Hi,
Ik heb een probleem met de verlichting op de 2e etage. Deze was altijd aan/uit te schakelen met een knop op de 1e etage en uiteraard ook op de 2e etage.
Nu heb ik de (kapotte) knop op de 2e etage vervangen. In de te vervangen knop zaten 3 zwarte draden. 1 zwarte in de onderste aansluiting en 2 in de bovenste 2 aansluitingen.
Ik heb geen verstand van electra dus ik heb in de nieuwe knop (die er overigens wel anders uitzag maar waar ook 2 aansluitingen zaten aan de bovenkant en 1 aan de onderkant) de draden weer precies hetzelfde gemonteerd.
Resultaat was dat als ik hem op de 2e etage weer aan/uit kon doen. Probleem verholpen dacht ik...helaas.
- 1e etage aan zetten = werkt
- 2e etage uit zetten = werkt
- 2e etage aan zetten = werkt
- 2e etage uitzetten= werkt
- 1e etage aan zetten = werkt NIET.
Ik heb de 2 bovenste draden ook nog om gewisseld maar dat hielp niets.
Iemand een idee?
Ter info: Ik heb op de 1e etage niets veranderd/vervangen.
Alvast bedankt!
Wim
Ik heb een probleem met de verlichting op de 2e etage. Deze was altijd aan/uit te schakelen met een knop op de 1e etage en uiteraard ook op de 2e etage.
Nu heb ik de (kapotte) knop op de 2e etage vervangen. In de te vervangen knop zaten 3 zwarte draden. 1 zwarte in de onderste aansluiting en 2 in de bovenste 2 aansluitingen.
Ik heb geen verstand van electra dus ik heb in de nieuwe knop (die er overigens wel anders uitzag maar waar ook 2 aansluitingen zaten aan de bovenkant en 1 aan de onderkant) de draden weer precies hetzelfde gemonteerd.
Resultaat was dat als ik hem op de 2e etage weer aan/uit kon doen. Probleem verholpen dacht ik...helaas.
- 1e etage aan zetten = werkt
- 2e etage uit zetten = werkt
- 2e etage aan zetten = werkt
- 2e etage uitzetten= werkt
- 1e etage aan zetten = werkt NIET.
Ik heb de 2 bovenste draden ook nog om gewisseld maar dat hielp niets.
Iemand een idee?
Ter info: Ik heb op de 1e etage niets veranderd/vervangen.
Alvast bedankt!
Wim