt)
- Naar buiten of naar binnen? We hadden initieel een afzuigkanaal naar buiten besteld, maar dit toch laten vervallen. Naar buiten werkt enkel goed als je een kort kanaal hebt met een sterke motor. We hebben daarom voor recirculatie gekozen, maar wel met plasmafilter. Juist dat laatste maakt wel echt een groot verschil. Je moet daarbij wel accepteren dat die afzuiging nog iets langer naloopt na het koken, maar daarmee zijn wel alle geuren echt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:32
Wij hebben een Bora Basic, maar wel eentje die met een zeer kort stukje buis naar buiten blaast. Bevalt uitstekend, als we nu opnieuw moeten kiezen zouden we direct weer dezelfde keuze maken.

Meerprijs voor de BFIA (koppelbare zones, energie efficiënte motor voor afzuiging) vonden wij te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 21:27
Idd zoals hierboven beschreven Bora Basic is een super systeem (familie lid heeft deze icm inductie)
Ikzelf heb een downdraft van Franke aangeschaft, erg fijn systeem.
Bij beide wel aan te raden om de buis naar buiten te brengen, ook mogelijk door de filter om de lucht door de keukenkastjes de ruimte in te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bora classic hier met de 'dure' filters.

Werkt perfect, geen gekke geuren in huis.

Filter geeft om de 150 uur aan dat ie moet vervangen worden, wat eigelijk BS is.

1) we hebben een filter die 400 uur zou moeten meegaan (software herkent dit niet...)
2) uren is niet wat telt, als je 400 uur spaghettie kookt zijn je filters als nieuw, kook je 400 uur stinkende vis...

Vanwaar ben je? Ik ben nog een 2tal weken in Belgie (20 min van Maastricht), moest je willen komen kijken hoe het werkt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wellicht nog iets om rekening mee te houden: Als je nieuwbouwhuis balans/WTW ventilatie heeft is het niet aan te raden om met een afzuigkap lucht naar buiten af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:47
Op zich nog wel de moeite waard om deze website te bezoeken om een idee te krijgen van en degelijke recirculatie oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb al een tijdje tot volle tevredenheid een siemens afzuiging die uit het werkblad achter de kookplaat komt. De lucht gaat door een koolstoffilter en wordt de kamer weer ingeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44

NeHoX

Gamer + PV

Iemand nog aanbevelingen betreffende een plafond afzuigkap met afstandbediening en geringe inbouwhoogte.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888777

Inductie is niet anders voor je afzuiging dan welk ander systeem hoor..... de keukenverkoper die met dit soort onzin komt kan je beter vermijden. De beste variant is die boven je kookplaat met liefst een flinke overhang. Esthetisch is het vaak mooier om tegen het plafond te gaan alleen dan moet je al snel een standje hoger gaan en langer laten draaien.

En met afzuiging is het allemaal relatief. Als je simpele dingen warm maakt of wat groente in water laat koken dan is de geur allemaal niet zo spannend. Als je met een grill/grillpan vlees gaat klaarmaken of met hoge temperaturen gaat wokken dan wordt het allemaal wat anders. Recirculatie en randafzuiging zijn dan vaak niet echt voldoende en de afzuiging naar buiten is dan vele malen beter.

Warmteverlies wordt vaak erg overdreven, natuurlijk is er wat. net zoals dat er is bij jje (gebalanceerde) ventilatiesysteem. Alleen is hier de gebruiksduur meestal beperkt en bij een goede plaatsing is het ook maar helemaal de vraag hoeveel warmte er nu echt naar buiten gaat. Plaatsing van je kookgedeelte bij een raam of ventilatierooster dat tijdelijk de aanvoer van buitenlucht regelt is altijd al aan te bevelen om een fatsoenlijke luchtstroom te krijgen zodat je kookdamp en rook ook echt naar buiten gaat.

En hoe je keuken/kamer eruit ziet maakt ook nogal een verschil. Dichte keuken maakt het leven met recirculatie wat makkelijker dan een kookeiland in het midden van je huis net naast je woonkamer.

