betrouwbaar goedkoop hdd recovery bv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
Mijn WD MyBook ESSENTIAL 4410 2TB extern hardeschijf is helaas overleden. hij blijft maar tikken . word wel herkent via de bios en hardware beheer.

nu wil ik geen risicos om hem zelf te repareren en zoek ik dus een recovery bedrijf die hem kan fixen of mijn data nog kan redden met een backup op een ander opslagmedia.

via het website van western digital kwam ik bij Ontrackdatarecovery dit kost mij als particulier 995 euro helaas.

heeft iemand goeie ervaring met dit bv of zijn er nog betere die ik als particulier kan gebruiken.

en wat gebeurt er met de privacy data wordt hier ook streng gekeken naar gedownloade data. op het hdd staan ook backup images op van fam.

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:46

rdejongjr

Gnome

Als hij tikt en je data je lief is, afkoppelen en naar het data recoverybedrijf brengen.

Meeste klanten verwezen wij naar Ruskauff, redelijke prognose/prijsopgaaf vooraf en waardevolle data betaal je nu eenmaal graag voor als het je enige kopie is.
Zuurkasten met gefilterde overdruk zij nu eenmaal duur in aanschaf en onderhoud. Wat dacht je verder aan het trainen van personeel en volgen van richtlijnen ivm datadragers van klanten.
Alleen de zon gaat voor niets op.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 11:19

WCA

Veel goedkoper dan dat wordt het niet. Bij Seagate kan je ook dataherstel laten uitvoeren, betaal je 50 euro onderzoekskosten, en krijg je van tevoren een prijsopgave.

Share and Enjoy!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Er staan backup images op je externe HDD. Waar staan de originele dan ? Dat noemen we dan geen backup maar slechts verplaatsen van data.

Een backup is een kopie van een bepaalde bron terwijl die bron nog beschikbaar is. Ik zie zoveel mensen die denken dat hun data veilig(er) is als ze dit verplaatsen op een externe HDD :( en dat backuppen noemen.

Data recovery is erg duur (relatief gezien). Is je data je het waard kan je 750-1000 euro verwachten inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 09-04-2017 10:11 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01 11:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Een tijdje geleden heb ik een klant van mij doorverwezen naar DDrecovery, contact was goed, het resultaat was ook goed en de prijs viel op zich mee.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
dat 1000 euro is me data zeker waard het schijf zit tot randtje vol had nog mss net 8GB over van de 2TB.
dat images zijn geen punt ben meer bezorgt over het data van mijn hobby en projecten.
mijn prive fotos staan op mijn dropbox pro

was nog eerder al van plan om een nas te kopen in raid want ik stond al langer op trigger dat hij zomaar een keer stuk kon gaan.vogende keer beter nar me gevoel luisteren }:O

had gisteren offerte gevraagt per mail bij Ruskauff we gaan het zien

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Een goede backup is meerdere kopieën hebben, en je nas is dus 1 kopie.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier goede ervaringen met https://www.datarecoverynederland.nl/. Qua privacy moet je er gewoon maar vanuit gaan dat de mensen jouw data niet zo interessant vinden of geen tijd hebben om er in te gaan zitten graven ;)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
jan99999 schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:23:
Een goede backup is meerdere kopieën hebben, en je nas is dus 1 kopie.
Ja als je het goed wilt doen heb je een kopie in huis (makkelijk, snel) en nog een 2e kopie op een ander locatie. Voor als het huis afbrand of voor inbraak bijvoorbeeld.
Pagina: 1