Toon posts:

GTX 970 op één 6 pin mogelijk om te testen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een korte vraag:
Kan ik een GTX 970 die normaal 2 x een 6 pin vereist werkend krijgen met 1 x 6 pin zodat ik de kaart kan testen voordat ik een nieuwe voeding koop. Ik heb twee voedingen welke beide 6+2 pin hebben deze:

pricewatch: Recom Power Engine 450 Watt Plus (volgens de specs niet 6+2 pin maar is het wel)

en een WPM 400w die ook eenn 6+2 pin heeft.

Het is alleen om te kijken of de kaart werkt nogmaals.
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-04-2017 13:01)

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09-2025
Bij mijn GTX 970 werkte het niet met een enkel 6 pin aansluiting. Bij het starten kreeg ik de melding dat beide aansluitingen aangesloten moesten zijn.

Alle reacties

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
je kan van 4pins naar 6pins op de voeding aansluiten.

https://nl.aliexpress.com...OGg1LONl9MCFUeeGwod7OEOQQ

Nukezone FTW

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:24
Ja hoor, werkt vrijwel altijd wel. Die pinnen worden meestal gwn paralel gebruikt.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Laat ons na het testen ook even weten welke voeding je in gedachten had, dan kunnen wij jou ook hierbij helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
UltiemePCNerd schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:23:
Laat ons na het testen ook even weten welke voeding je in gedachten had, dan kunnen wij jou ook hierbij helpen ;)
Ik wil de seasonic m12II evo 520 watt kopen.

Verwijderd

Topicstarter
TereZz schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:08:
Ja hoor, werkt vrijwel altijd wel. Die pinnen worden meestal gwn paralel gebruikt.
Dus om de kaart werkend te krijgen hoeven niet beide 6 pins op de videokaart op de voeding aangesloten te worden?

• Lucky0wn
  • Laatst online: 23-01 16:31
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:36:
[...]

Dus om de kaart werkend te krijgen hoeven niet beide 6 pins op de videokaart op de voeding aangesloten te worden?
Beide connectoren dienen aangesloten te zijn voor een correcte werking. Het zou kunnen werken met 1 connector maar is sterk af te raden. Zodra de ene connector meer als 150W moet leveren dan wordt ie te heet, loopt je pc vast of krijg je zelfs brand in je pc. Niet doen dus!

Wel kun je een verloopje bestellen zoals hierboven aangegeven wordt voor de 2e aansluiting. Niet ideaal maar voldoende om de kaart te testen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Koop aub een fatsoenlijke voeding en gebruik niet je huidige 2 prutvoedingen. Met een molex naar 6 pin adapterkabel kan je de kaart kort testen, maar het is zeer onverstandig en brandgevaarlijk om er voor langere tijd mee te draaien.

Waarom koop je niet direct gewoon een fatsoenlijke voeding?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Acties:
  • Beste antwoord

• Kakulukia
Bij mijn GTX 970 werkte het niet met een enkel 6 pin aansluiting. Bij het starten kreeg ik de melding dat beide aansluitingen aangesloten moesten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Kakulukia schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:01:
Dit is wat ik wilde weten dan ga ik het niet eens proberen ik koop een goede voeding bedankt voor alle andere reacties.

• Lucky0wn
  • Laatst online: 23-01 16:31
Kakulukia schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:01:
De mijne heeft maar 1 6-pin aansluiting zelfs, dus zou kunnen werken.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:02:
[...]

Dit is wat ik wilde weten dan ga ik het niet eens proberen ik koop een goede voeding bedankt voor alle andere reacties.
Even ter zijde, welke processor heb jij? Dit is namelijk belangrijk voor de voeding.

• Kakulukia
Lucky0wn schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:06:
[...]

De mijne heeft maar 1 6-pin aansluiting zelfs, dus zou kunnen werken.
Je hebt ook veel gtx 970s met 1 6 pins aansluiting. Is kwa vermogen vast genoeg maar bij de overclocked modellen zit meestal 2x 6/8 pins. Als je maar 1 6/8 pin aansluit is er softwarematig een beveiliging waardoor die melding komt dat je beide aansluitingen moet aansluiten.