Voor een plafondafzuiging met AB heb ik goede ervaring met ABK-innovent en Novy.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 10-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:03

timovd

Voorsprong door techniek

Bigs schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:41:
Wellicht nog iets om rekening mee te houden: Als je nieuwbouwhuis balans/WTW ventilatie heeft is het niet aan te raden om met een afzuigkap lucht naar buiten af te voeren.
Waarom niet? En zou je die dan op het bestaande (actieve) ventilatiekanaal moeten aansluiten?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb een BORA classic die met circulatie werkt, wegens een open haard was het niet mogelijk naar buiten te blazen ..
Was het wel mogelijk geweest hadden we een probleem gehad waar exact de uitlaat te positioneren, aangezien de lucht naar beneden gaat en je die meestal niet ook laag onder de keuken wilt hebben uittreden (waar evt ook ramen zitten en je dan die lucht alsnog naar binnen krijgt, of in ons geval een terras) zou je die dan alsnog naar boven moeten leiden (en we wilden nu juist niet dat alles zichtbaar hebben).

De filters werken echter prima, worden gewoon schoongemaakt in de afwasmaschine, wel moeten ze ongeveer eenmaal per anderhalf tot twee jaar vernieuwd worden (ik vermoed dat 2 jaar prima te doen is, we hebben nu de keuken iets meer dan een jaar in gebruik)...

Que geluid, stil is hij niet, maar veder is het een perfect systeem, aangezien de koklucht direkt in het blad zelf gezogen wordt sta je niet half in de kooklucht

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 10-04-2017 15:41 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15
Oilman schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:58:
Wij hebben een Bora Basic, maar wel eentje die met een zeer kort stukje buis naar buiten blaast. Bevalt uitstekend, als we nu opnieuw moeten kiezen zouden we direct weer dezelfde keuze maken.

Meerprijs voor de BFIA (koppelbare zones, energie efficiënte motor voor afzuiging) vonden wij te hoog.
Stomme vraag wellicht. Maar waar moet ik ongeveer op rekenen voor zo'n Bora basic? Vind hem prachtig maar heb geen idee hoeveel duurder het is dan een losse inductieplaat en reguliere afzuiging...

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Maverick schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:58:
[...]

Stomme vraag wellicht. Maar waar moet ik ongeveer op rekenen voor zo'n Bora basic? Vind hem prachtig maar heb geen idee hoeveel duurder het is dan een losse inductieplaat en reguliere afzuiging...
toen ik hem kocht (ruim twee jaar terug) stond hij met iets van €2750 op de rekening, wel in duitsland besteld en geleverd/installeerd .

Is natuurlijk wel duurder dan gewoon twee losse elementen, zelfs van A-merken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Anoniem: 888777 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:06:
Inductie is niet anders voor je afzuiging dan welk ander systeem hoor..... de keukenverkoper die met dit soort onzin komt kan je beter vermijden.
Ik kan me voorstellen dat inducite minder luchtverplaatsing heeft dan open vuur/gas en de afzuiging daarom een standje hoger gezet moet worden.
timovd schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:22:
[...]

Waarom niet? En zou je die dan op het bestaande (actieve) ventilatiekanaal moeten aansluiten?
Bij mijn verkoopmap staat dat een motorloze afzuigkap op de ventilatiekanaal aangeraden wordt. Maar dat komt omdat wij een gebalanceerd WTW-systeem hebben.
Als je lucht naar buiten blaast met de afzuigkap, dan raakt het wtw-systeem in onbalans. De lucht wordt niet aangevuld en zo omdat er simpelweg geen ventilatie openingen in huis zijn of zo. (maar er wordt dan ook aangeraden om de ramen niet te openen e.d. )
Dit is al helemaal achterhaald. Zo snel raakt het systeem niet ontregeld.

