Spoed theoriecursus in 1 dag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 907639

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben sinds 2 maanden begonnen met rijlessen, mijn instructeur zegt dat ik nu echt mijn theorie moet halen om verder te kunnen gaan.

Nou ben ik al 3keer gezakt voor mijn auto theorie. ene keer zak ik op plaats op de weg en andere keer ben ik weer gezakt op gevaar herkenning .

Een vriendin van mij heeft haar theorie in 1 dag gehaald, door z'n theoriecursus te volgen bij een cursusaanbieder, op haar advies heb ik me ook opgegeven voor een cursus dag er word beweerd dat je in 1 dag zult slagen voor je theorie.

mijn vraag aan jullie is, zijn er hier ook andere die een dag cursus hebben gevolgd en is dit een ideale manier om snel je theorie te halen? En wie kan mij goeie tips vertellen over de theorie?

a.s Maandag heb ik de cursus met aansluitend het examen bij het CBR. 8)7

Naam van het cursusbedrijf weggehaald omdat dat geen toegevoegde waarde heeft voor de vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 08-04-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 21:51
Anoniem: 907639 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:50:
Dus veel ruimte voor alternatieven is er niet..... :O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:53

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

zelfstudie naast de dag cursus kan ook een idee zijn.
En leer geen vraag antwoord uit je hoofd, maar leer WAAROM een bepaald antwoord juist is.

succes!

[ Voor 18% gewijzigd door Smuggler op 08-04-2017 23:08 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

Onbekend

...

Je komt er wel laat mee.... met nog geen 2 dagen te gaan.

Vaak is een dagcursus niet echt een optie. Je moet theorie aanleren, en dat in de praktijk kunnen brengen. Een maand daarna moet je de theorie nog steeds weten. Als je al een paar keer bent gezakt, zal het wel lastig worden om die theorie in 1 dag te halen. (Ik hoop dat je het haalt, maar dat je het daarna ook niet meer vergeet. Want dat is erger.)

Tip: Zoek gewoon op internet naar willekeurige theorie-opgaven en probeer ze te maken. En het doel is om met gemak 90% van de vragen goed te hebben. En hoe meer je hebt geoefend, des te groter is de kans dat je het haalt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb mijn theorie iets van 1,5 jaar terug gehaald, ik had een 3 maanden online-oefending van Vekabest. werkte heel goed, heb het in 1x gehaald met volgens mij 3 fout bij gevaarherkenning, en de rest van het examen 2 fout. Met name van de oefenexamens heb ik veel geleerd, omdat die dingen gewoon identiek zijn aan het echte examen qua moeilijkheid.

Meest belangrijke vond ik toch wel gewoon logisch nadenken, en bij gevaarherkenning goed kijken naar de situatie en de snelheid. Wat er in je spiegels gebeurt was 1,5 jaar geleden niet belangrijk. Bij gevaarherkenning is het ook belangrijk dat je het erg voorzichtig doet, waar je in het echte leven denkt "mwah, gas los volstaat" moet je daar al voor "remmen" kiezen.

Geluk hebben is overigens ook belangrijk, mijn examen was behoorlijk makkelijk, geen vervelende situaties als "deze rouwstoet, militaire kolonne en tram komen elkaar tegen op een gelijkwaardig kruispunt, wie heeft er voorrang?"

Oh, en gewoon relaxed zijn scheelt natuurlijk ook een hoop, als je daarheen gaat met "nou, dit ga ik eens keihard verneuken" kun je net zo goed niet gaan :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Deze website heeft een heleboel theorie vragen:
www.theorieexamen.nl

Kun je je nog even voorbereiden, succes! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SilenceMurderer op 22-06-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:38

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Inderdaad gewoon zoveel mogelijk oefen vragen proberen te begrijpen wanneer je ze fout hebt.

Hoe zit het met je zenuwen ? Is vaak een puntje waardoor je niet helder kan nadenken tijdens examens.
Adem voordat je begint even 10x diep in via je neus en adem uit door je mond.
Weet dat het totaal niet uitmaakt of je het nou haalt of niet. Je zal het dan nog een keer moeten doen maar wat boeit dat.