Overigens is een 300/350W voeding genoeg voor elke single videokaart setup. Wel goed naar de specs kijken of er 2x 6/8 pins aansluitingen aanwezig zijn bij de nieuwe voeding die je wil aanschaffen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je niet een Molex->PCI-E power connector? zoiets b.v. : https://images-na.ssl-ima.../images/I/31DYitrT1gL.jpg

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Kakulukia schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:30:
[...]

Je hebt ook veel gtx 970s met 1 6 pins aansluiting. Is kwa vermogen vast genoeg maar bij de overclocked modellen zit meestal 2x 6/8 pins. Als je maar 1 6/8 pin aansluit is er softwarematig een beveiliging waardoor die melding komt dat je beide aansluitingen moet aansluiten.

Overigens is een 300/350W voeding genoeg voor elke single videokaart setup. Wel goed naar de specs kijken of er 2x 6/8 pins aansluitingen aanwezig zijn bij de nieuwe voeding die je wil aanschaffen.
Lekker kort door de bocht ;)

Ben het met je eens dat de meeste mensen voedingen erg ruim kopen maar om gelijk te roepen dat elke single GPU setup dan maar kan met 300~350watt is erg enthousiast.
Dacht ik ook met mijn 400watter vroegâh, maar een paar HD's, OC op de CPU en een R9 kwamen voorbij en toen werd het erg krap onder load ;)

Gabriël AM5

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:21
* knip *

achteraf gezien is zwijgen op Tweakers en het aan anderen overlaten beter idee...

[ Voor 111% gewijzigd door Mizgala28 op 09-04-2017 17:42 ]

• Kakulukia
^^ Als je de geclaimde TDPs optelt van de CPU en GPU zit je in 9/10 gevallen niet hoger dan 300 Watt. Dat een voeding meer ruimte nodig hebt is ook lulkoek. Dat mensen graag een voeding kopen met extra ruimte is iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag verschillende voedingen langskomen ik wil wel graag een modulaire voeding of semi modulair.

Mijn systeem:
i5-3550 geen oc
2x4gb 1866 ram
Intel moederbord (model weet ik niet uit mijn hoofd)
1TB HDD
GTX 970 Founders Edion

Ik las ook ergens dat een voeding minimaal 40A nodig heeft op de 12v rail voor een Gtx 970 is dit echt nodig of is dit ook een beetje overdreven?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2017 16:24 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:59:
daarnaast levert zelfs een goede voeding die volle 520 watt niet dus dat is ook iets om rekening mee te houden.
Een 'enthusiast' kwaliteit voeding, bijvoorbeeld de Corsair RM550X, is technisch qua componenten zo enorm overbemeten dat hij 24/7 550w aan vermogen kan leveren zonder enig probleem. Hij zal daarbij ook nog eens fluisterstil zijn.
Daarnaast hoeft zo'n voeding minder hard aan de slag, een kennis had een GTX 970 (en een i5 non K) systeem met een Be Quiet 300watt voeding, stil is dat ding niet tijdens gamen geweest en dat terwijl hij 2 keer vervangen was, later ging deze stuk en kocht hij een 400watt voeding van diezelfde merk en model, geen probleem met lawaai.
Kennelijk was het dan gewoon een slechte voeding, zeker als hij 2 keer vervangen was. Koop gewoon een kwalitatief goede voeding met een goed intern design en een fan met een fatsoenlijk lager. Dan ga je hem onder belasting nooit horen, in ieder geval niet boven je casefans of gpu/cpu fans uit.
Een voeding uit 2007 zou ik nooit aanraden. Seasonic verkoopt onder hun eigen naam nauwelijks meer leuke voedingen <€100. De nieuwe Prime series zijn goed, maar veel te duur. De oudere Seasonic series hebben vaak een wat matige fan waardoor ze niet stil zijn.

Leuke instap voedingen:
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Corsair Vengeance 400W

Stapje hoger en vooral een stuk stiller:
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

High-end
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M (slecht leverbaar)
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:15:
Ik las ook ergens dat een voeding minimaal 40A nodig heeft op de 12v rail voor een Gtx 970 is dit echt nodig of is dit ook een beetje overdreven?
Dat is belachelijk, 40A bij 12V = 480w vermogen. Je systeem verbruikt onder zware belasting hooguit de helft daarvan :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Pagina: 1