Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494803

Topicstarter
Binnenkort ga ik een PC bouwen. Mijn nonkel heeft mij juist zijn voeding weggegeven. (Corsair CX 600M). Helaas heeft zijn vrouw de bijhorende kabels perongeluk weggedaan. Dus nu vraag ik me af of de rest van de kabels meekomen met mijn andere componenten die ik binnenkort ga bestellen.

MOBO: MSI B250 PC Mate
GPU: MSI RX 480
CPU: I7 7700
SSD: Crucial MX300 525GB
Kast: NZXT S340

De voeding is semi modulair dus het heeft nog een 20pin en 4+4 cpu pin aanhangen. Maar ik geloof dat ik nog PCI-E en stroomkabel voor mijn SSD nodig heb. Of komen ze mee met mijn GPU en MOBO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kabels van voeding naar onderdelen horen bij de voeding, die ga je dus niet krijgen bij andere onderdelen. Verder zijn deze kabels meestal niet uitwisselbaar tussen verschillende voedingen. Als je bijvoorbeeld de kabels van een CoolerMaster voeding pakt kan je deze niet op je Corsair voeding gebruiken.

Je zal de kabels ergens moeten kopen voor het type voeding dat je hebt, of anders een andere voeding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou een Corsair dealer vragen voor een set modulaire kabels. Ik heb ze nog nooit los gekocht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
http://www.corsair.com/en...s=AXi,%20CXM,%20HX,%20TXM|

[ Voor 110% gewijzigd door mitsumark op 08-04-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@mitsumark Welke problemen kan ik dan op korte termijn kunnen ondervinden?

en welke kabels heb ik nu allemaal precies nodig? Hier heb ik nu echt geen verstand van. Ik vermoed minstens 1 PCI-E kabel en wat nog? Bedankt voor de link trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Op korte termijn zal het meevallen, als je pech hebt alleen vastlopers vanuit diepe slaapstand (de voeding ondersteunt de C6/C7 states van de processor niet), dit kun je eventueel uit zetten in de bios.

Op langere termijn zal de voeding meer ruis/ripple gaan doorsturen naar de overige componenten waardoor die kapot kunnen gaan. De capacitors die dit moeten filteren zijn namelijk van matige kwaliteit.

Voor de videokaart heb je zo 1 nodig: http://www.corsair.com/en...lack-pci-e-pig-tail-cable
(je videokaart heeft er maar 1 nodig, ook al kunnen er meer op de voeding)
Voor de SATA aansluitingen zo 1: http://www.corsair.com/en...a-cable-with-4-connectors

Deze aansluitingen worden steeds minder gebruikt, dus heb je waarschijnlijk niet nodig.
http://www.corsair.com/en...l-cable-with-4-connectors
(is voor oudere schijven en wellicht een fan die niet op het moederbord kan of iets dergelijks)

Deze heb je ook niet nodig, is voor als je een server moederbord met 2 processoren hebt.
http://www.corsair.com/en...d-black-eps-12v-cpu-cable
(je hebt er namelijk al 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oei je hebt me nu wel bevreesd om deze nog te gebruiken haha. Zou het nu beter zijn als ik een nieuwe voeding koop bv de Corsair CX 450M? Want ik wil echt geen kapotte componenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nieuwe voeding kopen als je enkel een paar kabels mist is natuurlijk zonde. Neem eens contact op met klantenservice/webcare van Corsair, zij kunnen je vast helpen of in ieder geval op weg wijzen :)

Verder zijn voedingen geen processor, moederbord of geheugen, maar overige hardware.

Move PMG -> OH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Hoe oud is de CX600M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De voeding is sinds begin januari gebruikt in een best oude pc (Pentium processor en Geforce GT 210) Kan deze voeding de rest van de build aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 494803 op 09-04-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:25

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Anoniem: 494803 schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:34:
De voeding is sinds begin januari gebruikt in een best oude pc (Pentium processor en Geforce GT 210) Kan deze voeding de rest van de build aan?
Als die PSU echt pas 3 maanden oud is dan zou ik idd lekker voor nieuwe kabels gaan ipv een compleet nieuwe PSU.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Anoniem: 494803 schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:34:
En na 3 maanden ben je de modulaire kabels al kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Neen, ik heb het gratis gekregen van mijn nonkel omdat hij een vooraf gemaakte PC gekocht heeft. Maar zijn vrouw heeft de bijhorende kabels weggedaan. Waarom weet ik niet. Maar ik ben nu wel paranoid of de voeding mijn build wel aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Je zegt dat hij sinds begin januari in een build zit, was hij toen nieuw aangeschaft of was hij al ouder? De voeding kan je build in ieder geval makkelijk aan, maar of het de moeite waard is om de juiste kabels te kopen is het tweede. Als hij namelijk al 4-5 jaar oud is dan is het de moeite niet, omdat de betrouwbare levensduur van de CX600m maar zo'n 6 jaar is. Dan kun je beter meteen een CX450M kopen, maar als hij nog maar een jaar oud is en je kan de juiste kabels vinden voor 2 tientjes o.i.d. dan is dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De voeding was toen nieuw aangeschaft omdat er problemen waren met de oude. Voor 10 euro kan ik de benodigde kabels aankopen. Dus ik neem aan dat ik deze voor de komende jaren zonder problemen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ja hoor, gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de hulp allemaal, nog voor de alle zekerheid: ik zou dus op het einde in totaal 4 voedingskabels moeten hebben, 2 modulaire (voor m'n GPU en SSD) en 2 niet-modulaire (CPU en mobo), toch? Ik heb trouwens thuis nog een HDD liggen. (WD Black SATA 3 Gb/s WD1001FALS) dus ik zou nog 1 extra sata aansluiting moeten kopen mits ik deze erbij wil doen?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 494803 op 09-04-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Klopt.

Aan de sata kabel zitten 4 power aansluitingen, dus 1 kabel is genoeg.

De vraag is wel of er 2 sata data kabeltjes bij het moederbord komen, soms is het er maar 1,
dan moet je er 1 bij bestellen (of je moet die al hebben liggen).

[ Voor 56% gewijzigd door mitsumark op 09-04-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké heel erg bedankt aan iedereen om mij te helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:26:
De vraag is wel of er 2 sata data kabeltjes bij het moederbord komen, soms is het er maar 1,
dan moet je er 1 bij bestellen (of je moet die al hebben liggen).
Zelfs bij de meest goedkope borden zitten er altijd wel 2 kabels bij. Maar 1 kabel heb ik nog nooit gezien. Zelfs de bordjes van 40 tot 60 euro hebben er altijd wel 2. Zodra je naar de borden van 100 euro of meer gaat zitten er 4 tot 6 of nog meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36
PilatuS schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:39:
[...]

Zelfs bij de meest goedkope borden zitten er altijd wel 2 kabels bij. Maar 1 kabel heb ik nog nooit gezien. Zelfs de bordjes van 40 tot 60 euro hebben er altijd wel 2. Zodra je naar de borden van 100 euro of meer gaat zitten er 4 tot 6 of nog meer bij.
:/ nevermind... ik moet beter leren lezen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door J-roenn op 09-04-2017 22:15 ]

Pagina: 1