Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerika_lover
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-08-2021
Wat is een redelijke termijn als gewenningstijd voor een nieuwe baan ?

Afgelopen week ben ik gestart bij een nieuwe werkgever. Hiervoor heb ik 9 jaar bij organisatie gezeten met een informele sfeer en een marktspecifiek eigen softwaresysteem. Doordat bij deze werkgever steeds meer werk verdween had ik de afgelopen 2 jaren geen volledige jaartaak meer aan mijn eigen werkzaamheden. Dit heb ik ingevuld met waarnemen/bijstaan van collega's. Gezien er nog meer werk zou gaan verdwijnen en ik gelet op het afspiegelingsbeginsel de sjaak zou in het geval er een ontslagronde zou plaatsvinden heb ik zodoende op voordracht van een oud werknemer een baan geaccepteerd bij een nieuwe werkgever. Mijn oude werkgever heeft altijd ontkend dat er mensen op mijn afdeling uit zouden moeten.

Probleem in deze is dat ik behoorlijke heimwee heb naar mijn oude job en begin te twijfelen of ik de juiste keuze gemaakt heb. Problemen waar ik tegen aan stuit:
- onder de knie krijgen van nieuwe softwaresysteem SAP (niet echt gebruiksvriendelijk)
- van informele naar formele organisatie
- kleine kantoortuinen max 8 man > grote kantoortuin 40 man
- voldoen aan verwachtingspatroon (mijn oud-collega heeft mij enorm op zitten hemelen)
- taakomschrijving werkzaamheden is vooralsnog niet wat voorgespiegeld is tijdens de gesprekken

Mijn laatste switch van werkgever is al flink wat jaartjes geleden maar kan mij niet meer voor de geest halen dat ik daar toen zo ondersteboven van was. Veel last van stress/spanning in het lichaam. Afgelopen vrijdag ook al zeer vroeg naar bed gegaan, ik heb bijna 12 uur geslapen.

Van familie/vrienden hoor ik dat het te vroeg is om nu al een oordeel te vellen over de nieuwe job en dat ik nog even door de bittere pil heen moet van de eerste weken. Ze geven aan dat je pas na een 3 maanden echt kunt aangeven of je er goed aan hebt gedaan.

Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Na 9 jaar zit je in een vast patroon met mensen die je beter kent dan je denkt.

Ik zou het dus wel goed te tijd geven voordat je een andere optie overweegd. Kijk het eens minimaal een maand aan. Hoelang is je proeftijd?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerika_lover
Heb een jaarcontract met een proeftijd van 1 maand. Tussentijds opzeggen van het jaarcontract is mogelijk voor beide partijen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn tegen einde maand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geleerd altijd mijn gevoel te volgen en niet meer weg te rationeren wat niet goed voelt. Je gevoel heeft bijna altijd gelijk. Te lang hier tegen in gaan is DE reden dat er zoveel mensen in ons landje burnout raken. Succes met luisteren naar je zelf. Volg je hart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Wat lijkt je zelf een realistische tijd om te wennen? En heb je dit ook op je nieuwe werk besproken?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Wat familie en vrienden en wij vinden doet er eigenlijk niet toe, jij moet in de situatie leven.

ik denk persoonlijk dat een week te kort is, alle indrukken maken sowieso moe en je bent sowieso geen 18 meer, dan uit zich dat wat meer op het lichaam. Jij weet het beste wat jij aan kan.

zou je terug kunnen naar de oude werkgever?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Duurt meestal wel half jaartje voordat je alles weer doorhebt van een nieuwe applicatie. Als je de applicatie weer begrijpt zal je gevoel voor waarde vanzelf weer stijgen.

Sap lijkt mijzelf nogal een saai pakket maar zit zelf ook meer in de beheer kant.

