Windows 10 index probleem snelle toegang map downloads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 21:00
Ik heb zodra de map downloads een beetje gevuld raakt (Dell optiplex 790 usff) problemen met het openen van de map Downloads via snelle toegang in de verkenner. het duurt soms 30 seconden voor dat deze de inhoud weergeeft. Via directe toegang (dus c:...gebruikers..gebruikersnaam..map downloads geen probleem..Iemand een dusdanige ervaring? Wat ik al geprobeerd heb..indexering uit..opnieuw opstarten..iHetzelfde resultaat..index dus weer aan. Archivering aangevinkt opnieuw opstarten..zelfde resultaat. Ik heb dit ook via mijn laptop (dell latitude 5510) dus ik neem aan dat dit een Windows 10 bug is....Update....alle gecomprimeerde bestanden zoals zip en rar bestanden verwijderen uit de map downloads en het werkt weer als vanouds..conclusie: De virusscanner van Windows is de boosdoener!?

[ Voor 13% gewijzigd door benniep op 12-04-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy4all
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 14:43
Oplossing is bij mij hetzelfde:
Het toevoegen van mappen aan "Snelle toegang" in Windows 10 haperde steeds vaker (maar niet altijd).
Na het legen van de map "Downloads" werkt het weer als vanouds! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 15:52

Soggney

Zeekomkommer

Oplossing is anders: Indexing van de folder downloads staat op plaatjes (of videos), dus gaat windows aan de slag om alle bestanden (of het nu plaatjes zijn of niet) een thumbnail te maken. (zo te lezen gaat dit ook op voor alle bestanden in archieven) Als je op de folder downloads rechtsklikt, en properties aanklikt, daarna naar het tabblad customise navigeert, kan je de optie:"optimize this folder for" van plaatjes naar general items verzetten.
Kijk nu eens hoe lang het nog duurt om de folder te openen.

[ Voor 6% gewijzigd door Soggney op 04-03-2019 14:54 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory