Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-05 18:04
Beste mede-tweakers,

Mijn oom is een tijdje geleden overleden. Vandaag heb ik mijn tante op bezoek gehad, en kreeg te horen dat ze de smartphone van haar man niet kon gebruiken doordat hier een 4-cijferige code opzit.

Nu is mijn vraag of er eventuele manieren zijn om toch het toestel te kunnen gebruiken, zonder een factory-reset te doen. Dit i.v.m. eventuele foto's die er nog op staan. Het gaat om een Wolfgang telefoon met Android (model nr en android versie voor mij niet bekend).

Graag hoor ik of jullie ideeën hebben.

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

461943

Je kan via ADB misschien nog wel de foto's van het toestel halen, als ADB aanstaat. Helaas staat het standaard meestal niet aan. Ik zou je dus aanraden om je even in te lezen in ADB, daarmee zou het in principe mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:12
Hebben jullie wel toegang tot zijn google account? Want dan kun je een nieuw wachtwoord instellen via Android Apparaatbeheer. Overigens, met maar vier cijfers is brute forcen ook wel te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Allereerst gecondoleerd met je verlies.

Hoe vervelend dit probleem ook is. Het is op Tweakers niet toegestaan om het omzeilen van beveiligingen te bespreken.

Wat je wel kan doen is contact opnemen met Google en bewijs van overleden opsturen. Zie https://support.google.co...ubleshooter/6357590?hl=nl.

Hier komt dus een slotje op.

[ Voor 29% gewijzigd door janvanduschoten op 10-04-2017 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Aangezien het via de legale manier moet in dit geval is het wel handig om te weten wat de wegen zijn om te bewandelen. Vooralsnog blijft deze open.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-05 18:04
Bedankt voor jullie ideeën. Ik heb momenteel het toestel nog niet in mijn bezig dus heb nog niets kunnen proberen. Binnenkort zie ik mijn tante weer en zal dan proberen wat jullie hebben voorgesteld.

Slotje mag er op, verwacht dat ik er zo wel uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

thijs2163 schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:44:
Bedankt voor jullie ideeën. Ik heb momenteel het toestel nog niet in mijn bezig dus heb nog niets kunnen proberen. Binnenkort zie ik mijn tante weer en zal dan proberen wat jullie hebben voorgesteld.

Slotje mag er op, verwacht dat ik er zo wel uit kom.
Graag dan terugkoppeling hier, dan heeft een ander er ook wat aan :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is die 4-cijferige code niet gewoon de SIM pincode? Je kan proberen de SIM kaart er uit te halen en het zonder of met een andere SIM kaart te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:58:
Is die 4-cijferige code niet gewoon de SIM pincode? Je kan proberen de SIM kaart er uit te halen en het zonder of met een andere SIM kaart te benaderen.
Als het goed is kan je dan gewoon het sim-unlock scherm voorbij. Ik heb het iig wel eens gedaan. Dan kan je alleen niet bellen.
Pagina: 1