Zelf tot deze werkgever altijd in detachering gezeten en zo,n 8 werkgevers gehad. Hierdoor wel gemerkt dat ik lever een informele sfeer wil maar uiteindelijk maken de collega,s en de uitdaging het werk leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerika_lover
Een realistische tijd om te wennen, voor mijzelf ?
Oorspronkelijk zou je zeggen de proeftijd van 1 maand, maar gezien de vele feestdagen (goede vrijdag, 2e paasdag, koningsdag) is dat uiteraard wat te kort om echt tot een goed oordeel te komen. Zoals hierboven alswel door familie/vrienden aangegeven zit ik nog erg in het patroon van het oude werk. Ik heb ook geen vakantie tussentijds opgenomen en ben dus gelijk van vrijdag op maandag over gestapt. Geluk bij een ongeluk heb ik in mei reeds een vakantie naar het buitenland geboekt staan opdat ik e.e.a. kan laten bezinken.

In theorie zou je zeggen einde proeftijd een beslissing nemen. Het echt een kans geven zou betekenen dat mede gelet op de reeds geboekte vakantie de periode tot eind juni zou moeten zijn. Beide opties hebben weer hun voors en tegens; ww-rechten, oude job wel/niet vacant, solliciteren in lastige tijd (zomervakanties).

Op het werk heb ik vooralsnog nog niks besproken, daar is het nog wat te vroeg voor. Ik ga uit dat er rond het einde van de proeftijd nog een gesprek zal zijn waarin zaken besproken kunnen worden. Indien niet vanuit hun initiatief, dan zal ik daar zelf om vragen. Afhankelijk van dat gesprek zal dan vanzelf de vraag komen wel/niet doorgaan.

Terugkeer naar oude job mogelijk ?
Voor zover bekend hebben ze nog niemand aangenomen op mijn oude functie. Wel weet ik dat de functie op mijn advies is terug gezet van full-time naar part-time. In hoeverre ik terug kan keren is mij thans niet bekend. Ik denk dat ik mijn baas in de laatste week van de proeftijd eens informatief ga bellen en dan hoor ik vanzelf of eventuele terugkeer tot de mogelijkheden zou kunnen behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik denk dat je na 9 jaar bij je vorige werkgever wel wat langer nodig hebt om te wennen. Ben zelf na 5 jaar van werkgever gewisseld en nu na een half jaar begin ik me steeds comfortabeler te voelen bij mijn nieuwe werkgever. Maar het is nog steeds niet hetzelfde als bij mijn vorige werkgever.
Als je twijfelt aan de baan dan zou ik die twijfel vooral beoordelen op objectieve aspecten. Dus, zit je hier inderdaad beter qua baanzekerheid, of is het een stap voorwaarts in je carrière? Indien dat zo is dan lijkt het me onverstandig om weer terug te gaan. Deze zaken zullen in de komende maanden niet veranderen, wennen aan de organisatie en de tools waarmee je moet werken daar kijk je over een paar maanden waarschijnlijk anders tegenaan.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Amerika_lover schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:43:
Een realistische tijd om te wennen, voor mijzelf ?
Oorspronkelijk zou je zeggen de proeftijd van 1 maand, maar gezien de vele feestdagen (goede vrijdag, 2e paasdag, koningsdag) is dat uiteraard wat te kort om echt tot een goed oordeel te komen.
Waar baseer je op dat een maand wel genoeg zou moeten zijn? Want zeker als er heel veel zaken best wel anders zijn, kan het natuurlijk best langer zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Hahn schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:03:
[...]
Waar baseer je op dat een maand wel genoeg zou moeten zijn? Want zeker als er heel veel zaken best wel anders zijn, kan het natuurlijk best langer zijn.
Dat idd, voordat je weet wat je aan je collega's hebt, waar alles staat, voor je je routine weer hebt.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

De tijd om te wennen is flink afhankelijk van wat het bedrijf voor product/dienst levert, en wat jouw rol daar in is. En natuurlijk moet je ook wennen aan de bedrijfscultuur.