[ Voor 8% gewijzigd door NLKornolio op 09-04-2017 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Hoi allemaal,

Ik ben sinds 2 maanden begonnen met rijlessen, mijn instructeur zegt dat ik nu echt mijn theorie moet halen om verder te kunnen gaan.

Nou ben ik al 3keer gezakt voor mijn auto theorie. ene keer zak ik op plaats op de weg en andere keer ben ik weer gezakt op gevaar herkenning .

Een vriendin van mij heeft haar theorie in 1 dag gehaald, door z'n theoriecursus te volgen bij [mbr]een cursusaanbieder,[/mbr] op haar advies heb ik me ook opgegeven voor een cursus dag er word beweerd dat je in 1 dag zult slagen voor je theorie.

mijn vraag aan jullie is, zijn er hier ook andere die een dag cursus hebben gevolgd en is dit een ideale manier om snel je theorie te halen? En wie kan mij goeie tips vertellen over de theorie?

[mbr]Naam van het cursusbedrijf weggehaald omdat dat geen toegevoegde waarde heeft voor de vraag.[/mbr]
toon volledige bericht
Het klinkt een beetje als een cursus aanbieder die je de trucjes voor bepaalde vragen gaat aanleren.. (https://www.rtlnieuws.nl/...lagen-voor-theorie-examen)
Meer dan 20 trucs
Belangrijk bij de cursussen zijn de trucjes die worden aangeleerd en niets met verkeersveiligheid te maken hebben. Het zijn er meer dan 20. Cursisten leren welke antwoorden horen bij bepaalde woorden of situaties, zoals:
•Staat er in de vraag het woordje 'invloed', dan is het antwoord altijd 'ja'. Bijvoorbeeld bij de vraag: 'Heeft het rijden met open raam invloed op het brandstofgebruik?'
•Een andere truc die wordt aangeleerd, is dat er bij het CBR altijd drie dingen toenemen als daarom wordt gevraagd. 'Remweg, reactietijd en de centrifugaalkracht': als deze woorden in de vragen voorkomen, is het antwoord altijd 'toenemen' of 'neemt toe'.
•En bij CBR-vragen met de woorden 'nu nog', 'nu al' of 'alsnog', is het antwoord altijd 'nee'. Luidt de vraag: 'Mag je nu nog van rijbaan veranderen', dan is het antwoord altijd 'nee'.
Misschien handig om examen te halen. Niet handig om een goede bestuurder te worden en blijven.
(geloof dat de vragen ook aangepast zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Misschien wat laat, maar ik wil toch even de tip geven om een goed theorieboek in huis te halen. Ik ken meerdere mensen die theorie-examen gedaan hebben en vervolgens terugkomen met dingen die niet in het boek staan.

Ik heb net zoals @RobinHood ook VekaBest gehad met online oefeningen en het in een keer gehaald. Daar had ik dergelijke problemen ook niet mee.

Of je het morgen nu wel of niet haalt, een theorieboek in huis is ook nooit overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je hebt al 2 maanden rijlessen en je bent niet geslaagd voor theorie? Heb je al die tijd op afgesloten terrein geoefend? Lijkt me wel enorm saai

Enfin, je koopt gewoon recent theorieboek en je leest dat eens. Beste manier is nog altijd boek. Je bepaalt je eigen tempo en is het goedkoopst

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Maar heb je ook bestudeerd waarom je steeds zakt? Alsmaar examen blijven doen zonder de oorzaak van het zakken te bekijken (desnoods met een expert) is weinig zinvol.

Antwoorden in uit je hoofd leren kweekt ook geen inzicht, uiteindelijk gaat het daarom.

Hoe je het beste de theorie leert verschilt. Voor rijbewijs B had ik een klassikale cursus gedaan omdat die bij het pakket in zat destijds. Maar mijn vrachtwagenrijbewijzen heb ik zelf een boekje gepakt en zelfstudie gedaan. Alles in een keer gehaald.

