Wifi adapter ligt op backplate RX 480

Pagina: 1
Acties:

• martijnvanderh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-12-2025
Hallo iedereen!

Titel verraad het al een beetje eigenlijk.
Ik heb vorige week m'n nieuwe GPU, een MSI RX 480, geïnstalleerd.
Ik heb echter ook een Asus PCE-AC68 gemonteerd. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JLZCff5mruO5XcJ9NJEBoSxj/full.jpg

Probleem was in eerste instantie dat deze tegen de backplate lag met de koelribben.
Gevolg: de 2 componenten maakte steeds contact zodat de computer steeds bleef doorstarten, paar seconden aan, uitvallen, paar seconden aan, etc.

Nu heb ik de bracket van de Asus iets korter gemaakt zodat deze in een hoek in de slot valt. Nu maakte maar 1 gedeelte van de koelribben contact. Dit heb ik nu opgelost door wat isolatietape over de koelribben te plakken.

Beetje ghetto oplossing, maar je ziet er verder niks van.

Gezien de hoge idle temperatuur van de RX480 (ruim 50 graden), is dit in jullie een acceptabele en veilige oplossing?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Mijn geluidskaart ligt echt 1mm van mijn r9 290 reference board vandaan. En dat gaat al 3 jaar goed :p

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01 09:11

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat een belachelijke koelribben zitten er op die WiFi kaart, lijkt me eerlijk gezegd nergens voor nodig. Maar dat terzijde, waarom steek je hem niet in een ander PCIe slot?

[edit]
Ik zie nu dat de andere zichtbare sloten allemaal PCI zijn. Welk moederbord is het precies?

[ Voor 23% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-04-2017 23:45 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• martijnvanderh
Hoi!

Het is de ASRock Fatal1ty H87 Performance

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 09:58

rdejongjr

Gnome

Ik denk eerder dat de backplate van je cpu koeler sluiting maakt door scherpe randjes die in het pcb drukken.

Koeler van de WiFi kaart en backplate van de gpu zijn nl beide verbonden naar massa, opzich geen probleem.

De tranquilo rev2 had echter een beroerd afgewerkte backplate welke met een beetje extra stress (hard aandraaien of plaatsen van insteekkaarten) in de sporen van het geheugen prikt.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:13
Waarom duw je hem niet in een ander pcie slot?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Die WiFi-module kan prima in de onderste PCIe 16x (fysiek) / 4x (electrisch)

Oslik blyat! Oslik!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:36
De oplossing die je hebt gedaan... kan en de temperatuur is ook ok. Wat je had kunnen doen (inplaats van een insteekkaart iets schuin zetten etc) is een ander slot gebruiken.

Een PCI-E slot past eigenlijk altijd maar als je een videokaart in een PCI-E x1 slot doet dan heb je veel minder bandbreedte dan als deze in een PCI-E x16 slot doet. Een videokaart gebruikt deze bandbreedte maar een Wifi-kaartje gebruikt over het algemeen niet meer dan 2Gb/s (AC). Die jij hebt is een die heeft een max doorvoer van 1,3Gb/s. Aangezien je PCI-e versie 3 hebt zou je met een x2 slot al voldoende bandbreedte hebben. Jammer genoeg heb je alleen smaken van x1, x4, x8 en x16.

Stop hem in een ander slot en het zal prima werken.

• martijnvanderh
Hallo iedereen,

Hij zit nu in zo'n smal slotje van een paar cm breed. De andere sloten zijn veel breder

Kan het desondanks toch gewoon?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:36
Hij kan in beide. De hele brede sloten (x16 sloten) kunnen zichzelf terugschakelen naar een lagere snelheid.

• martijnvanderh
aaah vet! wist ik niet. Dan is het probleem opgelost!

• martijnvanderh
Klusje van 5 minuten. Weer wat geleerd!!! Hij deed de eerste keer bij opstarten 2 keer lastig door weer uit en aan te schakelen maar nu doet hij het al 10 keer goed.

Bedankt iedereen!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Temps zijn normaal. Deze videokaarten schakelen de ventilator uit onder de 55 graden.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:24
Cave_Boy schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:16:
De oplossing die je hebt gedaan... kan en de temperatuur is ook ok. Wat je had kunnen doen (inplaats van een insteekkaart iets schuin zetten etc) is een ander slot gebruiken.

Een PCI-E slot past eigenlijk altijd maar als je een videokaart in een PCI-E x1 slot doet dan heb je veel minder bandbreedte dan als deze in een PCI-E x16 slot doet. Een videokaart gebruikt deze bandbreedte maar een Wifi-kaartje gebruikt over het algemeen niet meer dan 2Gb/s (AC). Die jij hebt is een die heeft een max doorvoer van 1,3Gb/s. Aangezien je PCI-e versie 3 hebt zou je met een x2 slot al voldoende bandbreedte hebben. Jammer genoeg heb je alleen smaken van x1, x4, x8 en x16.

Stop hem in een ander slot en het zal prima werken.
1,3 Gbit/s versus 5 Gbit/s in een PCI-E 2.0 1x slot is zat bandbreedte.
Pagina: 1