Maak eerst voor jezelf duidelijk waarom je naar deze werkgever bent gestapt. Baanzekerheid? Reistijd? Salaris? Werkuren?
En vergelijk daarmee jouw oude werkgever. En soms is het flink wennen bij een nieuw bedrijf en moet je even "door de zure appel" heen bijten. En vergelijk het ook eens met een totaal andere werkgever. Zou je het zelfde hebben, of zou je dan meteen op je plaats zitten?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik zit zelf in de detachering (R&D). maar duurt bij mij altijd een maand voordat ik het gevoel heb dat ik mee kan draaien en een half jaar voordat ik het gevoel heb dat ik echt het maximale uit mijzelf kan halen voor de job. ik zie dezelfde tijden ook bij collega's.
Geef jezelf tijd om je in te werken. Blijkbaar verwacht je van jezelf dat je direct alles kon oppikken vanaf dag 1 of dag 2 :). beetje onrealistisch als je het mij vraagt.
9 jaar is een lange tijd :), en 1 week is wel erg kort :).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:05

3DDude

I void warranty's

Smuggler schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:17:
Ik zit zelf in de detachering (R&D). maar duurt bij mij altijd een maand voordat ik het gevoel heb dat ik mee kan draaien en een half jaar voordat ik het gevoel heb dat ik echt het maximale uit mijzelf kan halen voor de job. ik zie dezelfde tijden ook bij collega's.
Geef jezelf tijd om je in te werken. Blijkbaar verwacht je van jezelf dat je direct alles kon oppikken vanaf dag 1 of dag 2 :). beetje onrealistisch als je het mij vraagt.
9 jaar is een lange tijd :), en 1 week is wel erg kort :).
Een maandje moet genoeg zijn, om te kunnen zeggen dit is leuk; ik weet nog niet alles maar dat komt wel...

Leuke collega's scheelt ook de helft; bij ons gaan ze elke vrijdag ergens tussen de middag ergens eten.. je hoeft niet elke keer mee te gaan; Maar als je nooit mee gaat val je een soort van buiten de boot.
Ik zou zeggen organiseer een keertje zoiets ? Dat je de eigen afdeling vraagt mee te gaan in de buurt wat te eten.. ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Tjah terug naar je oude werkgever, ik zou t niet aandurven. Denk ook niet dat die het zelfde loon gaat bieden, ik zou de eer aan mezelf houden en rustig verder zoeken. En om eerlijk te zijn, had ik gewoon uitgezongen bij de oude werkgever. Toch relax minder invulling per week, zou ik voor tekenen. Bij ons denken ze dat je 80 uur werk in 40 kunt stoppen. Haha niet bij mij, ze kunnen mij mn hersenen niet op hol laten slaan.

En als je die je eruit hand gebonjourd had je iig de tijd om wat nieuws te vinden en lekker chille bille. Ja iedereen heeft recht op UWV, zeker als je 9 jaar van je leven bij een en dezelfde werkgever hebt gespendeerd, Dus neem er het mooie van. Geniet vooral en er komt wel weer wat moos op je pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:23
Amerika_lover schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:12:
Probleem in deze is dat ik behoorlijke heimwee heb naar mijn oude job en begin te twijfelen of ik de juiste keuze gemaakt heb. Problemen waar ik tegen aan stuit:
- onder de knie krijgen van nieuwe softwaresysteem SAP (niet echt gebruiksvriendelijk)
- van informele naar formele organisatie
- grote kantoortuinen 40 man > kleine kantoortuinen max 8 man
- voldoen aan verwachtingspatroon (mijn oud-collega heeft mij enorm op zitten hemelen)
- taakomschrijving werkzaamheden is vooralsnog niet wat voorgespiegeld is tijdens de gesprekken
Ik denk dat jouw beeld van wat men van jou verwacht helemaal niet klopt.
Je nieuwe werkgever weet vast ook dat SAP niet echt gebruiksvriendelijk is en dat het zomaar zes maanden kan kosten om je goed in te werken. Waarschijnlijk heb je ook daarom een een jaarcontract gekregen; zes maanden inwerken, drie maanden om te laten zien wat je kunt. Mocht het dan echt niet lukken, dan heb je nog drie maanden om je voor te bereiden op het eind van je betrekking. Ik denk echter dat een collega aardig kan inschatten of je iets aankunt, en ook liever niet achteraf te horen krijgt dat die Amerika_lover waar hij zo hoog over opgaf, er niks van bakte.