Misschien is een meerdaagse cursus juist beter voor je. Dan kan een instructeur meer tijd benutten om je te helpen beter te worden in je theoretische kennis. Nu zoek je eigenlijk naar een snelle oplossing, die is er niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:50
azz_kikr schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:34:
Je hebt al 2 maanden rijlessen en je bent niet geslaagd voor theorie? Heb je al die tijd op afgesloten terrein geoefend? Lijkt me wel enorm saai
Dat is niet heel bijzonder, ik heb mijn theorie ook pas gehaald toen ik al 3 maanden aan het lessen was, gewoon op de weg.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:44

g0tanks

Moderator CSA
azz_kikr schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:34:
Je mag gewoon rijlessen hebben op de openbare weg zonder geslaagd te zijn voor het theorie-examen, mits je minimaal 16.5 jaar oud bent.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dus je komt in het verkeer zonder de spelregels te kennen? Auch.

Nuja al die voorrangsregels hebben toch geen belang :D

Hier moet je eerst theorie leren, en als je die kent. Dan mag je de auto in (openbare weg dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
azz_kikr schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:51:

Hier moet je eerst theorie leren, en als je die kent. Dan mag je de auto in (openbare weg dan)
Waar is hier?

In Nederland mag je alleen lessen krijgen van officele rij-instructeurs die de regels weten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA

Natuurlijk is het handig als er enige basiskennis is, zoals de betekenis van borden en snelheidslimieten, maar aan de andere kant is het niet heel gek om eerst wat praktische ervaring op te doen. Zo kan je beter relateren aan de situaties in je theorieboek. Daarnaast heb je natuurlijk een instructeur die ingrijpt als je het heel bont maakt, die zal ook kunnen inschatten of je kennis toereikend is voor die eerste paar rijlessen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Enige tip die ik heb is: Gewoon leren!
Ik dacht auto ook wel de eerste keer kunnen halen zonder te leren, niet dus. Daarna maar geleerd en toen was het easypeasy, bij motor die fout maar niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Waar is die tijd gebleven dat je theorie na het behalen van je praktijk gewoon kon halen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:42
Als het doel is de theorie te halen om het halen van het examen, dan kan zo een dagcursus waar je de trucjes leert nuttig zijn. Wil je ook nog een beetje weten wat de regels zijn, dan lijkt mij zo een dagcursus niet zo heel handig.

Daarnaast, ik weet niet hoe vaak je lest, maar na 2 maanden al theorie halen lijkt mij vrij vlot (al was ik zelf vrij langzaam door pas na een jaar met 1x per week lessen mijn rijbewijs te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-06 15:50
Ik heb net zo geleerd als voor mijn eindexamen. Als ik een diploma kan halen moet ik toch ook wel dat lullig papiertje kunnen halen. Zeker als je ziet wat er soms op de weg zit. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 907639

Topicstarter
jongens bedankt voor alle reacties, ik ben gister geslaagd voor mijn autotheorie
geweldige cursus gehad. We waren met 32 kandidaten in de klas. en jawel hoor iedereen is geslaagd er waren zelfs een aantal die met 0 fouten waren geslaagd.

ideaal dit!! ik ben er super blij mee, en nu gelijk door met praktijk examen.

voor de gene die ook in 1 dag willen slagen kunnen bij *snip* reclame langs gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 11-04-2017 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 907639 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:46:
jongens bedankt voor alle reacties, ik ben gister geslaagd voor mijn autotheorie
geweldige cursus gehad. We waren met 32 kandidaten in de klas. en jawel hoor iedereen is geslaagd er waren zelfs een aantal die met 0 fouten waren geslaagd.