Maar ik ben zelf sowieso geen fan van zo'n systeem* en heb er spijt van dat we dus wel een motorloze afzuigkap op de ventilatiekanaal hebben aangesloten. Dat is na 10 jaar toch wel vettig geworden... En dat kanaal kan je nooit schoonmaken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888777

kmf schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:30:
[...]Ik kan me voorstellen dat inducite minder luchtverplaatsing heeft dan open vuur/gas en de afzuiging daarom een standje hoger gezet moet worden.
Ik kan me zoveel voorstellen... maar dat betekend niet dat het waar is :-).
Er is geen significant verschil.

Net zoals het ontregelen van je ventilatiesysteem. Gewoon een keukenraam open, afzuiging naar buiten en als je klaar bent met koken (op een gemiddelde dag 15-30min) de zaak weer uit en er is helemaal niets aan de hand.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 17-07-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Wij hebben (nu 2 jaar) ook een nieuwbouwwoning gekocht. Ik ga zo nog even kijken of ik de plafond-unit op foto heb en dan plaats ik deze hier. (EDIT gevonden)

Afzuigkap

Wij zijn uitermate tevreden met de afzuigkap. Maakt niet veel herrie (motor zit in de bijkeuken en voert af naar het dak) Pas op de hoogste stand is de afzuigkap te horen. Standen 1 en 2 hoor je nagenoeg niet.

motor afzuigkap

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-06 15:22
Gri77ie schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:52:
Wij hebben (nu 2 jaar) ook een nieuwbouwwoning gekocht. Ik ga zo nog even kijken of ik de plafond-unit op foto heb en dan plaats ik deze hier. (EDIT gevonden)

[afbeelding]

Wij zijn uitermate tevreden met de afzuigkap. Maakt niet veel herrie (motor zit in de bijkeuken en voert af naar het dak) Pas op de hoogste stand is de afzuigkap te horen. Standen 1 en 2 hoor je nagenoeg niet.

[afbeelding]
Ziet er netjes uit dit, even opslaan.

Wij overwegen dezelfde methode, alleen in de berging door de muur voeren ipv via dak. Maar inderdaad ook daar de motor plaatsen.

Welke hoogte heb je trouwens aangehouden? Het lijkt een vrij "dik" plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Bakkenist schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:56:
[...]

Ziet er netjes uit dit, even opslaan.

Wij overwegen dezelfde methode, alleen in de berging door de muur voeren ipv via dak. Maar inderdaad ook daar de motor plaatsen.

Welke hoogte heb je trouwens aangehouden? Het lijkt een vrij "dik" plafond.
Plafond zelf zit op 2.65 mtr. Verlaagde plafond zit op 2.35. Dus 30 cm. Dit hadden we nodig ivm de hoogte van de afvoerbuis en aansluiting op afzuigkap. Moet wel zeggen dat het krapper had gekund. Maar dat is achteraf. Er zou ongeveer 7.5 a 10 cm af kunnen. Dus dan kom je op 20 cm uit.

Afvoer gaat hier eerst door de muur. Dan de garage in. Daarna door het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anman schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:28:
Voordeel is natuurlijk wel dat je geen warme lucht naar buiten pompt wat dan weer goed is voor je energieverbruik.
Hoe goed is je isolatie? Wij hebben een standaard nieuwbouwwoning en stoken ongeveer 4 maanden. Die andere 8 maanden zijn we die warmte juist liever kwijt dan rijk.

Wij hebben trouwens de keuze gemaakt voor direct afvoer omdat onze afzuigkap de afvoercapaciteit bijna gehalveerd bij hercirculatie. Nu voldoet standje 2 (van de 5) bij normaal gebruik, bij hercirculatie hadden hem vaker op een hogere stand moeten zetten en dus meer lawaai. De overcapaciteit kunnen we gebruiken wanneer er bijvoorbeeld iets aanbrand of bij gourmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:09
Je vraagt om recirculatie en inductie, maar is er geen optie om op 80cm direct naar buiten te breken?