Dat je niet de voorgespiegelde werkzaamheden te doen krijgt, kan betekenen dat je klusjes krijgt om jezelf in te werken en niet meteen in het diepe wordt gegooid.

Ik zou je ten eerste aanraden om de lat voor jezelf niet te hoog te leggen; doe je best, maar schroom niet om vragen te stellen en accepteer dat niet alles in een keer lukt. Waarschijnlijk gaat dat al een groot deel van de spanning wegnemen.
Tegen het eind van je proeftijd kun je nog eens overwegen of de formele organisatie en de kleine kantoortuinen écht een probleem voor je zijn. Of het werk je ligt, kun je dan nog niet goed beoordelen omdat je dan nog niet ver genoeg bent ingewerkt.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:33
Wat je beschrijft herken ik vrij goed. Bij mij had het voornamelijk te maken met het feit dat ik de lat voor mezelf erg hoog legde. Ik denk dat het deels komt omdat je zo lang (ik ook) bij eenzelfde werkgever zat. Het voelt dan heel erg natuurlijk dat je zo goed kan meedraaien. Datzelfde gevoel ontbreekt bij de nieuwe werkgever omdat daar alles nieuw is.

Eerste maand had ik ook veel spanning en stress. Wat anderen ook zeggen hier, geef het tijd. Zit eerst een rustig die maand uit dan heb je al veel meer van de omgeving gezien. In een week heb je goed en wel alleen de kantooromgeving zelf gezien, van de werkzaamheden zelf weet je dan eigenlijk nog bijna niets (ik spreek uit ervaring). Na een maandje of zes kan je pas goed meekomen met collega's, dat weet je werkgever ook wel :) Het is door de zure appel bijten maar het komt zeker goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• widodepido
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Yo,
Geef jezelf de tijd om te wennen lukt het niet wegwezen. Maar niet naar je oude werkgever. Je gemoedstoestand Is heel anders. Je bent wat geëvolueerd en je collega's niet. In de Sap hoe mega saai het ook Is valt wel een goed salaris mee te verdienen. Met wat ervaring die je nu opdoet kun je zo weer ergens anders aan de bak. En misschien dan wel in een passende informele organisatie.
Beter dit dan bij je ouwe baas, daar ontwikkel jezelf helemaal niet meer.
Nu zit je in je stretch, en buiten je comfortzone. Teveel stretch lijdt tot burnouts, goede stretch zorgt dat je jezelf ontwikkeld. Krijg je energie van.
Je moet er wel even doorheen maar als je niet kan wennen dan wegwezen.
Klets ook veel met je leiding gevende om de verwachtingen goed duidelijk te krijgen.
Een bi-weekly doet wonderen.
Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:45
Ik ben zelf na 9 jaar zeer recent geswitched van werkgever.

Na 2 weken voelde ik mij totaal op mijn gemak en ben ik de eerste projecten gaan draaien.
De mensen zijn prettig, de cultuur is prettig, het voelt gewoon goed.

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken maar ik zit er nu 7 weken en het voelt allang niet meer als een "nieuwe" baan.

Als ik jou zo hoor ben ik eerlijk gezegd bang voor je dat je misschien een verkeerde keuze hebt gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amerika_lover
De reacties zo lezend is het denk ik wel duidelijk, dat ik de lat veel te hoog voor mijzelf heb gelegd. Duidelijk is dat bij mij even de knop om moet dat ik niet alles gelijk zelfstandig zou moeten kunnen uitvoeren. Bij mijn oude werk was ik inderdaad volleerd in het softwarepakket en kwam men geregeld aan mij dingen vragen. Het is echter niet logisch dat ik dit kennisniveau nu al binnen enkele dagen zou moeten kunnen hebben in de nieuwe job. Dus jullie hebben inderdaad gelijk dat hier nog wel weken/maanden aan leerproces moet gaan plaatsvinden. En dat dit ook bekend zal zijn bij de baas, gezien deze dit ook al deels van te voren heeft aangegeven.