Gefeliciteerd, maar ik heb nu toch het vermoeden dat dit gewoon verkapte spam is. Ondanks dat de link in je openingspost is verwijderd, wil je hem nu weer neerzetten. Wie maakt daarnaast nou een account aan op een technologieforum speciaal voor een vraag over het auto theorie examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42

-tom-562

Oliesjeik

voor de gene die ook in 1 dag willen slagen kunnen bij *snip* reclame angs gaan
De site op m'n werk is geblokt, maar is dit ook zo'n malafide theorieaanbieder als die mafklapper van altijdgeslaagd? Waar je in feite niks leert, alleen wat truukjes leert?

Je woontin Belgie neem ik aan? Vershcil is dat je in Nederland alleen les mag krijgen van gediplomeerde rijinstructeurs. In Belgie van iedereen (toch?).
Ik vind dit soort situaties persoonlijk gevaarlijker :D

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
De Belgische rijlessen (Deel 1)

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 11-04-2017 11:21 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:03

In Nederland moet je met een officiële rijinstructeur de weg op, deze is ook verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

-tom-562 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:52:
[...]

De site op m'n werk is geblokt, maar is dit ook zo'n malafide theorieaanbieder als die mafklapper van altijdgeslaagd? Waar je in feite niks leert, alleen wat truukjes leert?

[...]

Je woontin Belgie neem ik aan? Vershcil is dat je in Nederland alleen les mag krijgen van gediplomeerde rijinstructeurs. In Belgie van iedereen (toch?).
Ik vind dit soort situaties persoonlijk gevaarlijker :D
[video]
de Jozef O+ hahaha classic TV. Is nu ook gedaan hoor, begeleidende ouders moeten eerst ook x aantal uur opfrissing gaan doen alvorens ze zoon/dochter mogen begeleiden.

Dit heb je dan in Nederland....met rijbewijs en ja hoor door professionele mensen opgeleid met kennis van zaken.... :9

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Pim is niet zo slim (part III)

Als je wilt weten hoe het echt moet... 8)

Bekijk op YouTube
snelle eddy rijles

Bekijk op YouTube
Chris&co: MC joel-Rijbewijs

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 11-04-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 18:49

voor de gene die ook in 1 dag willen slagen kunnen bij een cursusaanbieder langs gaan
Goede informatie op de site ook: 100% slagingskans? Dat heb je altijd toch? Bovendien geregistreerd op een naam die vergelijkbaar is met de eigenaar van Altijd geslaagd bv.

Een mooie manier om links proberen te krijgen van een hoge autoriteit op het web. Neem aan dat de forums een no-follow tag hebben gekregen?

Ik ben benieuwd of de mensen op de foto's weten dat ze gebruikt worden als marketingmiddel..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik sluit mij aan bij wat reeds gezegd is... Dergelijke 1 dags trainingen met '100% slagingskans' (wtf?) zijn zeer af te raden. Gewoon lekker zelf leren... Uit een boek oid, niet enkel wat filmpjes kijken!
Zo moeilijk is die theorie niet. Dagje goed voor zitten en je slaagt heus wel (tenzij onderliggende faalangst oid).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik hoop ts en z'n medecursisten nooit in het verkeer tegen te komen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Hoi allemaal,

Theorie is alleen nodig als je op praktijk wilt. Je mag altijd lessen zonder theorie en dit moet zonder problemen kunnen. Dus om echt door te gaan kan alleen zijn als reden dat je op wilt. Wil je niet op, neem gewoon je tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

sugarlee89 schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:01:
Waar is die tijd gebleven dat je theorie na het behalen van je praktijk gewoon kon halen haha.
Die is er in Nederland nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
erwin26 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:31:
[...]

Theorie is alleen nodig als je op praktijk wilt. Je mag altijd lessen zonder theorie en dit moet zonder problemen kunnen. Dus om echt door te gaan kan alleen zijn als reden dat je op wilt. Wil je niet op, neem gewoon je tijd :)
Nee hoor dat geldt alleen als je op vier wielen lest. Als je op twee wielen lest heb je wel degelijk je theorie nodig voordat je de weg op mag. 8)
servies schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:36:
[...]