Hier een Bora Basic (De BIA, deze: https://www.bora.com/nl/b...eldafzuiging-luchtafvoer/) sinds 12 mei in gebruik. We kwamen van een Siemens gaskookplaat en zijn overstag gegaan van de looks & geluidsreductie van de Bora. Daarnaast stootte ik ca. 3x per week mijn hoofd aan de ombouw van de toendertijd nog landelijke keuken.

In de verbouwing van de keuken hebben we twee routes uitgewerkt om de afgezogen lucht de buitenwereld in te helpen:
1. Direct naar buiten mbv. 150mm sparing
2. Met een bochtconstructie via de spouwmuur/rechthoekige trace naar kopse kant woning.
Uiteindelijk vanwege resonantiegevolgen van route 2 gekozen voor de directe sparing. Resultaat: op stand 1 48db, gemeten op 50cm afstand, en op stand Power 68db max.

De stap naar inductie vonden we lastig, maar zijn daar intussen aan gewend. De BORA past perfect in de strak/moderne keuken. We hebben hem in het composiet werkblad laten verzinken wat gewoonweg top uitziet.
Ook qua onderhoud erg prettig, het rooster en het filter kan in de vaatwasser waardoor het allemaal fris en zuiver blijft. Voor mij niks anders meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-06 15:33
Anoniem: 888777 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Ik kan me zoveel voorstellen... maar dat betekend niet dat het waar is :-).
Er is geen significant verschil.
Is er ergens een onderzoekje te vinden mbt de stuwing naar de afzuigkap met gas/inductie? Of heb je het misschien zelf getest. Heb namelijk meerdere keren van winkels gehoord dat het wel uitmaakt.

Qua uiterlijk wilden we namelijk een plafondunit en geen lelijke toeter boven het eiland. Doordat in de keuken openslaande deuren zitten en deze vaak open zijn is het lastig om de 1.5 meter van kookplaat naar afzuigkap te overbruggen door de "zijwind". Zodoende lijkt een systeem als Bora ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Wij hebben onderstaande plafondunit met externe motor

https://www.inbouw.nl/cp8890.html

Doet in de hoogste stand 800m3/u

Dan blijft je servetje aan de afzuigkap hangen... 8)
Wij hebben geen problemen met luchtjes in de woning. Ook niet als de tuindeuren openstaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Gri77ie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:03:
Wij hebben onderstaande plafondunit met externe motor

https://www.inbouw.nl/cp8890.html

Wij hebben geen problemen met luchtjes in de woning. Ook niet als de tuindeuren openstaan !
Kijk! icm inductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Jup !

https://www.keukenloods.n...Lvj7NmAldUCFUI_GwodU7oKyg

Deze, bevalt erg goed.

uiteindelijke resultaat:
Keuken1

Let niet op de rommel... 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Gri77ie op 19-07-2017 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:20
Wij zijn momenteel een nieuwbouwwoning aan het bouwen (in eigen beheer). In eerste instantie viel onze keuze op een plafondunit (Novy schijnt een van de betere te zijn). Echter kiezen wij nu ook voor een Bora Basic, wel met afzuiging naar buiten.

Hoever ben je met het bouwen van de woning? Bij mij was het oorspronkelijk ook een optie om een pijp van de kookplaat naar beneden, via de betonvloer naar de gevel en daar naar buiten te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Gri77ie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Jup !

https://www.keukenloods.n...Lvj7NmAldUCFUI_GwodU7oKyg

Deze, bevalt erg goed.

uiteindelijke resultaat:
[afbeelding]

Let niet op de rommel... 8)
Ziet er strak uit. Door de koof voor de unit zijn mooi spotjes in te bouwen. maar je hebt wel weer meer werk/kosten om dit te maken. Met een Bora systeem ben je meteen klaar. Alleen die koolstoffilters zijn natuurlijk flink aan de prijs.

De keuze wordt er niet makkelijker op.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijskebab
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-03 13:20
dewil1990 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:16:
Wij zijn momenteel een nieuwbouwwoning aan het bouwen (in eigen beheer). In eerste instantie viel onze keuze op een plafondunit (Novy schijnt een van de betere te zijn). Echter kiezen wij nu ook voor een Bora Basic, wel met afzuiging naar buiten.