De overstap naar deze werkgever is kijkend naar objectieve gronden inderdaad een stap voorwaarts in de carrière. Alhoewel het salaris in eerste aanleg nagenoeg gelijk is, zal hier nog wel een leuke groei in kunnen plaatsvinden wanneer het jaarcontract is uitgediend. Qua doorgroei in functie is ook aanmerkelijk meer mogelijk. Een formele organisatie past goed bij mijn karakter, maar is wel een omschakeling na 9 jaar een zeer informele organisatie gewend te zijn. De grote kantoortuin zal wennen zijn, maar voor zover ik begrepen heb gaat dit dadelijk bij mijn oude werk ook gebeuren wanneer ze dit jaar gaan verhuizen.

Terugkeren naar oude baan, mocht dat al mogelijk zijn, zal denk ik inderdaad niet leiden tot verdere ontwikkeling. Men zal toch anders naar je kijken en ook de beweegredenen voor het vertrek zullen niet ineens zijn opgelost. Een terugkeer zal dan uiteindelijk toch weer leiden tot een vertrek.

De algehele visie die ik van jullie thans heb gekregen is dat ik mijn lat/verwachtingspatroon even flink naar beneden moet bijstellen en het totaal zeker ook langer dan de proeftijd zou moeten bekijken, gezien de lange tijd bij de oude werkgever en het opnieuw moeten wennen aan organisatie/mensen/software. Wel met dien verstande dat mocht na enige tijd geen verbetering valt waar te nemen, ik het verlies zou moeten nemen en op zoek zal moeten gaan naar wat anders. Ook duidelijk is dat ik even goed moet gaan sparren met leidinggevende om de wederzijdse verwachtingen duidelijk te krijgen.

Bedankt tot zover !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:51

Yucon

*broem*

Geef het op z'n allerminst een maandje. En mocht het niets worden.. Je vond de baan in de basis toen je er over hoorde wel leuk. Alleen valt nu blijkbaar de complexiteit van zowel pakket als organisatie tegen. Er is op het moment werk genoeg in de ERP dus misschien moet je als dit echt niet bevalt maar eens kijken in de navision hoek.. stukken kleinschaliger en informeler en waarschijnlijk sluit dat meer aan bij wat je oorspronkelijk voor ogen had. Maar eerst even doorbijten. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier al enkele keren van baan gewisseld laatste 14 jaar.

Ik heb het volgende altijd wel "gemerkt":
- Binnen 1 a 2 maand weet je wel of je een klik hebt met de organisatie. Hoe bevalt je de werksfeer, collegialiteit en de cultuur.
- Een plek krijgen tussen de mensen duurt wat langer (3-5 maand), tegen die tijd begin je aardig ingewerkt te raken en wordt je zelfstandiger, dit is ook het moment dat je je thuis begint te voelen wanneer je vorig puntje positief hebt kunnen beantwoorden.
- 6-12 maanden wordt je pas echt ingeburgerd en kun je pas echt goed zeggen of het werk en het bedrijf goed bij je past. (Mits je punt 1 en 2 positief hebt kunnen beantwoorden.

Bij mijn huidige werkgever kom ik met zoveel complexe systemen en vraagstukken in aanraking dat bij mijn sollicitatie gesprek al werd gezegd dat ik minimaal een jaar nodig had om goed ingewerkt te raken..
Ik ben ook blij dat mijn werkgever dit ook de eerste maanden is blijven herhalen, want ik voelde me soms echt dom de eerste weken/maanden.. Maar dat hoorde gewoon bij het inwerken en bekend worden met andere systemen.

Gun het gewoon wat tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diogenes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:22
Herkenbaar verhaal.Het is heel persoonlijk waar je gestressed van raakt, en in welke mate, maar misschien moet je niet zo streng zijn voor jezelf.

Lange inwerktijd is heel normaal, wij merken bij ons ook dat het wel 6 maanden en langer duurt voordat iemand echt productief kan zijn.