Die is er in Nederland nooit geweest.
Zeker wel. je bent gewoon niet oud genoeg om het te weten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ja, zo gaat dat. Zelf ben ik precies bij 16,5 jaar begonnen met rijlessen, je hoeft je theorie in principe pas te hebben bij je rij-examen, of als je die hebt bij een TTT (tussen-tijdse-toets). In mijn ervaring moet je alle theorie gewoon in stukjes per dag lezen, dan zelf een samenvatting maken en iedere dag even nalopen. Na 2 weken een uurtje per dag ken je het, maar dan ook echt, in plaats van de levensgevaarlijke spoedcursussen waarna je nog steeds niet weet of rechts nu voorrang heeft of niet.

Ik meen dat de vragen zodanig waren aangepast dat een hoop van die trucjes niet meer werken, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Belachelijk. Het gaat om je eigen veiligheid, en als dat je geen flikker interesseert zou je het voor je medeweggebruiker moeten doen, die er wel de moeite in steekt om fatsoenlijk te leren rijden.

Ben overigens ook netjes de eerste keer geslaagd met welgeteld 1 fout, dus onmogelijk is het niet als je er voldoende aandacht in steekt en je er ook echt voor interesseert. Dat is echter wat er ook volgens mijn rijschoolhouder ontbreekt in 9/10 mensen die rijles nemen: aandacht en interesse.
evilution schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:27:
Ik hoop ts en z'n medecursisten nooit in het verkeer tegen te komen.
In de auto bij een vriendin gaan zitten die net haar rijbewijs heeft gehaald na 4x theorie, 56 lessen en 3x praktijkexamen, ik zat me na een kwartier al compleet bezweet vast te klemmen aan de deur :+ (mijn eigen rijkunsten ga ik zelf niet over oordelen :+) Je moet je er heel erg van bewust zijn dat als je eenmaal in je hok gaat zitten, dat er geen L meer op het dak plakt, en dat medeweggebruikers er dus vanuit gaan dat je gewoon fatsoenlijk kan rijden, dus de instructie van de rijinstructeur om met 15 over de rotonde te kruipen resulteert meteen in gevaarlijke situaties terwijl die in de lesauto nog wel redelijk te doen waren.

Ik zal eerlijk zijn, een hoop dingen die zo enorm belangrijk zijn voor het CBR (bijv. 20x spiegels voordat je een rijbaan opschuift, beide handen op 10 voor 2, eco-rijden) 'moet' je afleren. 2 keer goed in je spiegel kijken heeft hetzelfde effect, je handen op het stuur zoals je zelf het fijnste vind werkt ook, en als je in je driecilinder benzine grasmaaier vooruit wil gaan ipv achteruit zal schakelen bij 2K RPM ook niet zo succesvol zijn :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

kuusj98 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:50:
[...]
Je moet je er heel erg van bewust zijn dat als je eenmaal in je hok gaat zitten, dat er geen L meer op het dak plakt, en dat medeweggebruikers er dus vanuit gaan dat je gewoon fatsoenlijk kan rijden, dus de instructie van de rijinstructeur om met 15 over de rotonde te kruipen resulteert meteen in gevaarlijke situaties terwijl die in de lesauto nog wel redelijk te doen waren.

Ik zal eerlijk zijn, een hoop dingen die zo enorm belangrijk zijn voor het CBR (bijv. 20x spiegels voordat je een rijbaan opschuift, beide handen op 10 voor 2, eco-rijden) 'moet' je afleren. 2 keer goed in je spiegel kijken heeft hetzelfde effect, je handen op het stuur zoals je zelf het fijnste vind werkt ook, en als je in je driecilinder benzine grasmaaier vooruit wil gaan ipv achteruit zal schakelen bij 2K RPM ook niet zo succesvol zijn :+
Heel herkenbaar :D
Inderdaad is écht rijden toch echt anders dan lesauto rijden. En je leert ook pas echt rijden ná je rijlessen. Dat gezegd hebbende...
Ik kijk nog net zo vaak in de spiegels als tijdens de rijlessen/examen en rij 90% van de tijd netjes met de handen pakweg 10 voor 2.... En ook het eco-rijden doe ik een groot gedeelte van de tijd nog. Netjes op tijd schakelen, uitrollen voor het stoplicht, etcetera. Ik maak me vooral niet druk in het verkeer, en dat maakt het voor mij een stuk aangenamer, en voor iedereen een stuk veiliger. En ja, daardoor kom ik al snel zo'n 20-30 seconde later op mijn bestemming aan. Heel naar... :P

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

kazz1980 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:10:
[...]

