Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-01-2024
Mijn vraag

ik heb 2 dagen geleden windows 10 op mijn HDD geinstalleerd en als ik cs go speel dan sluit tie zichzelf na 15 minuten af, of met google chrome dan crash google chrome en noem maar op en ik weet niet wat ik hier aan kan doen.

en ik heb ook een bsod gekregen met:

1X MEMORY_MANAGEMENT
3X SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED

en daarbij kwam ntoskrnl.exe er mee te maken.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

ASUS A88X-PLUS
AMD A8-7600 - Boxed
Asus Radeon R7 360 - OC - 2GB GDDR5
Crucial Ballistix Sport - DDR3-1600 - 8GB (2X4 GB)
Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB
Scythe Mugen 4 - PCGH Edition
be quiet! System Power B8 - 550W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
vanalles eigenlijk,

Beste antwoord (via TwanL op 16-04-2017 00:54)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Windows is helemaal niet zo raar. Je hebt geheugen gekocht met - van de reguliere JEDEC DDR3 standaard - afwijkende specs/timings en hebt nagelaten handmatig die timings in te stellen, of een feature van je moederbord om het automatisch voor je te doen - DOCP dus - aan te zetten. Dan is het niet raar dat het geheugen niet zoals bedoeld gedraagt :o

Het gaat hier vrijwel zeker om afwijkende (hogere) voltage, waarschijnlijk hebben de DIMMs 1.65V nodig om op DDR3-1600 settings te draaien. Zonder XMP/DOCP/EOCP doet je moederbord 1.5V en dan kunnen modules als dit hooguit op DDR3-1333 stabiel draaien. Ik beschouw dit trouwens als overclockte DIMMs, iedere reclameuiting van performance op non-standaard, hogere voltages zie ik als misleiding. Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening.

Dit is iig een ouderwets geheugenprobleem, dus hoort het in Processors, Moederborden en Geheugen. Ik verplaats even :)

Move OH -> PMG

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 11-04-2017 14:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-01 05:20

UltiemePCNerd

Banaan.

Run eens een paar passes van MemTest.
Als je de SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED BSOD krijgt, zegt het scherm nog iets anders na de foutcode? (zoals een filename)?

[ Voor 64% gewijzigd door UltiemePCNerd op 09-04-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanL
Bsod
1 MEMORY_MANAGEMENT || ntoskrnl.exe+16bf70
2 SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED || ntoskrnl.exe+63c9e
3 SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED || ntoskrnl.exe+63c9e
4 SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED || FLTMGR.SYS+7c30
5 CRITICAL_STRUCTURE_CORRUPTION || ntoskrnl.exe+16bf70

Memtest:

Test: 6 Addr: 18d912438 Expected: 00000400 Actual: 00000401 CPU: 0

en dat krijg ik 8 keer

[ Voor 60% gewijzigd door TwanL op 09-04-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dat lijkt op geheugencorruptie. Als je een second opinion wilt kun je ook nog eens de Windows Meory Diagnostic draaien.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanL
het is opgelost, op een forum stond dat ik mijn docp in mijn bios moest aanzetten en dat heeft het gewerkt, soms is windows zo raar, maar toch bedankt voor alle hulp.

Groetjes Twan Luttik

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Windows is helemaal niet zo raar. Je hebt geheugen gekocht met - van de reguliere JEDEC DDR3 standaard - afwijkende specs/timings en hebt nagelaten handmatig die timings in te stellen, of een feature van je moederbord om het automatisch voor je te doen - DOCP dus - aan te zetten. Dan is het niet raar dat het geheugen niet zoals bedoeld gedraagt :o

Het gaat hier vrijwel zeker om afwijkende (hogere) voltage, waarschijnlijk hebben de DIMMs 1.65V nodig om op DDR3-1600 settings te draaien. Zonder XMP/DOCP/EOCP doet je moederbord 1.5V en dan kunnen modules als dit hooguit op DDR3-1333 stabiel draaien. Ik beschouw dit trouwens als overclockte DIMMs, iedere reclameuiting van performance op non-standaard, hogere voltages zie ik als misleiding. Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening.

Dit is iig een ouderwets geheugenprobleem, dus hoort het in Processors, Moederborden en Geheugen. Ik verplaats even :)

Move OH -> PMG

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 11-04-2017 14:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1