Als ik jou was zou ik het nog even aanzien en toch proberen te accepteren dat je niet direct alles kan.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand is ook mijn ervaring / inschatting. Dit zijn ook de tijden die ik hoor van de bedrijven die wij overnemen.
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:11:
Hier al enkele keren van baan gewisseld laatste 14 jaar.

Ik heb het volgende altijd wel "gemerkt":
- Binnen 1 a 2 maand weet je wel of je een klik hebt met de organisatie. Hoe bevalt je de werksfeer, collegialiteit en de cultuur.
- Een plek krijgen tussen de mensen duurt wat langer (3-5 maand), tegen die tijd begin je aardig ingewerkt te raken en wordt je zelfstandiger, dit is ook het moment dat je je thuis begint te voelen wanneer je vorig puntje positief hebt kunnen beantwoorden.
- 6-12 maanden wordt je pas echt ingeburgerd en kun je pas echt goed zeggen of het werk en het bedrijf goed bij je past. (Mits je punt 1 en 2 positief hebt kunnen beantwoorden.

Bij mijn huidige werkgever kom ik met zoveel complexe systemen en vraagstukken in aanraking dat bij mijn sollicitatie gesprek al werd gezegd dat ik minimaal een jaar nodig had om goed ingewerkt te raken..
Ik ben ook blij dat mijn werkgever dit ook de eerste maanden is blijven herhalen, want ik voelde me soms echt dom de eerste weken/maanden.. Maar dat hoorde gewoon bij het inwerken en bekend worden met andere systemen.

Gun het gewoon wat tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Het is heel persoonlijk maar dat je in je eerste week niet gelijk helemaal op je plek bent is niet zo gek.
Zou eerder uitzonderlijk zijn als dat wel zo was geweest.

Ben zelf ook al ergens gaan werken waar ik het de eerste weken eigenlijk niet zag zitten, dat is vervolgens helemaal omgedraaid en had het daar uiteindelijk prima naar mijn zin.

Dat je de eerste weken erg moe bent kan ik wel herkennen en lijkt me niet erg raar, komt vanalles nieuw op je af en dat is vermoeiend, helemaal als je voor jezelf de lat erg hoog hebt gelegd. Als je in je vorige functie na 9 jaar 'expert / ancienne' was en nu zelf opnieuw het nieuwe pakket moet leren is dat ook even een aanpassing.

Soms hebben mensen ook gewoon wat langer nodig om echt hun draai te vinden, dus staar je ook niet blind op die maand of 3 maanden. Dat kan soms ook 6 maanden of een jaar duren afhankelijk van de cultuur, functie, persoonlijkheid etc.

Tenzij er echt zaken zijn die je absoluut niet aan staan en waarvan je verwacht dat dat onoverkomelijke zaken worden.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Nu online
Hoe gaat het nu? voelt het al meer als ' thuis'? spijt? tevreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amerika_lover
Inmiddels al wat losser gekomen mag ik wel zeggen. Gesprekken met de collega's beginnen inmiddels op gang te komen. Heb ook wat meer rust en bezinning gevonden dat e.e.a. tijd nodig heeft om weer op het niveau te komen van bij het oude werk. Het gestreste en gespannen gevoel is inmiddels wel zo goed als weg.

Werken in SAP gaat steeds beter, ben nog wel soms wat aan het klungelen, waar wat te vinden. Maar over het algemeen kan ik zaken al redelijk zelfstandig vinden zonder steeds hulp te hoeven vragen. Al blijf ik het een niet echt gebruiksvriendelijk pakket vinden. Maar dat kan ook liggen aan hoe de module is geschreven voor specifiek mijn deelgebied. Wellicht dat dadelijk verbetering komt met SAP Hanna wat dit jaar ingevoerd gaat worden.

Terugkeer naar oude werk heb ik niet meer overwogen. Dat is voorlopig een afgesloten hoofdstuk. We gaan ons nu richten op het huidige jaarcontract.

Allen bedankt voor het meedenken !
Pagina: 1