Heel herkenbaar :D
Inderdaad is écht rijden toch echt anders dan lesauto rijden. En je leert ook pas echt rijden ná je rijlessen. Dat gezegd hebbende...
Ik kijk nog net zo vaak in de spiegels als tijdens de rijlessen/examen en rij 90% van de tijd netjes met de handen pakweg 10 voor 2.... En ook het eco-rijden doe ik een groot gedeelte van de tijd nog. Netjes op tijd schakelen, uitrollen voor het stoplicht, etcetera. Ik maak me vooral niet druk in het verkeer, en dat maakt het voor mij een stuk aangenamer, en voor iedereen een stuk veiliger. En ja, daardoor kom ik al snel zo'n 20-30 seconde later op mijn bestemming aan. Heel naar... :P
Is natuurlijk ook prima :) Uitrollen e.d. doe ik ook nog wel, en het start/stop systeem gebruik ik ook vaak, maar met auto's die uitnodigen om eens naar 7K RPM door te jagen kan het af en toe nog wel zuiniger ja :+

Ik zal ook niet ontkennen dat ik de eerste paar 100km nog een beetje met klamme handen achter het stuur zat, maar nu we krap 2 jaar en een paar 1000km verder zijn is relaxed inderdaad het toverwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Eerste jaren zonder stuurbekrachtiging gereden, dan houd je wel 2 handen aan het stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

pacificocean schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:45:
[...]

Nee hoor dat geldt alleen als je op vier wielen lest. Als je op twee wielen lest heb je wel degelijk je theorie nodig voordat je de weg op mag. 8)
Wederom fout... als je al een B/C/D rijbewijs hebt dan mag je (i.i.g. in Nederland) de weg al op zonder de theorie... Om je praktijkexamen te kunnen doen heb je echter nog steeds een theorie nodig... en voor de upgrade van A1 naar A2/A(vol) hoef je ook niet opnieuw theorie te doen...
[...]
Zeker wel. je bent gewoon niet oud genoeg om het te weten. :)
Nee hoor... er is wel een periode geweest dat er niet specifiek een theoretisch examen was, het was toen gewoon een mondelijke overhoring... sinds 1963 is er een theoretisch examen...
Hoe slecht het geregeld is bij onze zuiderburen, dat weet ik evenwel niet...
kuusj98 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:40:
[...]
Ik zal ook niet ontkennen dat ik de eerste paar 100km nog een beetje met klamme handen achter het stuur zat, maar nu we krap 2 jaar en een paar 1000km verder zijn is relaxed inderdaad het toverwoord _/-\o_
Oef... als daar nu 10000km stond...

[ Voor 16% gewijzigd door servies op 11-04-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Marcel Br schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:13:
Eerste jaren zonder stuurbekrachtiging gereden, dan houd je wel 2 handen aan het stuur :)
@servies
Mijn auto heeft geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, geen ABS, geen ESP, geen airbags en de kreukelzone ben je zelf. Dus dan leer je wel rijden... s' nachts Autobahn tijdens de drukste weekenden? Dan leer je wel rijden...

Weet je, het duurt jaren en jaren en vele tienduizenden km's voordat je een ervaren chauffeur bent. En zelfs dan leer je nog iedere autorit bij, en zelfs dan maak je nog fouten. Feit is dat autorijden iets is wat je goed kan liggen of niet ;) sommige mensen leren het nooit, en anderen halen op hun 19de bij F1 10 mensen in binnen 2 minuten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Zijn er sinds kort mogelijkheden om je rijvaardigheid en theoretische kennis te laten examineren?
Misschien verplicht stellen, kom dagelijks massa's bestuurders tegen die absoluut niet weten hoe je moet rijden.