Hoever ben je met het bouwen van de woning? Bij mij was het oorspronkelijk ook een optie om een pijp van de kookplaat naar beneden, via de betonvloer naar de gevel en daar naar buiten te leggen.
Heb je de afzuiging uiteindelijk via de vloer naar buiten gelegd? Zo ja, wat zijn je ervaringen en hoe groot is de totale lengte van de afzuigbuis? Onze keukenleverancier adviseert om recirculatie te doen i.p.v. via de kruipruimte naar buiten (recirculatie lijkt me verschrikkelijk dus ik wil hier eigenlijk niet in meegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
Bora ziet er strak uit, maar als je als Belg af en toe je frieten wil bakken, dan gaat dit toch niet lukken.

Als je kijkt naar goede inbouwplafondunits, dan zijn er eigenlijk 2 namen die er boven uit steken.
Novy en Ventura in al hun varianten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 17:01
Matthijskebab schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:48:
[...]

Heb je de afzuiging uiteindelijk via de vloer naar buiten gelegd? Zo ja, wat zijn je ervaringen en hoe groot is de totale lengte van de afzuigbuis? Onze keukenleverancier adviseert om recirculatie te doen i.p.v. via de kruipruimte naar buiten (recirculatie lijkt me verschrikkelijk dus ik wil hier eigenlijk niet in meegaan).
In mijn vorige appartement heb ik een plafondunit obv recirculatie van Novy gehad. Keuken en woonkamer was 1 geheel en heb daarmee nooit vervelende kookluchtjes ervaren. Bij de aanschaf van een nieuwe keuken zou ik dit systeem ook zo weer laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:42
Gri77ie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:03:

Als je servetje pas op de hoogste stand aan de kap blijft hangen vind ik dat niet echt een goede score. Dat doet hij hier op stand 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
Ik kan Miele aanraden vanwege de roosters die solide zijn en in de vaatwasser kunnen. Van binnen is de afwerking ook erg goed, geen scherpe randen of contact met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

leecher schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:20:
[...]

Als je servetje pas op de hoogste stand aan de kap blijft hangen vind ik dat niet echt een goede score. Dat doet hij hier op stand 1.
dat hangt van de kwaliteit van het servetje af.... ook in stand 1 is de afzuiging prima in orde... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Wij zijn momenteel ook rond aan het kijken voor de keuken. Opstelling is een kastenwand met een eiland. Een bak boven het eiland plaatsen vinden we maar niets dus zijn we op zoek naar een alternatief.
Een Bora is wel leuk om te zien in de showrooms maar ik ben niet overtuigd tot nu toe.
Wij gaan waarschijnlijk voor de Novy Mood:

http://www.vertommen.com/images/Novy-Mood-dampkap.JPG

Het is geen goedkope dampkap maar het ziet er leuk uit en past perfect in de stijl. Zeker gezien we overal spotjes hebben en dit als enige hang accessoire een eyecatcher zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

Reinier

\o/

leecher schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:20:
[...]

Ik snapte hier niks van omdat ik dacht dat het over een servertje ging. Tweakers he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 08:45
Hoe is het met geluid met een 800 kuub motor in zo'n doos ergens weggebouwd? Geluid dan via afzuigpanneel in plafond niet storend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-06 17:29
Zeer tevreden met een zeer stille siemens LF91BB552 icm een plasmamade recirculatiefilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:20
Matthijskebab schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:48:
[...]

Bij ons komt de kookplaat nagenoeg tegen een buitenmuur te zitten (haaks op de muur, op een schiereiland als het ware). Het afvoerkanaal wordt weggewerkt in het schiereiland via een vrij platte buis achter de bovenste lade als ik mij niet vergis. Vervolgens een gat in de gevel. Het kanaal is daarom vrij kort.

Ervaring heb ik nog niet, de keuken wordt pas in januari geplaatst ;).
Pagina: 1