[On-topic]

Als eerste: Van harte gefeliciteerd!
Ten tweede: Ik hoop echt dat ik nooit iemand tegenkom die op deze manier zijn theorie heeft gehaald als het druk wordt.

No offense, maar er gebeuren al bizar veel aanrijdingen (ongeluk kan je het niet noemen als je aan het appen bent.)

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Gefeliciteerd met het behalen van je examen! mooi reclametopic ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
servies schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:19:
[...]

Wederom fout... als je al een B/C/D rijbewijs hebt dan mag je (i.i.g. in Nederland) de weg al op zonder de theorie... Om je praktijkexamen te kunnen doen heb je echter nog steeds een theorie nodig... en voor de upgrade van A1 naar A2/A(vol) hoef je ook niet opnieuw theorie te doen...
[...]
Je komt met allerlei aanvullende voorwaarden. Je begint toch gewoon met je A rijbewijs :) en heb je dus je theorie nodig, voordat je de weg op mag. Als je al een ander rijbewijs heb je ook je theorie al een keer gehaald. Hoewel daar tegenwoordig ook wel weer verschil in zal zitten.
[...]

Nee hoor... er is wel een periode geweest dat er niet specifiek een theoretisch examen was, het was toen gewoon een mondelijke overhoring... sinds 1963 is er een theoretisch examen...
Hoe slecht het geregeld is bij onze zuiderburen, dat weet ik evenwel niet...
Ja en toen mocht je dus eerst praktijk doen en daarna theorie. We hebben het hier gewoon over NL.in 1984 afgeschaft. zie ik
https://www.cbr.nl/336.pp?
[...]

Oef... als daar nu 10000km stond...
Staat hier niet een nulletje te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vind dat soort bedrijven maar eng. Krijg je dus mensen die de regels duidelijk totaal niet snappen die toch voor hun rijbewijs mogen. Moeten ze toch eens wat meer aan gaan doen, en zeker extra op gaan letten bij mensen die eerder al eens gazakt zijn.
Ouders die hun kinderen dit laten doen, zeker als zij als ouders het financiëren, zijn wmb ook heel slecht en gevaarlijk bezig.

Daarnaast, hoe kan je in godsnaam zakken op gevaarherkenning? Je mag er 12 fout hebben! :/
Naja... Gelukkig was het maar een spam topic. :) Maar helaas vast vaak zat realiteit.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-04 07:42
Het is mij gelukt door een week lang de oefenexamens achterin het boek flink te stampen. Het boek lezen bracht mij namelijk niet zoveel om de vragen te beantwoorden.

Anoniem: 1003049

Zo'n eendaagse spoedcursus helpt echt! Ik heb vorige week een cursus gevolgd bij www.123gespamd.nl en na de cursus meteen examen gedaan. Geslaagd met 2 foutjes! Het gaat om de tips en trucs die je krijgt, die instinkers zorgen ervoor dat ik hiervoor 2 keer ben gezakt!

[ Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 30-11-2017 11:30 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42

-tom-562

Oliesjeik

Jammer dat er op deze manier steeds meer mensen op de weg komen die de verkeersregels gewoon _niet_ kennen en kunnen toepassen...

Vaak bu'j te bang!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Anoniem: 1003049 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:59:
Zo'n eendaagse spoedcursus helpt echt! Ik heb vorige week een cursus gevolgd bij [mbr] www.123gespamd.nl [/]en na de cursus meteen examen gedaan. Geslaagd met 2 foutjes! Het gaat om de tips en trucs die je krijgt, die instinkers zorgen ervoor dat ik hiervoor 2 keer ben gezakt!
En die instinkers zorgen er juist voor dat de debielen die een gevaar op de weg gaan zijn er niet door komen ;)
Pagina: 1